סיכום אליפות ישראל בשחייה בבריכות קצרות

העולה החדשה מארצות הברית, הספרינטר הצעיר, שחיין הארוכות מיפו וגם שחייני הצמרת שאנחנו כל כך רגילים אליהם הוכיחו בוינגייט שהבריכה מהירה אבל גם שהשחייה הישראלית תורגש טוב בעונה הקרובה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

לסיכום היומיים הראשונים של אליפות ישראל

חגי אשלגי מסכם את ערב הגמרים האחרון 

אליפות ישראל בשחייה בבריכות קצרות ננעלה בשבת במכון וינגייט. השלל המרשים – 9 שיאים ישראלים חדשים לבוגרים ובסך הכל מעל ל-50 שיאי גילאים, שיאים ישראלים ושיאים בינלאומיים. הכוכבת הגדולה של האליפות היתה ללא ספק העולה החדשה מארצות הברית, אנדראה מורז, שמילאה את החלל שהותירה אחריה אניה גוסטמלסקי במשחי החתירה. מורז, שכיכבה בשתי המכביות האחרונות במדי נבחרת ארצות הברית, שברה במהלך האליפות את השיאים במשחי החתירה ל-50, 100 ו-200 חופשי, כל השיאים נופצו אגב בהפרשים גדולים מאוד מהשיאים הקודמים. הרמה שהציגה מורז היתה רמה של חצי גמר באליפות עולם בבריכות קצרות וזה מרשים מאוד במשחה כמו חתירה שבו תמיד יש את מספר המשתתפים והמשתתפות הגדול ביותר.

גל נבו שחייה

ממשיך לשלוט במשחי המעורב. גל נבו | צילום: באדיבות איגוד השחייה

במשחה האחרון בו השתתפה מורז, 50 חופשי, היא ניצחה בזמן של 24.84 שניות וקיצצה 23 מאיות משיאה הישראלי הקודם שנקבע כמה ימים לפני כן. במשחה ל-200 חופשי ביום שישי מורז קיצצה כ-2.5 שניות מהשיא הישראלי כשניצחה בזמן של 1:55.67 דקה ובמשחה ה-100 חופשי בתחילת האליפות היא קבעה 53.46 שניות ובמקרה הזה ניפצה את השיא הישראלי ביותר משתי שניות.

אירוע מוזר קרה במשחה ה-100 גב לגברים, בו היו אמורים להתחרות ארבעה שחיינים ברמה עולמית גבוהה: גיא ברנע, יונתן קופלב, יעקב טומרקין ודוד גמבורג. האחרון, שדווקא נראה בזמן האחרון בכושר יותר טוב מבין הארבעה, לא השקיע יותר מדי במוקדמות ופספס את גמר א'. גיא ברנע ניצל את זה כדי לנצח בגמר בזמן של 51.43 שניות, אבל גמבורג שניצח בגמר ב' היה מהיר ממנו עם 51.38 שניות – זה לא מה שעזר לגמבורג להיות אלוף ישראל וברנע קטף את התואר.

מארק חינאווי, שחיין דור העתיד של ישראל במשחי החתירה הארוכים השלים דאבל. הוא פתח את האליפות בשיא ישראלי מרשים ב-400 חתירה, וביום האחרון של התחרות ניצח ב-1,500 חתירה בזמן של 15:05.14 דקות כשהוא מנפץ את שיא גילאי 17 ב-13 שניות ועל הדרך שובר גם את השיא הישראלי ב-800 מטר. אחרי עונה אחת בה חינאווי קצת עמד במקום, נראה שהוא ממשיך להתפתח עם הפנים קדימה אולי אפילו למשחקים האולימפיים ב-2016 בריו.

גל נבו עדיין שולט במשחי המעורב אישי, ואם אנדראה מורז היתה השחיינית המצטיינת בנשים הוא היה בגברים אחרי שניצח גם ב-200 מעורב אישי בזמן של 1:55.45 דקה שזה גם שיא בינלאומי חדש (התוצאה הטובה ביותר שנקבעה בארץ) וגם במשחה ה-100 מעורב אישי עם שיא בינלאומי נוסף. עמית עברי, שקצת נדחקה מאור הזרקורים בשחיה הנשית בגלל מורז, עשתה את העבודה במשחים שבהם היא שולטת וקבעה תוצאה איכותית במשחה ה-100 גב בו ניצחה (59.49 שניות) אחרי שקבעה את התוצאה האיכותית ביותר באליפות לפי הניקוד הבינלאומי במשחה ה-100 מעורב אישי (58.95 שניות).

גיא ברנע

היה איטי מגמבורג, אבל ניצח ב-100 גב. גיא ברנע | צילום: באדיבות איגוד השחייה

שחיין בולט נוסף באליפות, שכנראה נשמע עליו בשנים הקרובות באותה נשימה עם שחייני הצמרת הוא יהב שחף, שאחרי שגבר ב-100 חזה על סגן אלוף אירופה לנוער איתי גולדפדן, הוא גם ניצח ב-50 חופשי את אור סבתיה (שיאן ישראל בבריכה אולימפית) אחרי שנגע ראשון בקיר בזמן של 21.82 שניות. ואם כבר מדברים על שחיינים שקפצו לרמה של הגדולים אי אפשר שלא להזכיר את זוהר שיקלר, ששברה שיאי גילאים וגם שיאים ישראלים לאורך התחרות במשחי החתירה הקצרים, אלא שהשיאים האלה נשברו פעם אחר פעם על ידי אנדראה מורז.


 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג