מביש: כ-11,000 רצים נפסלו במרתון מקסיקו סיטי בגלל רמאות

יותר משליש מהמשתתפים במרתון קיצרו את הדרך, כשחלקם אף השתמשו ברכבים ובתחבורה ציבורית במהלך המסלול. מהמארגנים נמסר: "יימשך הזיהוי של מקרים בהם משתתפים הפגינו התנהגות בלתי ספורטיבית"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
מרתון מקסיקו סיטי | צילום: Cocu15, Wikimedia

כבר שמענו על רצים שמנסים לקצר את הדרך במרוץ ונפסלים בעקבות כך, אך בכמות כזאת טרם נתקלנו. כ-11,000 רצים ורצות נפסלו במהלך מרתון מקסיקו סיטי שנערך בשבוע שעבר, כך לפי דיווחים בתקשורת המקומית והספרדית. מדובר ביותר משליש מכמות המשתתפים במרתון, שעמדה על כ-30 אלף בסך הכל.

לכתבות נוספות בנושא:
עלתה על רכב באמצע התחרות: הסיבה ההזויה לפסילה של רצת האולטרה-מרתון
סיכום אישי ממרתון פטרה: "חוויה קשוחה, חמה, אבל עוצמתית ומרהיבה"
היעד הבא: מארו טפרי ולונה צ'מטאי סלפטר ירוצו במרתון ניו יורק היוקרתי

לפי הדיווח ב"מארקה", הרצים נפסלו כי פספסו אחת או יותר מנקודות המדידה, שהוצבו כל 5 ק"מ לאורך המסלול. חלק מהרצים אף השתמשו לכאורה בכלי תחבורה שונים – רכבים, אופניים ואף תחבורה ציבורית, כדי לקצר את המסלול.

מארגני המרוץ מסרו בהודעה רשמית כי הם ממשיכים לזהות ולפסול רצים שדילגו על קטעים במרוץ: "המכון לספורט של מקסיקו סיטי מודיע כי יימשך הזיהוי של מקרים בהם משתתפים במרתון הפגינו התנהגות בלתי ספורטיבית במהלך האירוע והזמנים הסופיים שלהם ייפסלו".

כבר בשבוע שעבר מיד לאחר המרוץ אישרו המארגנים על מקרים של "התנהגות בלתי ספורטיבית", אולם כעת נחשפת הכמות הגדולה של המקרים: "האירוע הגדול של המרתון הוא חגיגה ענקית למקסיקו סיטי, וגם הזדמנות להראות מחדש את הערכים היפים של הספורט. כמאמינים אדוקים ביושרה בספורט בכל תחרות, אנחנו תומכים באכיפת המהות של התחרות הספורטיבית וההשפעה החיובית שלה על החברה".

אגב, זו לא הפעם הראשונה שהמרתון במקסיקו סיטי נתקל במקרי רמאות המוניים. ב-2017, קרוב ל-6,000 רצים נפסלו מסיבות דומות, כשיותר מ-3,000 נפסלו בשנה לאחר מכן. כעת, לאחר כמה שנים "שקטות" לכאורה, הגיע המקרה הזה החמור כפליים. מי שניצח במרוץ עצמו אצל הגברים היה הקטור גריבאי פלורס הבוליביאני עם שיא מסלול של 2:08:23 שעות, בעוד אצל הנשים ניצחה הקנייתית סלסטין צ'פצ'ירצ'יר עם 2:27:17 שעות.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג