עלתה על רכב באמצע התחרות: הסיבה ההזויה לפסילה של רצת האולטרה-מרתון

ג'ואסיה ז'אקרזבסקי, שיאנית עולם לשעבר, סיימה שלישית במרוץ המסורתי ל-50 מייל ממנצ'סטר לליברפול, אולם ב-GPS שלה התגלו נתונים חריגים ותחקיר העלה כי היא פשט נסעה ברכב במהלך המרוץ. עשויה לספוג עונש כבד מההתאחדות הבינלאומית
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
עבירה חמורה | צילום: Pixabay

רצת אולטרה-מרתון סקוטית, מהעלית של הענף במדינה, נפסלה מהמרוץ המסורתי ל-50 מייל ממנצ'סטר לליברפול בעקבות סיבה הזויה למדי – היא עלתה בדרך על רכב, עמו נסעה 2.5 מייל מתוך המרוץ. שופטי המרוץ לא גילו זאת בזמן אמת, והתרמית נתגלתה רק לאחר שהספליטים של הרצה הועלו לאפליקציית "סטראבה". או אז, נתגלה כי את אחד המיילים עברה בזמן של 1:40 דקות.

הרצה היא ג'ואסיה ז'אקרזבסקי, בת 37 מדומפריז, רופאה במקצועה, אשר ייצגה את בריטניה בעבר גם במשחקי חבר העמים הבריטי במרתון (והגיע במקום ה-14) והשתתפה בשלל תחרויות בינלאומיות נוספות, כשלא מכבר אף קבעה שיא עולם במרוץ 48 שעות בטאייפי, שיא שנשבר על ידי קמיל הרון מעט לאחר מכן. בתחרות ממנצ'סטר לליברפול היא אמנם לא ניצחה, אך הגיעה במקום השלישי וכמובן נושלה מהמדליה בה זכתה ועשויה להיענש אף בצורה חמורה יותר בהמשך.

אדריאן סקוט, חבר של ז'אקרזבסקי לריצה, סיפר לתקשורת הבריטית כי הסיבה למה שעשתה הייתה שחשה ברע במהלך המרוץ מכיוון שהגיע לבריטניה מאוסטרליה רק כמה שעות לפני כן. עוד ציין כי "היא מתנצלת מעומק ליבה על מה שעשתה ועל הנזק שגרמה".

מנהל המרוץ ומי שמנהל את מרוצי האולטרה בהתאחדות האתלטיקה הבריטית ווויין דרינקווטר, סיפר: "הנושא נחקר ולאחר שעברנו על המידע מאפליקציית המעקב ושיחות עם האנשים שלנו בשטח ועם המשתתפת עצמה, אנחנו יכולים לאשר כי הרצה נפסלה מהתחרות". עוד סיפר דרינקווטר כי דוח הפסילה הועבר להתאחדות האולטרה העולמית, אשר תשקול ענישה נוספת.

נשיא ההתאחדות הסקוטית דייויד אוונס הוסיף: "זה מאוד מאכזב לשמוע דבר כזה, במיוחד בהתחשב בכך שהיו לג'ואסיה כל כך הרבה הצלחות בשנים האחרונות. אני מאוד מקווה שהיא תוכל לשים את זה מאחוריה וכי יש הסבר תמים כלשהו לאירועים, אשר יאפשר לה להמשיך בקריירה המוצלחת שלה".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • יקי הגיב:

    הכותרת שלכם עברית קלוקלת.. אפשר לחשוב שהפסילה הזויה.. אולי תעשו הגעה מוצלחת יותר בפעם הבאה .

    1. אלכס גרינשטיין הגיב:

      כל הפוסל במומו פוסל.
      לא הגעה אלא הגהה
      הגהה היא תהליך הסידור והתיקון של הטקסט, כך שיוגש למקבל הטקסט בצורה תקינה ונעימה לקריאה.

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג