אליפות ישראל בשחייה ננעלה עם 7 שיאים ישראלים

למרות שחלק מהשחיינים לא מיצו את הפוטנציאל באליפות העולם בקאזאן, הם הצליחו לפצות על כך במגרשם הביתי במכון וינגייט
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
יעקב טומרקין שחיין ישראלי
יעקב טומרקין שחיין ישראלי

אחרי חמישה ימים אינטנסיביים בבריכה האולימפית במכון וינגייט הסתיימה אליפות ישראל בשחייה, שבה נקבעו 7 שיאים ישראלים לבוגרים. כל זה קצת אחרי אליפות העולם שהתקיימה בקאזאן, שדווקא בה רוב הנציגים הישראלים לא הצליחו למצות את הפוטנציאל שלהם. 

יעקב טומרקין שחיין ישראלי

העיקר שהגמר יגיע בריו. יעקב טומרקין | צילום: באדיבות איגוד השחייה

התוצאה האיכותית של האליפות היתה שייכת ללא ספק ליעקב טומרקין, שביום התחרויות השני שבר פעמיים את שיאו הישראלי ב-200 גב, שנקבע לפני שלוש שנים בדרך לגמר האולימפי בלונדון 2012. קצת אחרי שטומרקין לא הצליח לעבור את המוקדמות במשחה הזה באליפות העולם, הוא פיצה על כך כבר במוקדמות של אליפות ישראל עם שבירת השיא, כשבגמר הוא קבע תוצאה של 1:55.96 דקה שהייתה שווה מקום שביעי בגמר אליפות העולם בקאזאן. 

השחיינית המצטיינת של האליפות היתה העולה החדשה מארצות הברית, אנדראה מורז, שלא השתתפה באליפות העולם מאחר ועדיין לא השלימה שנה כאזרחית ישראל. באליפות בוינגייט מורז שברהאת שיאיה הישראלים במשחי 100 ו-200 חופשי. ב-100 היא קיצצה 21 מאיות ועצרה את השעונים בזמן של 54.40 שניות ואילו ב-200 היא קיצצה 14 מאיות וקבעה 1:59.01 דקה. מאחר וב-100 חופשי היא קבעה קריטריון אולימפי לריו 2016 ומוקדם יותר השנה היא קבעה את הקריטריון גם ב-50 חופשי, היא תוכל לשחות במשחקים האולימפיים גם במשחה ה-200 חופשי.

גיל קיזלר קבע את השיא הישראלי הראשון באליפות, זה קרה במשחה 800 חופשי לגברים בו עצר את השעונים בזמן של 8:03.98 דקות והוריד קרוב לשלוש שניות משיא ישראלי בן 11 שנים של שילה איילון. עידו הבר שוב שבר את שיאו הישראלי ב-400 חופשי, כשהפעם הקיצוץ היה יותר משמעותי וזמן הניצחון שלו בוינגייט היה 3:51.54 דקות. תומר זמיר שלא ממש סיפק את הסחורה במשחה ה-50 פרפר באליפות העולם פיצה בוינגייט עם שבירת שיאו הישראלי של אלון מנדל ותוצאה של 23.76 שניות.

 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג