דיווח: אם לא תשחה בקטאר, ישראל תבקש הזדמנות נוספת להעפלה לפריז

לפי דיווח באתר Swimswam בישראל מחפשים חלופות אם לא תתאפשר יציאה לאליפות העולם, שהיא תחרות ההעפלה האחרונה למשחקים האולימפיים במשחי השליחים. מנכ"ל התאחדות השחייה העולמית: "מקיימים דיאלוג פתוח עם איגוד השחייה"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
גל כהן גרומי, רון פולונסקי, דניס לוקטב ותומר פרנקל בשליחים | צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה

המורכבות הגדולה סביב השתתפות נבחרות ישראל באליפות העולם למקצועות המים שתיערך בקטאר בפברואר הקרוב רחוקה מסיום, והיום (רביעי) פורסם באתר חדשות השחייה הפופולרי Swimswam כי ישראל מחפשת חלופות אם הנבחרת לא תורשה להגיע לדוחא משיקולים ביטחוניים.

לפי הפרסום, ישראל שואפת לקבל ההזדמנות להיכנס למשחקים האולימפיים במשחי השליחים באמצעות אליפות אירופה שאמורה להיערך בחודש מאי (מיקום ומועד סופי טרם נקבעו), במקום דרך אליפות העולם הקרובה, שאמורה להיות ההזדמנות האחרונה להכניס נבחרות שליחים למשחקים (במשחים האישיים ישנן אפשרויות רבות אחרות להעפלה).

גולובטי, ספיץ, פולונסקי וגורבנקו בשליחות | צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה

במשחקים האולימפיים הנוכחיים הונהגה לראשונה שיטה שונה להעפלה של משחי השליחים. בעבר, 12 הנבחרות הראשונות היו נכנסות דרך אליפות העולם שנערכת שנה לפני המשחקים, וארבעת הכרטיסים הנותרים ניתנו לפי הזמנים המהירים ביותר שנקבעו בפרק הזמן המוגדר, ובמגוון תחרויות בינלאומיות. בפריז, החליטה התאחדות השחייה הבינלאומיות כי יהיו רק שתי תחרויות בהן ניתן לקבוע זמנים לכניסה למשחקים – אליפות העולם שנערכה בקיץ בפוקואוקה, ואליפות העולם הקרובה בקטאר. שקלול הזמנים ייתן את 16 הנבחרות שיעפילו למשחקים.

לפי שעה, ישנן ארבע קבוצות שליחים ישראליות בתוך הטופ 16 לפי התוצאות מפוקואוקה, ב-4X100 חופשי לגברים (התוצאה ה-8 בטיבה), ב-4X200 חופשי לנשים (מקום 10), ב-4X200 חופשי לגברים (מקום 10) וב-4X100 מעורב מיקס (מקום 15).

בישראל שואפים להכניס כמה שיותר נבחרות שליחים למשחקים, כאשר המטרה היא לשפר את הזמנים במשחים הנ"ל ואולי אף להכניס נבחרת אחת נוספת, כשב-4X100 מעורב לגברים הנבחרת מדורגת כעת 17 וב-4X100 מעורב לנשים 19, מעט מחוץ לרשימה. לפי הדיווח בישראל סבורים שלא יוכלו לשלוח לקטאר עד פברואר, שהינה מדינה תומכת ומממנת טרור ובה יושבים אף בכירי חמאס, ומחפשים חלופות שלא יפגעו בנבחרת מבחינה ספורטיבית, כאשר הניסיון לקבוע זמן מהיר שיכניס אותם לטופ 16 נבחרות השליחים באליפות אירופה מסתמן כחלופה אפשרית וראויה.

פרנקל, לייטרובסקי, פולונסקי וכהן גרומי בשליחים | צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה

מנכ"ל התאחדות השחייה העולמית ברנט נוביצקי סיפר ל-Swimswam: "לא קיבלנו בקשה כזו לשימוש באליפות אירופה כתחרות העפלה לפריז. אנחנו כמובן מודעים למורכבויות שעלולות לצוץ אם ישראל תבחר לא להתחרות בדוחה. חשוב לנו להדגיש שבטיחות הספורטאים תמיד בעדיפות עליונה והתחרות הזו לא שונה בהיבט זה. מסיבה זו, אנחנו מקיימים דיאלוג פתוח עם איגוד השחייה בישראל ודנים בקונפליקט המתמשך באזור, אבל אף דרך העפלה ייחודית או נפרדת לא נידונה לפי שעה".

הקושי הגדול עוד יותר טמון בענפים הנוספים – שחייה אמנותית, שחייה במים פתוחים וכדורמים. בענפים אלו התחרות בקטאר היא תחרות ההעפלה היחידה והבלעדית למשחקים האולימפיים, ואי השתתפות באליפות העולם משמעה על פניו ויתור על כרטיסים אולימפיים במקצועות אלו. לשוונג נודע כי גם כאן מחפשים בישראל חלופות, כולל אפילו בקשה של כרטיסים חופשיים (Wild Cards) במקרה שכל האופציות האחרות לא יתממשו.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג