לקראת ישראמן גארמין: איך תשלבו טריינר באימונים לאיש ברזל

האם אימוני טריינר יכולים להחליף חלק או אף את מרבית אימוני הכביש שלכם? תומר גמינדר בודק האם הטריינר יעיל ומרוכז יותר והאם ניתן לקצר את משך האימון ועדיין לקבל את אותן תועלות של אימון ארוך יותר
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
רוכבים על טריינר לפני תחרות לתמונת שער צילום: לילך קלימן-מקא
רוכבים על טריינר לפני תחרות לתמונת שער צילום: לילך קלימן-מקא

המקצוע הדומיננטי בתחרות למרחק איש ברזל הוא הרכיבה. לא רק שהרכיבה מהווה כמחצית מזמן התחרות הכולל, אלא שהיכולת לרכוב היטב ועדיין להשאיר בדיוק את כמות הכוח הנדרשת לריצה שאחריה, מכתיבה במידה רבה את הזמן במרתון המסיים את התחרות.

חימום על טריינר לפני תחרות צילום לילך קלימן מקא

אז למה צריך טריינר במדינה שבה אפשר לרכוב כל השנה? | צילום: לילך קלימן מקא

אחד היתרונות הנהדרים של ישראל הוא האקלים אשר מאפשר רכיבה בחוץ כמעט לאורך כל השנה, כך שתאורטית ניתן לבצע את כל אימוני הרכיבה בחוץ. אבל אליה וקוץ בה – בכבישי ישראל יש לא רק רוכבי אופניים, אלא גם כמה וכמה נהגים מוכשרים המתרגלים במרץ ריבוי משימות בזמן הנהיגה: שתייה ונהיגה, סמים ונהיגה, שינה ונהיגה, שליחת הודעות בטלפון ונהיגה וכדומה, וזאת מעבר לסובלנות המפליגה אותם הם מפגינים כלפי שאר המשתמשים בכביש, יהיו אלה נהגים אחרים, או רוכבי אופניים.

עוד כתבות בנושא
טריינר או רולר? כך תדעו מה מתאים לכם
האם יש צורך לקיים מחנה אימונים לקראת ישראמן גארמין?
המתנה המושלמת לרוכבי האופניים

את ההיכרות שלי עם הטריינר לפני כ-15 שנה עשיתי לאחר רכיבת בוקר אומללה, אשר יצאנו אליה שבעה וחזרנו שישה, לאחר שאלי רובינוביץ', מראשוני אנשי הברזל בארץ, נדרס למוות. מלבד היותו חלופה בטוחה לכביש, יש לטריינר מספר יתרונות חשובים:

  • תקורה מינימלית – בניגוד לרכיבה בכביש אשר דורשת הערכות והתארגנות ולעתים קרובות נסיעה למקום מתאים לרכיבה, הטריינר זמין ומוכן וניתן לעלות עליו בכל רגע. כפי שדנו בכתבה הקודמת, נושא הזמן באימונים לאיש ברזל קריטי, והיכולת לצמצם את התקורה של אימוני הרכיבה היא יתרון עצום.
  • יעילות האימון – אימון הטריינר הוא אחד האימונים היעילים ביותר שיש, חימום קצר של 10 עד 15 דקות ומגיעים ישר ללב האימון. אין רמזורים, אין שלטים – כל הזמן מוקדש לאימון נטו. בסיום 10 עד 15 דקות נוספות לקירור, והשלמנו אימון.
  • שליטה באימון – האימון על הטריינר מדויק מאוד. בהיעדר אילוצים חיצוניים ניתן לעקוב אחרי הוראות האימון כלשונן תוך שמירה מדויקת על טווחי המאמץ ופרקי הזמן שהוכתבו.
  • עבודה לפי הספק אין ספק כי אימון לפי הספק הוא האימון המדויק והיעיל ביותר. לרבים מהטריינרים יש מדי הספק, קאדנס ודופק מובנים, המאפשרים מדידות מדויקות ואימונים לפיהם גם עבור מי שאין לו מד הספק באופניים.
  • היכרות על מסלול היעד – רבים מן הטריינרים המשוכללים יותר מאפשרים רכיבה על מסלול היעד, בין עם על ידי מסלול GPS ו-Google maps, או במקרה של מסלולים מוכרים, סרטי וידאו של המסלול המסונכרנים למהירות הרכיבה ומצולמים מנקודת המבט של רוכב.
  • טריינרים בVIEW

    יש דרכים להתגבר על השעמום | צילום: אילן קולטון

החיסרון העיקרי של אימוני הטריינר הוא השעמום, ולכן מרבית האימונים על טריינר קצרים משעתיים, וכוללים מגוון של תרגילים. חלק מהסבל ניתן להקלה על ידי צפייה בהרצאות/סרטים בטלוויזיה או במחשב בזמן האימון. אבל, אם אתם מתכננים להשתמש הרבה בטריינר הייתי ממליץ בחום להשקיע מעט יותר ולקנות טריינר המתחבר למחשב/טאבלט.

טריינרים אלו מציעים מגוון רחב של יישומים אשר משנים לחלוטין את חווית הרכיבה על הטריינר ומאפשרים רכיבה על מסלולים GPS, סרטי וידאו מסונכרנים לקצב הרכיבה ורכיבות קבוצתיות עם רוכבים ברחבי העולם – היכן עוד ניתן לרכוב יום אחד על המסלול האולימפי מריו ולמחרת לטפס את האלפ דואז, או לרכוב במעלה מעלה נטפים כאשר בחוץ יורד גשם סוחף.

אימוני טריינר יכולים להחליף בקלות חלק או אף את מרבית אימוני הכביש שלכם. מאחר והאימון על טריינר יעיל יותר, האימונים עצמם נוטים להיות מרוכזים יותר וכן ניתן לקצר את משך האימון ועדיין לקבל את אותן תועלות של אימון ארוך יותר, ולחסוך זמן. למרות זאת, מאחר שהתחושה ברכיבה על טריינר שונה ואין צורך בשמירה על שיווי משקל, הייתי ממליץ להשאיר לפחות את הרכיבה הארוכה בסוף השבוע לכביש. ולמי שנעזר בטריינר באימוניו, מובטח שירגיש מהר מאוד בהבדל, כאשר הרכיבה בחוץ תרגיש לפתע קלה יותר.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג