כמה אתלטים ישראלים נראה בריו 2016?

אחרי הבצורת של האתלטיקה הישראלית במשחקים בלונדון ובבייג'ינג, נראה בקיץ הקרוב כמות מעודדת של אתלטים אולימפיים בעיקר בזכות רצי המרתון. השאלה היא האם במשלחת יהיו יותר מ-10 אתלטים?
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
דונלד סנפורד 2014
דונלד סנפורד 2014

המשחקים האולימפיים בריו מתקרבים, טקס הפתיחה באצטדיון המראקאנה יתקיים בדיוק בעוד שלושה חודשים (5 באוגוסט) והמשלחת הישראלית הולכת וגדלה משבוע לשבוע, כשיש אפילו סיכוי שזו תהיה המשלחת הישראלית הגדולה אי פעם למשחקים אולימפיים. מבין ספורטאי המשלחת הזאת, אנחנו נתמקד באתלטים, השחיינים, הרוכבים והטריאתלט שככל הנראה יעשה היסטוריה ויהפוך לנציג הישראלי הראשון מהענף הזה במשחקים האולימפיים. בחלק הראשון של הסקירה נתמקד באתלטים, שמספרם נכון לעכשיו כבר מעודד.

חנה קנייזבה-מיננקו

ואולי אפשר לפנטז אפילו על מדליה היסטורית באתלטיקה? חנה קנייזבה-מיננקו | צילום: ניר עמוס

עוד כתבות לקראת המשחקים האולימפיים בריו 2016
שחיין פראלימפי נפסל בגלל קעקוע על החזה של הטבעות האולימפיות
צפו: יעקב טומרקין מגיע מוכן ומנוסה יותר לריו, איך זה יגמר?
הטריאתלט רון דרמון במרחק נגיעה מריו

אתלטיקה 

נכון לעכשיו שמונה אתלטים ישראלים הבטיחו את מקומם בריו 2016, ארבעה מתוכם הם רצי מרתון. זה כבר הרבה יותר טוב מלונדון 2012 שם היו 3 אתלטים בלבד ומבייג'ינג 2008 ששם התחרו 4 אתלטים ישראלים. וזה עוד לא סגור כי 5 אתלטים ישראלים אחרים ימשיכו לנסות ולקבוע את הקריטריון האולימפי עד לאליפות אירופה שתתקיים בתאריכים 6-10 ביולי באמסטרדם.

טסמה מוגס: מי שהפך לרץ המרתון הבכיר בארץ אחרי פרישתו של זוהר זימרו, קבע את הקריטריון האולימפי עוד בספטמבר האחרון במרתון ברלין, שם השיג שיא אישי וסיים בזמן של 2:15:29 שעות.

לונה צ'מטאי:  עוד לפני שקיבלה באופן רשמי את האזרחות הישראלית שלה, הרצה שהגיעה אלינו מקניה קבעה תוצאה הרבה יותר טובה מהקריטריון האולימפי במרתון סמסונג תל אביב, שם ניצחה בין הנשים בזמן של 2:40:17 שעות.

מארו טפרי: הרץ בן ה-23 נחשב ל"דבר הבא" של המרתון הישראלי, והיה מרשים מאוד לראות את ההופעה שלו במרתון רוטרדאם באפריל האחרון. זו היתה ההזדמנות האחרונה שלו לרדת מ-2:19 שעות ולהפוך לחבר במשלחת האולימפית. טפרי עשה את זה בגדול עם תוצאה של 2:18:19 שעות.

75977.4

הכוכבים החדשים של המרתון בישראל. מארו טפרי ואגזה גואדה | צילום: באדיבות איגוד האתלטיקה

גואדה אגזה: כבר שנים סימנו אותו ככישרון אדיר, אבל באותו מרתון ברוטרדאם הוא הצליח להוציא את הכישרון הזה לפועל ולעמוד במשימת הקריטריון במרתון הראשון שלו אי פעם. גאודה היה צריך לרדת מ-2:19 וקבע תוצאה של 2:18:54 שעות. אחרי שבקמפיין האולימפי הקודם מספר שניות בודד הבדיל בין גזאצ'ו יוסף לחלום האולימפי, היה ממש מעודד לראות רץ על גבול הקריטריון, רק מהצד הטוב.

חנה קנייזבה-מיננקו: האתלטית הישראלית הבכירה ביותר היא סגנית אלופת העולם בקפיצה משולשת. באותה אליפות בקיץ שעבר בבייג'ינג היא הדהימה עם תוצאה של 14.78 מטרים שהיתה גם שיא ישראלי חדש ולפחות על הנייר מדובר בתוצאה שצריכה להיות שווה מדליה אולימפית היסטורית באתלטיקה קלה. מצד שני, מיננקו עברה מאז פציעה והיא תגיע למשחקים האולימפיים חצי שנה אחרי שעברה ניתוח בכף הרגל. התוצאה היא חוסר ודאות גדול באשר ליכולתה, ולנו נותר רק לקוות שבריו היא תראה לכולם שהיא גם יודעת להחלים מהר.

דונלד סנפורד: בקיץ שעבר סנפורד שיפר את שיאו הישראלי ב-400 מטרים בתחרות במוסקבה וקבע 45.04 שניות, כך הוא גם השיג את הקריטריון לריו 2016. אחרי "תקרית הנעליים" במקצה מוקדמות ה-400 במשחקים האולימפיים בלונדון, אין ספק שסנפורד ירצה חוויה מתקנת ואם יגיע באותו הכושר של השנה שעברה הוא בהחלט יכול לעבור שלב.

דימה קרויטר: אחרי שהקריירה שלו נעצרה לתקופה מסוימת, הקופץ לגובה חזר לעצמו בקיץ הקודם אחרי שבתחרות בלוקסמבורג ניתר ל-2.29 מטרים וקבע את הקריטריון האולימפי. בתקופה הנוכחית הוא בתהליך של בנייה לקראת המשחקים האולימפיים, אבל בכל מקרה שחזור של התוצאה הזאת ובטח שיפור מזערי שלה יהיו שווים גמר אולימפי.

דונלד סנפורד 2014

מחפש חוויה מתקנת. דונלד סנפורד | צילום: ניר עמוס

מרגריטה דורדז'ון: מטילת הכידון שהגיעה מאוקראינה וקיבלה אזרחות ישראלית ב-2014 שייכת לצמרת העולמית במקצוע שלה. ביום טוב שלה היא ללא ספק שווה גמר אולימפי ואפילו יותר מזה, אבל באליפות העולם האחרונה למשל היא היתה ביום פחות טוב ולא הצליחה לעלות לגמר.

איימרו עלמיה וגירמה אמרה: הראשונים ברשימת האתלטים הישראלים שעדיין לא קבעו את הקריטריון. מדובר בשני רצי ה-10,000 הבכירים בארץ. עלמיה הוא שיאן ישראל עם תוצאה של 28:09:42 דק' ולאמרה שיא אישי של 28:10:32 דק'. שניהם צריכים לרוץ מהר יותר מזמן של 28:00:00 דקות כדי להשתתף במשחקים האולימפיים. בשנה האחרונה התקיימו באצטדיון בהדר יוסף שתי תחרויות שבהן ניתנה להם הזדמנות לקבוע את הקריטריון, אבל הם לא הצליחו. ההזדמנות האחרונה שלהם תהיה באליפות אירופה באמסטרדם, שבה ריצת ה-10,000 מטרים תיערך ב-8 ביולי. הבעיה היא שבתחרויות כמו אליפות אירופה ריצת ה-10,000 היא בדרך כלל טקטית ופחות מהירה, והנציגים הישראלים, כולל דמקה טשאלה שישתתף גם הוא, יודעים שהם צריכים לתת הכל מהתחלה כדי לא "להילכד" בתוך הדבוקה.

אזאוונט טקה: אחת הרצות הבכירות בארץ למרחקים ארוכים, הבינה שהסיכוי שלה להגיע למשחקים האולימפיים הוא יותר גבוה בריצת המרתון. טקה תנסה להפוך למרתוניסטית הישראלית החמישית והשנייה בין הנשים בריו 2016. ביום ראשון הקרוב, ה-8 במאי, היא תנסה לעשות את זה במרתון פראג. המטרה שלה היא לרדת מזמן של 2:45 שעות, כאשר שיאה האישי ממרתון ברלין עומד על 2:50:32 שעות.

אולגה לנסקי: הרבה דברים עברו על הספרינטרית הבכירה בארץ בקמפיין האולימפי הנוכחי. השעיה בגלל אי התייצבות לבדיקת סמים, שיא ישראלי וקריטריון אולימפי שלא אושרו בגלל מדידה לא תקנית בתחרות ברוסיה. בסופו של דבר לנסקי עוד רחוקה ממקום במשלחת הישראלית, אבל היא תמשיך לנסות ולקבוע תוצאת קריטריון ב-200 מטרים שזה אומר זמן מהיר מ-23:20 שניות. שיאה האישי שנקבע במשחקים האירופיים בבאקו עומד על 23:40 שניות. השיא הלא רשמי שנקבע באותה תחרות ברוסיה היה 23:18 שניות.

אזאוונט טקה

תנסה לקבוע קריטריון במרתון פראג. אזאוונט טקה | צילום: צלמי שוונג

מעין שחף: הקופצת לגובה צריכה לעבור 1.93 מטר כדי להגיע למשחקים האולימפיים. מצד אחד היא מחזיקה בשיא אישי של 1.92 מטר, מצד שני היא עשתה את זה לפני שלוש שנים והשאלה הגדולה היא מהו הכושר הנוכחי שלה. א זה נגלה בשבועות הקרובים ועד לאליפות אירופה, כשהיא תנסה לקבוע את הקריטריון בהזדמנויות שונות.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • גיא לוריה הגיב:

    מה עם שני בלוך ושלומי חיימי
    אל תשכחו אותם הסיכוי טוב מאוד. הם והנבחרת עובדים על כך קשה.

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג