לקראת ישראמן נגב || ליאור זך-מאור: "העולם שייך לצעירים, אבל קודם שירוויחו אותו"

רגע לפני הירידה לאילת נפל לליאור זך מאור האסימון. כן, הוא משתתף בישראמן השנה וכן, הוא שוב "יריב" עם הצעירים על התואר הלאומי. מה מרגיש איש ברזל כל כך ותיק לפני התחרות מספר מי יודע כמה שלו?
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
ליאור זך מאור פודיום ישראמן 2014

לקריאת טור מס' 01 | טור 02 | טור 03 | טור 04 | טור 05 | טור 06טור 07 | טור 08 | טור 09 | טור 10| טור 11 

נוסע מתמיד
ביום שני בשבוע שעבר יצאתי מנופית בנסיעה בשעות אחר הצהריים. בכניסה ליישוב עמד בחור לא מוכר עם בגדי ריצה ותיק ריצה על הגב וניסה לתפוס טרמפים לכיוון טבעון. מבלי לחשוב הרבה עצרתי לידו ופתחתי את החלון בכדי לשאול לאן הוא צריך להגיע. עצרתי כי רציתי לעזור לו ועצרתי כי סיקרן אותי לדעת מי זה הבחור הלא מוכר שנראה כמו רץ רציני ומסתובב ביישוב. אחרי שעלה לרכב הוא סיפר לי שהגיע בריצה מרמת ישי כדי לשחות בברכה בנופית.

ליאור זך מאור בישראמן

"כן, גם הוא בעניין של ספורט". ליאור זך-מאור | צילום: צלמי שוונג

הוא הסתכל על הגרמין 920 שהיה מונח על הדשבורד ואמר: "אני רואה שגם אתה בעניין ספורט". עניתי לו שאכן כך, שאני ספורטאי סבולת ושאני שוחה, רוכב, ורץ. הוא שאל האם עונת הטריאתלונים הסתיימה ועניתי לו שבעיקרון כן אבל בשבוע הבא יתקיים הישראמן. הוא שאל אם אני משתתף והשבתי בחיוב. "בהצלחה" הוא אמר לפני שירד מהרכב. "בהצלחה".

המשכתי בנסיעה לבד וחשבתי על השיחה המוזרה שלנו. אה כן, בשבוע הבא הישראמן. אה כן, אני משתתף. אה כן, אני הולך לשחות 3.8 ק"מ, לרכוב 180 בהרי אילת, ולרוץ מרתון במסלול הכי נושך רגליים שאני מכיר. אה כן, זה יהיה יום ארוך וקשה במשרד כמו תמיד. אה כן, אני הולך לפגוש בשדים שלי ולדבר עם אלוהים שירחם עליי. אה כן, אני ברשימת הפייבוריטים הישראלים של מארגני התחרות וחרושת ההימורים בעיצומה. גם אם לא משתפים אותי. אני שומע.

העולם שייך לצעירים-אבל קודם שירוויחו אותו
העובדה שאני ברשימת הפייבוריטים הישראלים במקצה המלא קצת משמחת אותי וקצת מעציבה. מצד אחד זאת מחמאה וזה תמיד קצת מלטף את האגו. מודה. מצד שני בנובמבר האחרון חגגתי 41 ואני באמת ובתמים שהעתיד שלי כספורטאי הישגי ותחרותי נמצא כבר קצת מאחורי. הדור שלי בסצנת הברזל העולמית כבר בדרך למטה או אפילו בדרך החוצה. בתוך שנתיים-שלוש הם הפכו משליטי התחרויות הבלתי מעורערים לכמעט לא רלוונטיים יותר. ניקח כדוגמה את קריס לייטו, קמרון בראון, כריס מקורמיק, ואפילו קרייג אלכסנדר. עד שנת 2011 כולם היו ספורטאי על שניצחו כל דבר שנרשמו אליו. עכשיו, שלוש-ארבע שנים מאוחר יותר, כולם מקימים קבוצות ומנהלים מחנות אימונים. הביולוגיה עשתה את שלה והדור הצעיר פשוט דחק אותם החוצה בכח. אלה החיים וצריך לקבל את זה.

לצערי בארץ זה לא קורה מספיק. למעט שניים-שלושה חבר'ה צעירים שמראים לדור שלי את הגב בכל הזדמנות. זאת הסיבה שאני קצת "עצוב" לגלות את שמי ברשימת הפייבוריטים. כמאמן אני מנסה לפתח את  צעירי הברזל, ואם יש כל כך מעט בטופ-כנראה שגם לי יש חלק בזה. בנשים המצב אפילו יותר גרוע. אין כמעט דור צעיר דומיננטי.

מחנה אימונים זון 3 לקראת ישראמן נגב

אין יותר מדי שינויים בצמרת | צילום: אסף לאון, ZONE 3

אבל העובדה שלפני כמה שנים הבטחתי לעצמי שבגיל 40 אפסיק לריב עם "הילדים", לא הולכת להיות רלוונטית על קו הזינוק. אני מכיר את עצמי. בכל מה שתלוי בי, אני מבטיח להשתדל לא לעשות להם חיים קלים. רוצים להגיע לפניי לקו הסיום? אחלה. אני הראשון שיפרגן להם. מכל הלב. אבל קודם שיסבלו קצת. העולם שייך לצעירים. אבל שירוויחו אותו. זה נכון. קיבלתי את ההחלטה להשתתף רק בנובמבר ובדצמבר שברתי את עצם הבריח. לא מעניין ולא רלוונטי. בתחרות, ביום הנתון, הכל פתוח והכל יכול לקרות. אני מתכוון להתחרות הכי טוב שאני יכול ולנסות להצדיק את מספר החזה (4) הנמוך שקיבלתי.

אני מתרגש
עונת הברזל שלנו מחולקת לשניים. הישראמן בחורף והאיירונמנים באירופה בקיץ. אני מתרגש כשאני מהצד ואני מתרגש כשאני משתתף בעצמי. בעיני זה קודם כל חלק מהכיף. הכיף של להיות במשך 4 ימים במסיבת הנרקסיזם הטובה בארץ. ועוד מבלי שזה ייראה רע וייחשב סטייה. אני מתרגש כי לא משנה כמה פעמים הייתי בתחרות הזאת וכמה אני מכיר אותה, זה תמיד מרגיש קצת כמו הליכה אל הלא נודע. אני מתרגש בגלל הציפייה והסקרנות לראות מה יהיה ואיך תתפתח התחרות במקצה שלי.

התרגשות היא לא דבר רע. ממש לא. לבוא לתחרות רדום ואדיש זה כמעט לא אנושי וכנראה גם לא מאוד יעיל. לפני עשור ההתרגשות הזאת הלחיצה אותי. היום כבר כמעט שלא. למדתי שהיא חלק מתהליך ההכנה שלי לתחרות ולמדתי לא לנסות למנוע אותה. למדתי לזרום ולמדתי לנסות אפילו למנף אותה לאנרגיות גבוהות לקראת היום הארוך על המסלול. אני אוהב את שבוע התחרות. לפגוש את כולם באילת. צ'אי מסורתי בארומה. קצת קניות באקספו כי חייבים משהו חדש מדי פעם. תדריכים, טקסים, אימוני חידוד על המסלול, מסדר ציוד פרוס על המיטה. מה רע? אחלה תחביב מצאנו לנו.

מדדי ההצלחה האישיים שלי לתחרות
להתחרות טוב. לשים את "מה שאני שווה" על המסלול. בשחייה, רכיבה, וריצה נכון לכושר הנוכחי. להרגיש את האווירה, את העידוד הקבוצתי ולהצליח אפילו להנות קצת בתוך כל הסבל המזוכך הזה. לחצות את קו הסיום יד ביד עם אדר ומואה, שתי הבנות שלי. למצוא כוחות לחזור לקו הסיום לקבל את פני המסיימים האחרונים במקצה המלא-בלי קשר לתוצאה שלי.

חג ישראמן נגב 2015 שמח לכולם. נתראה באילת.


 

 

 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • אני ואני ואני ואני הגיב:

    מאמן שרואה לנגד עיניו רק את הצלחת מתאמניו ולא חושב על עצמו.27 פעמים הוזכרה המילה "אני "כמעט בכל משפט וכשלא הוזכרה אז דאגנו להוסיף את המילה" שלי".

  • גוף ראשון הגיב:

    לפחות יש הודאה בתחלואה: "מסיבת הנרקסיזם הטובה בארץ", ועוד ל-4 ימים שלמים! וואו עוד להתמלא בעצמך מעבר למה שכבר מלא?! זה אפשרי בכלל?
    שיהיה בהצלחה! ושהשתן קצת ינוקז מהראש..

  • אחד שיודע הגיב:

    כמה שאני מזדהה עם המגיבים שלפניי. ליאור נוהג להציג את עצמו כאיש צנוע שנמצא בספורט על מנת למצות את יכולתיו, אל בפועל כל מה שחשוב לו זה להראות לכולם כמה הוא טוב וחזק וכמה הוא מאמן על שיודע הכל.

    האמת היא שליאור הוא אכן ספורטאי מוכשר, אבל… ויש אבל רציני –
    הוא חושב ובטוח שהוא מושלם, שהוא יודע הכל הכי טוב ושהאחרים לא יודעים דבר, והוא מסתיר זאת בכתיבתו באופן לא רע ומי שלא מכיר אותו עלול להאמין לכך, אבל לא כך הדבר. זאת ועוד – המודל העסקי של הקבוצה שלו מאד ברור הוא פונה לספורטאים מוכשרים שכבר הגיעו לתוצאות בלעדיו וללא יכולות האימון המופלאות שלו ומפתה אותם בכך שיקבלו ציוד יקר במתנה משורת ספונסרים שהוא הצליח לרתום ואז כאשר הם מצליחים בתחרויות הוא זוקף את כל הקרדיט לעצמו ועל ידי כך מצליח להשיג לקוחות חדשים מידי שנה. מספיק לראות את התחלופה הגבוהה שיש בקבוצה על מנת להבין למה כל כל הרבה מתאמנים לא מצליחים להשאר תחת הדרכתו של ליאור.

    מה שעצוב באופן כללי שהספורט נהפך בארץ לספורט של נרקסיזם ושל הרבה אנשים שחצנים שמחפשים חיזוק לאגו שלהם ומאבד מערכיו האמיתיים של לשמור על אורח חיים בריא.

    בהצלחה לכולם ביום שישי.

    1. סתם אחד הגיב:

      איני מכיר את ליאור והאמת שהכתבות שהוא מעלה מעניינות אותי והוסיפו לי מידע
      אני מפעיל מנגנוני סינון ומתייחס למה שניתן להפיק ברור לי שיש כאן אינטרסים וחסויות וכו אבל איפה אין
      קחו את מה שמתאים לכם ומה שלא פשוט לא

    2. אחד שלא יודע הגיב:

      אני יכול לקבל בגדול את הדברים שכתבת אבל נו באמת לשמור על אורח חיים בריא????
      מה אתה עושה צחוק? קוראים ומגיבים כאן אנשים מאוד תחרותיים שמזמן עברו את השלב של אורח חיים בריא

  • עומר שריר הגיב:

    לשני המגיבים שיתייחסו לעניין הגוף הראשון-
    סתם לחפש איפה להכנס נראה לי שגוי ומיותר. אם קראתם את כל הפוסטים שלו הייתם מבינים כמה הוא משקיע במתכונים שלו וכמה חשוב לו לקדם אותם גם במחיר שייקחו את הפודיום במקומו.
    אבל כן, אחד שקורע את עצמו לתחרות כלכך קיצונית, מותר לו מידיי פעם לעוף על עצמו, וודאי ספורטאי שזו המהות שלו.
    אני ממש לא התרשמתי שליאור סובל מחטא ההיבריס, מה כן שיש הבדל גדול בין לעוף על עצמך תוך זלזול באחרים לבין להיות גאה ולהחזיק מעצמך כמקצוען אם אתה כזה. הוא כזה.
    שיהיה לכולם בהצלחה באילת!!!!!

  • אחד שחושב הגיב:

    נכון ליאור אתה כותב יפה, אתה פסיכולוג,אתה מהיר, אתה חזק בראש,אתה מקצוען ,אתה יודע לא מעט
    אך האם אתה מאמן?כדי שהצעירים יצליחו, אתה צריך להתעסק בלקדם אותם ,אתה צריך להתעניין בהם,אתה צריך להתרגש בשבילם ,אתה צריך להגשים להם את החלום…

  • SAV הגיב:

    תרדו מהבן אדם, אולי הוא עסוק בעצמו, וקצת נרקיסיסט, אבל הוא לוקח טרמפיסטים, וזה ראוי לשבח…

  • ספרינטר יחסית ל... הגיב:

    נרקסיסט אולי , יהיר בודאי לא: נדמה לי שכל מי שעוסק בספורט הסיבולת לא יכול להיות יהיר אחרי שפוגש את השדים, מדבר עם אלוהים, הולך אל הלא נודע, במיוחד באיש ברזל, במיוחד באילת..

  • אליהו דורון הגיב:

    אני נהנה מאוד לקרוא את הטורים שלו

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג