רשמים מערב אחרון של גמרים באליפות ישראל בשחייה

סיכום אופטימי של חגי אשלגי מאליפות ישראל בשחייה שהתקיימה בבריכה הלאומית במכון וינגייט, עם הרבה פרצופים מוכרים מהעבר, ההווה והעתיד, ותחרות שזורמת בקצב יפה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
בריכה וינגייט שחייה

כמה רשמים קצרים מערב אחרון של גמרים באליפות ישראל בבריכות קצרות:

1. עוד ערב שמוכיח שהבריכה הלאומית במכון וינגייט מהירה, לאללה.

2. אנדריאה מורז האמריקאית-ישראלית יורדת מ-25 שניות ב-50 חופשי אבל נחלשת ב-10 מ' האחרונים. לא ממש ראינו שהיא לקחה נשימה כל המשחה (אולי נשימה אחת). עוד נשימה או שתיים היו עשויות לעזור לה לרדת עוד 0.2 שניה. בכל מקרה, תוצאה ששווה פחות או יותר חצי גמר באליפות העולם האחרונה.

3. משחה 100 מ' גב לגברים. רביעיית מוסקיטרים אמורה היתה להתייצב במסלולים 3-6. במקום זה, רק יונתן קופלב וגיא ברנע במסלולים 4-5. יעקב טומרקין שהשתעשע בבוקר עם שחייה טיולית במוקדמות נדחק למסלול 0 בגמר, ודוד גמבורג, שעוד יותר השתעשע נאלץ, לשחות בגמר ב'. לטומרקין וגמבורג: פאדיחות! אליפות ישראל, אז אפשר לבקש מכם לתת במוקדמות קצת יותר כדי להגיע מסלול טוב בגמר. השחייה הישראלית משקיעה בכם הרבה, אז תנו לה גם קצת יחס חם בחזרה באליפות הביתית. התוצאה בסוף – כולם בין 51.3 ל-51.9 שניות. ברנע מנצח גמר א' עם 51.4 שניות (והתפוצצות מאדני הזינוק עד הקיר האחרון) קופלב שני על 51.8 וטומרקין שלישי על 51.9. גמבורג הכי מהיר, אבל בגמר ב' (עם 51.3) אז אין מדליה. מאיתנו נגזל קרב יפה בין כל הארבעה במרכז הבריכה.

4. גל נבו ב-200 מ' מעורב שני אחרי 100 מ', אבל בחזה מפרק את כולם וגומר על 1:55 דקה כמו גדול, כשלדחוף אותו קדימה ב-150 מ' האחרונים, יש לו רק את עצמו.

5. מארק חינוואי מהפועל בת ים וגיל קיזלר ממכבי חיפה, מרעננים רשמיים של משחי המרחקים בחתירה (יש מצב שעדו הבר חוזר להצטרף אליהם?). אחרי משחה ה-400 מ' חופשי אותו הם סיימו צמוד, השניים שחו כתף אל כתף גם את ה-1,500 מ'. עד 1,300 מ' הם היו צמודים. שניהם על 13 תנועות לבריכה. סגנון יפה ומבטיח לשניהם (חינוואי בין 17, קיזלר 18). מה-1,300 מ', חינוואי התחיל להגביר, פתח חצי שנייה ב-1,400 מ', ועוד שתיים וחצי שניות ב-100 מ' האחרונים. חינוואי מסיים על 15:05 דקות. קיזלר על 15:08 דקות. שתי תוצאות נפלאות. דניס לוקטב בן 14 עקף באמצע הדרך את יונתן בטשא. לוקטב 15:40, בטשא 15:44.

6. שחייניות הפרפר מנצחות על הגב: עמית עברי מנצחת ב-100 מ' גב וקרן זיבנר שנייה. ככה זה כשאפשר לשחות 60% מהמשחה מתחת למים בבעיטות פרפר.

7. גברים 50 מ' חופשי היה מהיר טוב. 21.8 ליהב שחף, 21.9 לאור סבטיה. יש מהירות בישראל. אם מורידים חצי שנייה אפשר לדבר על חצי גמר באליפות עולם.

8. הרבה פרצופים מוכרים בבריכה. מהעבר, ההווה והעתיד. תחרות זורמת בקצב יפה, נראית מאורגנת טוב. בריכת חימום-שחרור צמודה תחת אותו גג. המתקן עושה טוב לשחייה בישראל.


 




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • רומן הגיב:

    1. הבריכה מהירה, אבל זה לא מה שאמרת באליפות המאסטרס האחרונה.. 🙂
    כנראה שהבריכה לא מהירה לבדה, וצריך שגם השחיין יהיה מהיר..
    2. לא בטוח שעוד נשימות היו מביאות לתוצאה טובה יותר ב-50. יתכן שלהיפך.
    3. זה גם אומר משהו על העומק בשחייה הישראלית שהשחיין המהיר ביותר (גמבורג) נזרק מהגמר בגלל "זריקת ז*ן" במוקדמות, וששחיינים בני 15-16 התברגו לגמר במקומו. הלוואי שמשהו כזה היה יכול לקרות אצל הבנות..
    7. חצי שניה ב-50 זה הרבה מאוד. יותר מרשים היה ה-100, שם חמישה שחיינים היו על 48, כששלושת הראשונים במרחק של חצי שניה מחצי הגמר באליפות העולם.

  • אשלגי הגיב:

    אחחח… רומן. איזה כיף שיש תגובות כמו שלך. אז ככה: לגבי מורז ב-50, היא התקצרה מאד בסוף. נראה היה שקצת אוויר היה חסר לו. לא כולן ידועות לחסל 50 רצוף בלי לנשום כמו תרז אלסהמר, ובטח לא עם מחיר החימצון של סיבוב באמצע (אגב, אפילו רנומי נושמת בבריכה קצרה. תבדוק). כל היתר – מקובל חוץ מדבר אחד: לצערי באליפות החורף האחרונה לא הייתי ובקצרה החדשה של וינגייט עוד לא שחיתי. בתקווה בקרוב. חוץ מזה, ככל שאנחנו מתבגרים הבריכות נהיות פחות מהירות, לא? מה, לא הרגשת?

    1. רומן הגיב:

      את האמת, לא זוכר מי אמר לי, אבל יותר מאחד אמרו באליפות המאסטרס "חשבתי שהבריכה אמורה להיות מהירה" 🙂 וברצינות, מדברים הרבה על הבריכה המהירה, והיא בהחלט מהירה, אבל לא צריך לשכוח את השחיינים שהתאמנו קשה מאוד כדי לשחות מהר כל כך בבריכה הזו.

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג