לקראת אליפות אירופה בשחייה 2015: תחרות כזו עוד לא היתה כאן

האם יש סיכוי לשיאי עולם באליפות אירופה בבריכות קצרות שתתקיים בדצמבר בוינגייט? איך נערכים לזה בארץ? כמה עולה האליפות הזאת וכמה יעלו הכרטיסים לצופים? התשובות בפנים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

הנה כמה נתונים מעניינים שאפשר להתחיל איתם. מעולם לא נקבעו שיאי עולם בישראל בשני ענפי הספורט האולימפי המובילים שהם אתלטיקה קלה ושחייה. בשתי אליפויות אירופה האחרונות לשחייה בבריכות קצרות נשברו שיאי עולם. אליפות אירופה הקרובה בבריכות קצרות תתקיים בין התאריכים 2-6 בדצמבר בבריכה האולימפית החדשה במכון וינגייט, וצפויים להיות שם מספיק שחיינים אירופיים בכושר מתאים לשבירת שיאי עולם.

פדריקה פלגריני

לא התקבלו הנתונים מכל האיגודים באירופה, אבל פדריקה פלגריני (בתמונה) מהנבחרת האיטלקית תגיע | צילום: The wolf

תקציב של 12 מיליון שקל

במלים אחרות, זו תהיה חגיגת השחייה הטובה ביותר שנראתה כאן אי פעם, ואם יש אירוע ספורט להביא אליו את הילדים והוא לא משחק כדורגל או כדורסל, אלא אירוע ספורטיבי תרבותי בינלאומי נטו – זוהי אליפות אירופה בשחייה בבריכות קצרות. אז נכון שבימים אלו המצב הבטחוני לא אידיאלי וכבר נשמעו קולות של חששות מאירופה. לנו נותר להתפלל שהמצב לא יחמיר, ושבעוד קצת יותר מחודש נוכל ליהנות כאן מכמה מאריות השחייה באירופה, שרק בקיץ האחרון כיכבו באליפות העולם בשחייה בבריכות ארוכות, שם נשברו שיאי עולם ב-6 משחים. אגב, התקציב של האליפות הזאת עומד על 12 מיליון שקלים.

האליפות הזאת היתה אמורה להתקיים במועדה המקורי בינואר 2015, אבל נדחתה מספר חודשים לפני בגלל מבצע "צוק איתן". יתכן שהמועד הנוכחי שלה הוא פחות נוח ללוח התחרויות של כמה מהשחיינים הבכירים בעולם שנכנסים לתוך שנה אולימפית, אבל בכל זאת מדובר באליפות יבשתית שבה מובטחים גם פרסים כספיים ל-12 התוצאות האיכותיות ביותר שיושגו באליפות מ-20 אלף יורו לתוצאה האיכותית ביותר (לפי ניקוד שנקבע מראש) עד ל-2,000 יורו לתוצאה ה-12. בנוסף, התאחדות השחייה האירופית (LEN) גייסה תקציב בכדי לממן את עלות הטיסה של כל השחיינים שיגיעו לכאן מאירופה, כשבנוסף 3 נציגים מכל מדינה זוכים למימון של אירוח מלא ל-6 לילות באחד ממלונות האליפות בנתניה ובהרצליה.

לאליפות אירופה צפויים להגיע כ-600 שחיינים מ-48 מדינות כאשר המשלחת הישראלית תכלול לא פחות מ-49 שחיינים החל משחייני דור העתיד כמו זיו קלונטרוב, עידו הבר, איתי גולדפדן ומארק חינאווי דרך השחיינים האולימפיים כמו גל נבו, עמית עברי ויעקב טומרקין ועד לשחייני עבר שעדיין פעילים כמו אניה גוסטמלסקי. עדיין לא התקבלו הנתונים מכל האיגודים באירופה בנוגע לשחיינים שישתתפו, אבל כבר ידוע שנראה כאן כוכבים מנבחרות ענק כמו האיטלקים: פדריקה פלגריניhttps://www.shvoong.co.il/%d7%9c%d7%a7%d7%a8%d7%90%d7%aa-%d7%90%d7%9c%d7%99%d7%a4%d7%95%d7%aa-%d7%90%d7%99%d7%a8%d7%95%d7%a4%d7%94-%d7%91%d7%a9%d7%97%d7%99%d7%99%d7%94-2015-%d7%aa%d7%97%d7%a8%d7%95%d7%aa-%d7%9b%d7%96%d7%95/68544/, פיליפו מאניני וג'ורג'יו פלטריני או הדנים ג'נט אוטסן, ויקטור ברומר ולוטה פריס. בכל מקרה, האיגודים השונים עדיין לא הגישו את הרשימות הסופיות של השחיינים, והמידע הרשמי לגבי המשתתפים יתקבל רק ב-22 בנובמבר.

ג'נט אוטסן שחיינית דנית

תגיע עם נבחרת דנית חזקה. ג'נט אוטסן | צילום: CHAN FAN

למרות המתיחות בישראל אין ביטולים

לגבי החששות של האירופאים, בימים האחרונים פורסמו ידיעות שונות לפיהן בהתאחדות השחייה ההונגרית פנו להתאחדות האירופית בבקשה להעביר את האליפות מישראל, ידיעות שבעקבותיהן הבהיר יו"ר ההתאחדות האירופית שהאליפות תתקיים בישראל. מארגני האליפות בוינגייט לא מודאגים ומנכ"ל האליפות מייקי כץ אמר בעניין הזה: "לא קורה שום דבר בעניין הזה, היו דברים שצצו בעיתונות המקומית אבל נשיא ההתאחדות ההונגרית הוציא מכתב הבהרה בו נכתב שהוא לא אמר שום דבר בנוגע להעברה של התחרות והוא תומך בקיומה בארץ. הוא אמנם הביע חשש אבל קיבל הבטחות גם מאיתנו וגם מההתאחדות האירופית. חוץ מזה כל הנבחרות כבר שילמו על המלונות וכל האירוח, ולא קיבלנו הודעות על שום ביטול".

לגבי ההיערכות של הבריכה האולימפית בוינגייט לתחרות השחייה הגדולה ביותר שהתקיימה כאן אי פעם מספר כץ: "בסך הכל יהיה מקום ל-2,500 צופים, שמתוכם 1,500 יהיו צופים שרכשו כרטיסים והשאר יהיו המוזמנים, המלווים והשחיינים עצמם. מאחר והבריכה היא אולימפית בנינו טריבונה על החצי הצפוני של הבריכה, ושם בעצם יוקם יציע ל-1,000 צופים. חוץ מזה הוספנו 6 מסכים שבהם אפשר יהיה לראות את התוצאות ואת המשחים".

דוד גמבורג שחייה

יעקב טומרקין באליפות העולם בבריכות קצרות בדוחא בשנת 2014 | צילום: באדיבות איגוד השחייה

כשבכירי השחיינים ביבשת מתחרים ראש בראש, ערוץ "יורוספורט" תמיד נמצא שם וגם הפעם הוא יהיה בין 16 תחנות הטלוויזיה שיעבירו את האליפות בשידור ישיר, כשהערוץ הישראלי שישדר משם עדיין לא נקבע. בנוסף, הוקצו מקומות ל-100 עיתונאים מרחבי היבשת.

עוד כתבות בנושא 
למה שחיינים צעירים צריכים להתאמן יותר משנה לשנה? 
הבעיה הגדולה של השחייה בריו 2016 
אליפות ישראל האחרונה בשחייה ננעלה עם 7 שיאים ישראלים 

בריכת השחייה האולימפית במכון וינגייט

יהיה מקום ל-2,500 צופים, שמתוכם 1,500 צופים שרכשו כרטיסים והשאר המוזמנים, המלווים והשחיינים | צילום: באדיבות איגוד השחייה

הכרטיסים לאליפות אירופה בשחייה בבריכות קצרות יופצו ככל הנראה החל מתחילת השבוע הבא. האליפות תתקיים כאמור בממשך חמישה ימים, ובכל יום תתקיים הצגת משחי מוקדמות (החל מ-9:30 בבוקר) והצגת משחי גמר (החל מ-17:30). מחיר כרטיס להצגת מוקדמות יהיה 60 שקלים, וכרטיס להצגת הגמרים יעלה 120 שקלים פרט לערב הפתיחה החגיגי אליו ימכרו כרטיסים במחיר אחיד של 150 שקלים. את הכרטיסים ניתן יהיה להזמין דרך אתר "בימות" ולהדפיס אותם.

השחיינים הישראלים שישתתפו באליפות אירופה בבריכות קצרות:

גברים: יעקב טומרקין, דוד גמבורג, תום קרמר, גיא ברנע, גל נבו, יהונתן קופלב, אמרי גניאל, תומר פרנקל, יהב שחף, יוני בטשא, מרק חינאווי, איתי גולדפדן, איתי דה לה ויגה, עידו הבר, גיל קיזלר, איתי גורביץ', יובל ספרא, לירון קונובלוב, רונן פאור, איליה גלדישב, איתן יודשקין, גל הדר, גיא מוסקוביץ, דניס לוקטב, זיו קלנטרוב, אור סבטיה, גלב איאוניצ'ב, אלמוג אולשטיין, קיריל ברון, מירון חירותי, אורי טרלצקי.

נשים: עמית עברי, קרן זיבנר, מיכל ליברמן, אנדראה מורז, זהר שיקלר, אפרת רוטשטיין, יעל דניאלי, טלי למקוף, שחר מנחם, אניה וולצ'קוב, אור תמיר, רוני בווה, יובל סבה, ניקול ברקוביץ', טמיר גונן-כהן, קטרין שפיר, אניה גוסטומלסקי וגל סידי.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג