מה המשמעות של הצטרפות ישראמן לסבב הצ'לנג'?

הצטרפות של הישראמן לחברת צ'אלנג' היא קפיצת מדרגה ענקית לתחרות המקומית. בשנה הבאה היא תחלק סלוטים לאליפות הצ'אלנג' ברות', מה שככל הנראה יביא שדה מתחרים גדול וחזק מאי פעם
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
המ המשמעות של הצטרפות לסבב הצ'אלנג'? צילום: צלמי שוונג

חדשות מרעישות בענף הטריאתלון בארץ – ה"ישראמן" מצטרפת לסבב התחרויות של משפחת צ'אלנג'! וואווווו! אבל… מה זה בכלל צ'אלנג'?

לכתבות נוספות בנושא:
ישראמן מצטרפת לסדרת הטריאתלון העולמית של Challenge Family
"זה לא טרנד, זו תרבות"
ישראמן 2023 || סיכום האירוע בין המטורפים, הדרמטיים והשונים שהיו אי פעם

בעבר, בסצנת הטריאתלון ואירועי הסבולת בעולם שלט המותג ironman של חברת world triathlon corporation (WTC). ב-2001 חברת WTC העלתה את דמי הרישום לאליפות העולם בקונה הוואי. בנוסף, היא הקטינה את מספר ה"סלוטים" שהיא מקצה למשתתפים בתחרות איש הברזל ברות', שהיתה אחת מארבעת התחרויות היחידות מחוץ לארצות הברית שחילקה סלוטים.

בעקבות זאת, ב-2002, החליט פליקס וולשהופר הגרמני, שהיה בעברו טריאתלט מקצוען, את חברת צ'אלנג', ולשנות את שם התחרות לChallenge Roth. כיום צ'אלנג' היא אחת משתי השחקניות הגדולות בעולם בתחום תחרויות הטריאתלון למרחק חצי איש ברזל ואיש ברזל מלא.

החברה שמה דגש על תחושת הקהילתיות והחוויה של הספורטאים, ומפיקה תחרויות ואירועים ברמה הגבוהה ביותר, על מנת ליצור חווית ספורט שלמה למתחרים שמגיעים מכל רחבי העולם. בין התחרויות הגדולות שהחברה מפיקה אפשר למצוא תחרויות אייקוניות כמו צ'אלנג' מאיורקה, קלאש דייטונה, צ'אלנג' ריצ'יונה ולונדון, וקלאש מיאמי, בנוסף לתחרות הגדולה והאייקונית ברות', והחל משנת 2024 – גם הישראמן!

ב-2019 ארגון הטריאתלטים המקצוענים (PTO) חברו לצ'אלנג' והחלו שיתוף פעולה נרחב שמתקיים עד עכשיו. יחד הם הפיקו תחרויות שמשנות את כללי המשחק, כמו הקולינס קאפ, שבו מתחרות שלוש קבוצות ראש בראש – ארצות הברית, אירופה, ושאר העולם, בטריאתלון למרחק 100 ק"מ, שבסופו הקבוצה שצוברת את מספר הנקודות הגבוה ביותר זוכה בגביע ובפרס כספי מהגדולים שנראו בתחום.

דגש על קהילה. צילום: צלמי שוונג

העפלה לאליפות העולם

יחד עם ה-PTO מארגנת צ'אלנג' את תחרויות סבב ה-PTO open, שמחלק גם הוא פרסים כספיים מהגדולים בסבב, מה שמושך אליו את גדולי הספורטאים מהעולם. לאחרונה החלו החברה להוסיף מקצה לספורטאי קבוצות הגיל, ולא רק מקצה מקצועני, ומאפשרת לספורטאים חובבנים להגיע ולהתחרות בסבב התחרויות המדהים של הארגון.

התחרות האייקונית ברות' נחשבת לאליפות העולם של סבב הצ'אלנג', ועל מנת להתחרות באליפות (the championship) הספורטאים נדרשים לעמוד בקריטריונים הדומים להעפלה לאליפות בקונה שבהוואי, וניתן להעפיל לאליפות בכמה דרכים:

1. הגרלה – ניתן להירשם להגרלה שדרכה הספורטאים בעלי המזל יקבלו סלוטים לאליפות ברות'.
2. העפלה לתחרות – ספורטאים אשר מתחרים בתחרויות הסבב של החברה יכולים לזכות בסלוט באופן שדומה להעפלה לקונה.
3. תרומה לקהילה – ישנם סלוטים המוקדשים לתוכנית הצדקה של החברה אשר יינתנו למשתתפים שמבצעים פעילות רחבה ומשמעותית למען הקהילה.
4. תכנית ה legacy – ספורטאים שהתחרו במספר רב של תחרויות בסבב יכולים לקבל סלוט.

אין ספק שההצטרפות של הישראמן לחברת צ'אלנג' היא קפיצת מדרגה ענקית לתחרות המקומית האייקונית והוותיקה. מקצה החצי ישראמן בשנת 2024 יחלק סלוטים לאליפות הצ'אלנג' ברות', מה שככל הנראה יביא שדה מתחרים גדול וחזק מאי פעם, שינסו לזכות בכרטיס הנכסף בכדי לזנק לאחת המסיבות הגדולות בעולם הטריאתלון, ולמשמע התותח האייקוני בגרמניה.


הכותב: דוד פלד | טריאתלט, איש ברזל, חוקר בתחום ההנדסה והפיזיולוגיה של המאמץ ומאמן בתחום הטריאתלון וספורט הסבולת



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג