לא רק אופניים: ישראל פרמייר טק תסייע לחבר מאות בתים ברואנדה לחשמל

אחרי שהקימה מרכז אופניים מפואר במדינה האפריקאית, קבוצת האופניים הישראלית תשתף פעולה עם חברת "איגנייט", שתסייע למשפחות הילדים הרוכבים להתחבר לחשמל לראשונה. נשיא רואנדה נפגש עם ראשי הקבוצה והביע תמיכה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
ישראל פרמייר טק ואיגנייט מחברות לחשמל ברואנדה | צילום: נועה ארנון

מרכז האופניים החדש שהקימה קבוצת האופניים המקצוענית ישראל פרמייר טק ברואנדה משפיע, מסתבר, בתחומי חיים נוספים. במסגרת המרכז החדש, אלפי ילדים מכפרים עניים ברואנדה יזכו לחיות לראשונה בבתים עם חשמל וזאת בזכות שיתוף הפעולה בין IPT לבין ספקית אנרגיית הסולאר "איגנייט"

"איגנייט", שהוקמה על ידי היזמים הישראלים יריב כהן ואנג'לה חומסי, היא ספקית פתרונות סולאריים שמתמחה בכפרים מרוחקים בכל רחבי היבשת, וכעת החברה החליטה לתמוך בפרויקט החדש באמצעות חיבור מאות משפחות של ילדים הנוטלים חלק בפעילות מרכז האופניים לאנרגיה סולארית ללא עלות. בימים האחרונים התקינה החברה פאנלים סולריים בעשרות בתים בחבל בוגאסרה שברואנדה, בכפרים הסמוכים למרכז האופניים.

בשלב ראשון, החברה תחבר לפחות 200 בתים של ילדים המשתתפים בפרויקט האופניים במהלך החודשים הבאים, כאשר הכוונה היא לחבר אלפי בני אדם נוספים בשנים הקרובות. כך, ישפיע הפרויקט לא רק על החיים הספורטיביים של הילדים, אלא גם על תחומי חיים נוספים שלהם, כמו גם על בני משפחותיהם.

סילבן אדמס עם נשיא רואנדה | צילום: לשכת הנשיאות, רואנדה

הבעלים של קבוצת האופניים הישראלית סילבן אדמס, סיפר: "מגרש החלומות שהקמנו ברואנדה נועד לשנות לטובה חיים של רבים, בעיקר הדור הצעיר. ואין דרך נפלאה יותר מאשר הזכות להביא אור תרתי משמע. בעזרת האנרגיה הסולרית, המשפחות של הרוכבים הצעירים שלנו יוכלו לבשל, להטעין סוללה של טלפון סולארי, או לקרוא אחרי העלטה. רבות מהמשפחות הללו לא יכלו להרשות לעצמן להתחבר לחשמל, ובזכות הנדיבות של איגנייט, נשפר את איכות חייהם".

קבוצת האופניים הישראלית חנכה לפני כשבועיים באירוע מרגש בו לקחו חלק גם רוכבי הקבוצה בהובלת כריס פרום את "מגרש החלומות", שמו של מרכז האופניים שהקימה בחבל בוגאסרה, מקבץ של מאות כפרים שבהם בתים רבים בלי "מותרות" כמו מים זורמים או חיבור לרשת החשמל. בעזרת למעלה מאלף מאוהדי הקבוצה בארץ ובעולם הוקמו "פאמפ טרק" – מתקן רכיבה ראשון מסוגו במדינה לילדים ובני נוער, וכן מסלול אימונים ומרוצים באורך של יותר מקילומטר. מאות ילדים כבר נהנים מהמתקנים ומציוד ואופניים שהקבוצה שיגרה למרכז, ועוד אלפים צפויים ליטול בו חלק.

מגרש החלומות ברואנדה ממבט על | צילום: Drone Skyline

לאחר תום הטור דו רואנדה בו השתתפה הקבוצה, נשיא רואנדה פול קגאמה קיבל את פניו של סילבן אדמס וראשי הקבוצה במעונו הרשמי, והביע תמיכה נלהבת בפרויקט והנחה את שרת הספורט במדינה לסייע לקבוצה בהמשך פיתוח המיזם. "אני מעריך מעומק הלב את העובדה שיזמתם בעצמכם את הקמת המרכז בלא שהיינו צריכים אפילו לבקש", אמר קגאמה . "זה לא מובן מאליו". אדמס הודה לנשיא על תמיכתו והבטיח לבנות בקרוב אקדמיה לאופניים על "מגרש החלומות", שבו יתקיימו סדנאות לימוד ומחנות אימונים לרוכבים מצטיינים. "עבורנו זו זכות גדולה ותיקון עולם", אמר אדמס לנשיא.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג