ברחה מסוריה בשחייה והגיעה עד למשחקים האולימפיים

בקיץ שעבר יוסרה מרדיני ניצלה את יכולות השחייה שלה כדי לקפוץ מסירה בדרך מטורקיה ליוון, שנה אחרי היא תוביל את נבחרת הפליטים שתתחרה בריו 2016 תחת דגל הוועד האולימפי הבינלאומי
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
בריכת השחייה של משחקי ריו 2016
בריכת השחייה של משחקי ריו 2016

הרבה מהמראות הקשים הקשורים לפליטים סורים שבורחים בשנים האחרונות לאירופה צולמו בים, שבו רבים מהם קיפחו את חייהם בטביעה. האחרים עברו מסע תלאות לפני שהגיעו לחופי מבטחים. גם השחיינית הסורית, יוסרה מרדיני, לא רצתה לראות את הים אחרי שבילתה בו כל כך הרבה שעות ביום הבריחה שלה. זה קרה בקיץ שעבר, היא ואחותה, שתי נערות מדמשק, ברחו דרך ביירות ומשם לאיסטנבול ואיזמיר, כשהיעד הבא היה להגיע לאי היווני לסבוס. מתוך 20 פליטים שעלו על סירה של 8 אנשים, רק 3 ידעו לשחות. כך היא מצאה את עצמה יחד עם אחותה ואשה נוספת שוחות לצד הסירה לאחר שהמנוע שלה שבק. "אם הייתי טובעת שם זה היה מביש, כי בסופו של דבר אני שחיינית", היא סיפרה במסיבת עיתונאים בה השתתפה בשבוע שעבר.

בסופו של דבר היא הגיעה לגרמניה כדי לבנות חיים חדשים בגיל 18. אחד הדברים הראשונים שהבינו בצוות שקלט אותה היה שמדובר בשחיינית, שהתאמנה באופן קבוע בסוריה עד שהחלה המלחמה וגם תוך כדי המלחמה. היא נקלטה מהר מאוד במועדון שחייה בברלין, ושם היא נחשפה לידיעה מאוד משמחת מכיוון הוועד האולימפי הבינלאומי. השנה, החליטו להקים שם נבחרת פליטים שתתחרה במשחקים האולימפיים ריו 2016 תחת הדגל של הוועד האולימפי. יוכלו להתחרות שם רק ספורטאים שעומדים בקריטריון מסוים ומסתבר שמרדיני היא אחת מהם. ברגע אחד היא הפכה מילדה מתבגרת שחלמה עם עולם מושלם שבתוכו השתתפות במשחקי טוקיו 2020, לשחיינית שתהפוך בקרוב לספורטאית אולימפית כבר במשחקי ריו 2016.

עוד כתבות בנושא 
לונה צ'מטאי תייצג את ישראל בריו 2016 
צעד חשוב לטריאתלט רון דרמון בדרך לריו 2016 
הבעיה הגדולה של השחייה בריו 2016 

מרדיני היא אחת מבין 43 ספורטאים פליטים שזוהו כבעלי פוטנציאל על ידי הוועד האולימפי הבינלאומי, אבל ההערכה היא שבסופו של דבר משלחת הפליטים תמנה 5-10 ספורטאים שמרדיני תהיה אחת מהם. היא גם הסורית היחידה שם, כשפליטים אחרים מגיעים מאיראן ובעיקר ממדינות אפריקה. מאמנה הגרמני של מרדיני סיפר שמאז שהגיעה אליו היא מתקדמת בצעדי ענק, ושמוסר העבודה שלה הוא לגמרי "גרמני". היא עצמה אמנם עברה טראומה בקיץ האחרון, אבל במדינתה החדשה היא לפחות נהנית מתנאים של מקצוענות וזה אומר שני אימונים ביום במסגרת של נבחרת ולימודים באמצע. החשש בוועד האולימפי הבינלאומי היה שמרדיני לא תקבל שחרור מהוועד האולימפי הסורי שתמך בה בעבר כספורטאית, אבל הסורים הודיעו שאין להם בעיה עם זה שהיא תתחרה כחלק מנבחרת הפליטים.

היא עצמה התייחסה לנושא הזהות הלאומית ואמרה: "ברור שאני מתגעגעת למדינה שלי ולבית שלי. אולי אני אבנה את החיים שלי כאן בגרמניה וכשאהיה זקנה אחזור לסוריה כדי ללמד אנשים מהניסיון שלי". בכל מקרה, במשחקי ריו 2016 די ברור לה את מי היא רוצה לייצג: "אני רוצה שכל הפליטים יתגאו בי. אני רוצה להוכיח שלמרות כל מה שעברנו, אנחנו יכולים להגיע להישגים". המסר שהיא רוצה להעביר: "כשיש לך בעיות בחיים זה לא אומר שאתה צריך לשבת ולבכות על זה כל הזמן. אני לא באה בטענות למי שבוכה, אבל צריך להמשיך הלאה. אם לא הייתי מתגברת על הבעיות שלי, לא הייתי מגיעה למה שאני עכשיו. אני חזקה יותר ואני רוצה להשיג את המטרות שלי. בתוך המים זה ממש לא משנה אם אתה פליט, סורי או גרמני. בתוך המים זה רק אתה והמתחרים שלך".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • יויו הגיב:

    היא יצגה כבר את סוריה בתחרויות שחייה בינלאומיות, אז למה היא לא יכול לייצג אותה גם באולימפיאדה?
    הרבה ספורטאים לא מתאמנים במדינה שהם מייצגים….

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג