לילה מטורף בוולנסיה: נשברו שיאי העולם ב-10,000 ו-5,000 מ'

לילה מטורף בולנסיה! שיאים שלא נשברו שנים רבות נופצו הלילה בקולות רמים על מסלול האצטדיון
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

בלילה יוצא דופן במגרש האתלטיקה בוונלנסיה שבספרד, נכנסו להיכל התהילה שני שיאים חדשים במקצי ה-10,000 מטרים גברים ו-5,000 מטרים נשים. 15 שנה לאחר שנקבע שיא העולם במקצה ה-10,000 מטרים על ידי קנניסה בקלה האתיופי, הצליח ג׳ושוע צ'פטגיי להדהים את עולם האתלטיקה והריצה כשעצר את השעון על התוצאה המרשימה 26:11:00 דק'.

באירוע לא עמוס במיוחד באוהדים שנערך תחת מגבלות הקורונה במדינה, לא רק שעמד צ׳פטגיי בתחזיות קודם לכן – אלא אף הצליח לנפץ אותן לגמרי. מתחילת הריצה הוכיח צ׳פטגיי בריצה מרשימה מאוד כי הוא בהחלט מכוון לעבר שיא העולם ולא סתם הגיע להתחרות.

על מנת להמחיש עד כמה האירוע היה חלומי, ניתן היה לראות כי גם בטכנולוגיית הקצב הדיגיטלית החדשה יחסית נצמד צ׳פטגיי לאורות שריצדו על המסלול המסמלים כי הקצב הנוכחי שבו הוא רץ בכל רגע נתון מעל שיא העולם. אם נתרגם למספרים, מלבד הקילומטר הראשון אותו רץ ב-2:39 דק׳, שמר צ׳פטגיי על קצב לא נתפס של 2:37 דק׳ למעט הקילומטר האחרון אותו רץ ב-2:34 דק׳. 

עבור צ׳פטיגאי, בן 24 מאוגנדה שמתחרה בעיקר בטווחים הבינונים, אמנם מדובר בשיא עולם חדש, אבל לא במשהו חדש עבורו. רק לפני כחודש הצליח לנפץ את שיא העולם ב-5,000 מטרים שנקבע גם כן על ידי קנניסה בקללה וקבע תוצאה של 12:35:36 דק׳ במסגרת ליגת היהלום במונאקו שבצרפת. שיא ה-5,000 מטר הקודם אגב, החזיק קצת יותר 16 שנה וצ'פטגיי קיזז ממנו שנייה ו-99 מאיות. הוא גם זכה בשנה שעברה באליפות העולם במרוצי שדה וגם בריצת ה-10,000 באליפות העולם באתלטיקה שהתקיימה בקטאר.

ג'ושוע צ'פטגאי מצטלם ליד השעון עם השיא העולמי החדש

גם במקצה ה-5,000 מטרים לנשים נרשמה ריצה יוצאת דופן במיוחד וגם כאן נקבע שיא עולם חדש: לטסנבט גידאי, הרצה מאתיופיה בת ה-22, קיזזה 4.5 שניות משיא העולם הקודם שנקבע ב-2008 על ידי טיירונש דיבאבה כשעצרה את השעון על 14:06:62 דק׳.

לטסנבט גידאי מצטלמת ליד השעון עם השיא העולמי החדש



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג