כבוד: יעקב טומרקין מועמד לוועדת הספורטאים של הוועד האולימפי הבינ"ל

השחיין האולימפי ינסה להיכנס לנציגות הבינלאומית בבחירות שייערכו במהלך המשחקים האולימפיים: "מקווה להיבחר ולעבות את הנציגות הישראלית". עוד במועמדים: שחיין פלסטיני והאלופה האולימפית אליסון פליקס
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
יעקב טומרקין | צילום: איגוד השחייה

השחיין האולימפי יעקב טומרקין הוא כבר מזמן הרבה יותר מרק שחיין מעוטר. בשנים האחרונות במקביל לקריירת השחייה הוא פעיל במגוון תחומים למען הספורט ולמען הקהילה, ואף מכהן כיו"ר ועדת הספורטאים בוועד האולימפי בישראל. כעת, הוא רחוק צעד אחד מלהפוך גם לנציג בוועדת הספורטאים של הוועד האולימפי הבינלאומי, לאחר שנבחר בין 32 המועמדים הסופיים לקראת הבחירות שייערכו בקיץ.

לכתבות נוספות בנושא:
במקום השני בהיסטוריה: אנסטסיה גורבנקו נכנסה לרשימה יוקרתית במיוחד
דיווח: אם לא תשחה בקטאר, ישראל תבקש הזדמנות נוספת להעפלה לפריז
אימון עם הספורטאים האולימפיים: הוועד האולימפי ביוזמה לילדי העוטף

טומרקין סיפר לשוונג: "שמחתי מאוד לקבל את הבשורה שנבחרתי להיות בין 32 המועמדים הסופיים לוועדת הספורטאים של ה-IOC, אני שמח להיות גם הנציג הראשון אי פעם של ישראל שנכנס לרשימה הזאת בתור יו"ר הוועדה הישראלית. ראיתי את רשימת המועמדים, היא רשימה יוקרתית מאוד, עם המון אלופות ואלופים אולימפיים, מכל הענפים ביחד".

יעקב טומרקין | צילום: סימונה קסטרווילארי, באדיבות איגוד השחייה

"אני מאוד מקווה שבבחירות שיתקיימו בזמן המשחקים האולימפיים אצליח אולי להיבחר בין ארבעת האחרונים, זו תהיה עבודה לא פשוטה, אבל אני מאמין שאוכל לעשות את זה ולהביא את מה שאנחנו עושים בארץ, עם המון התנדבויות ועשייה פורייה למען הספורטאים, גם למטריה הגדולה יותר של הוועד האולימפי הבינלאומי, ואולי באיזה מקום גם לעבות את הנציגות הישראלית יחד עם יעל ארד שהיא חברה ב-IOC, ולהיות עוד נציג של ישראל".

בכל מחזור אולימפי מתקיימות בחירות לוועדה, כאשר הפעם ישנם ארבעה מקומות פנויים שיועמדו לבחירה. הבחירות עצמן מתקיימות ממש בחדר האוכל של הכפר האולימפי, כשכל ספורטאית וספורטאי יכולים לגשת ולהצביע. למותר לציין כי כמו בכל בחירות, גם כאן כדי להיבחר טומרקין והוועד האולימפי הישראלי יצטרכו לעשות עבודת לובי טובה בקרב הספורטאים, על מנת שיצביעו לו, ולא למועמדים האחרים.

ברשימת המועמדים ניתן למצוא ארבעה שחיינים יחד עם טומרקין, כאשר רק שחיין אחד לכל היותר יוכל להיבחר, אחרי שהאלוף האולימפי ושיאן העולם לשעבר דניאל גיורטה ההונגרי סיים את תפקידו בוועדה. לצידו של טומרקין מועמד גם השחיין הפלסטיני יאזאן אל באוואב, כמו גם אלופת אירופה לשעבר סימונה קובובה הצ'כית ואנטון מקי האיסלנדי. השם הבולט ביותר ברשימה הוא של האתלטית, האלופה האולימפית, אליסון פליקס מארה"ב, כשלצידה עוד אלופים אולימפיים בסיוף, בגולף, בחתירה, בג'ודו ובשייט.

אליסון פליקס. גם היא מועמדת | צילום: shutterstock

יעקב טומרקין בן ה-31 נמצא בימים אלו בקמפיין אולימפי רביעי בקריירה, לאחר שייצג את ישראל בלונדון, שם רשם את הישג השיא של ישראל עם המקום השביעי ב-200 גב, וכן בריו ובטוקיו. בנוסף, הוא זכה לאורך הקריירה בחמש מדליות באליפויות אירופה ומחזיק בדירוג השיא של שחיין ישראלי בסבב גביע העולם. במרץ 2022 נבחר ליו"ר ועדת הספורטאים ומאז פועל בצורה מעוררת הערכה, הן למען הספורטאים עצמם, והן למען הקהילה בשיתוף הספורטאים.

במהלך המלחמה, ועדת הספורטאים והוועד האולימפי מקיימים שלל פעילויות למען ניצולי העוטף, למען החקלאים ולהחזרת החטופים, ובהם טומרקין לוקח חלק מוביל. הוא אף מנסה לסייע במאמץ ההסברתי, כאשר התראיין בחו"ל, כולל לאחד הפודקאסטים הפופולריים ביותר בעולם השחייה,בצוותא עם השחיינית אווה פביאן, בו הסבירו השניים את הצד הישראלי במלחמה.

יעקב טומרקין בקטיף בדרום | צילום: פרטי



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג