יש מנצחים ומרוויחים בגביע העולם בשחייה: ומה סך הפרסים שצבר יעקב טומרקין?

אחרי ארבע תחרויות צפופות, קצרות ומהירות, טבלת המנצחים והמרוויחים גלויה ומפורסמת. גם יעקב טומרקין שלנו מככב בה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
יעקב טומרקין | צילום: איגוד השחייה

יש שטועים בשם "גביע העולם". לא מדובר באליפות העולם בשחייה, אלא בסבב של תחרויות שמארגנת התאחדות השחייה הבינלאומית. ב-2021, כל ארבע תחרויות סבב גביע העולם התרכזו בחודש אוקטובר בלבד בבריכות קצרות (25 מ'), ויצרו רצף של צפייה ותחרות מרתקת. היופי בסבב, הוא שמדובר בליגה של ארבע תחרויות. לצד הפרסים הכספיים עבור מיקומים בכל תחרות בנפרד, ישנם פרסים נכבדים עבור צבירה ומיקום על טבלת הניקוד בסוף הסבב.

צ פ ו | אחד משיאי הסבב הגדולים, שיא עולם ב-100 חופשי

אלו היו ארבע תחנות סבב תחרויות גביע העולם בשנת2021:
• ברלין, גרמניה – 1-3 אוקטובר
• בודפסט, הונגריה – 7-9 אוקטובר
• דוחא, קטאר – 21-23 אוקטובר
• קאזאן, רוסיה – 28-30 אוקטובר

 תחרויות הנשים 

הקרב על המקום הראשון בין הנשים בסבב נמשך עד הערב האחרון ממש. בסופו, כוכבת המשחקים האולימפיים מטוקיו, אמה מקיואן האוסטרלית (שחיינית החתירה והפרפר שגרפה באולימפיאדת טוקיו 7 מדליות, מהן 4 מוזהבות), גברה ב-0.9 נק' בלבד על קירה טוסיינט ההולנדית (ששלטה בכל משחי הגב).

שלישית סיימה מיודעתנו מדיסון וילסון, שחיינית החתירה והגב המצוינת מאוסטרליה אשר ביקרה לאחרונה בישראל, שזינקה לתחרות הראשונה בסבב, בקושי שבועיים אחרי שאושפזה בבית חולים איטלקי עם קורונה חריפה, וירידה במדדי החמצן הרווי.

בין 10 הראשונות בולטות לא פחות מארבע שחייניות אוסטרליות, ואין ביניהן אף לא שחיינית אמריקאית אחת.

טבלת הניקוד הכללית וסך הפרסים הכספיים של 10 הראשונות בגביע העולם בשחייה 2021 (הסכומים בדולרים אמריקאים):

טבלת הניקוד הכללי, נשים

 תחרויות הגברים 

בין ארבעת הגברים הראשונים הפרידו 7.2 נקודות בלבד וגם שם, התחרות הוכרעה רק בערב האחרון. הנער הדרום אפריקאי בן ה-18, מתיו סייטס (חתירה ומעורב אישי) שהפך לתגלית הגדולה של הסבב, ניצח עם 227 נק'; הפרפריסט האמריקאי הוותיק טום שילדס היה בין האמריקאים הבודדים שהתחרו בסבב (ואולי האמריקאי יחיד שהתחרה בכל ארבע תחרויות הסבב). שילדס המנוסה והמצוין בבריכות קצרות, סיים שני וזכה לגרוף מעל 100 אלף דולר.

למקום השלישי הגיע השחיין השני הכי מהיר בעולם בסגנון החזה (המהיר בעולם, אדם פיטי האנגלי, מתחרה עכשיו ב"רוקדים עם הכוכבים" בערוץ ה-BBC בבריטניה).

אבל יש שיאמרו שהכוכב הגדול של הסבב, היה האוסטרלי הגבוה שניפץ בערב הלפני אחרון של התחרות האחרונה, את אחד משיאי העולם הוותיקים בבריכה – קייל צ'אלמרס מחק מטבלת השיאים את שיא העולם בן ה-13 שנה של אמורי לבו הצרפתי ב-100 מ' חתירה. מאחרוני השיאים ששרדו מעידן חליפות השחייה האסורות.

צ'אלמרס התפוצץ ב-100 מ' בקאזאן עם חצי ראשון במהירות מטורפת, נגע בקיר ב-44.84 שנ' והוכיח באופן מוחלט שסבב גביע העולם השתלם לו וקידם אותו אבסולוטית יותר מכל חודש אימונים שהתאמן בחייו. בחודש הזה, למד צ'אלמרס להתחרות בבריכות קצרות באופן טוב משמעותית מבעבר. לא ברור אם זה יספיק בבריכות הקצרות נגד הכוח המתפוצץ של קיילב דרסל בזינוקים ובסיבובים, אבל אין ספק שהשתתפות בסבב גביע העולם, נתנה לצ'אלמרס (אלוף אולימפי ב-100 חופשי מריו 2016, ומדליסט הכסף באותו משחה מטוקיו 2021) כלים ויכולת שצפויים לשרת אותו לא רק בבריכות הקצרות, אלא בייחוד לקראת הקיץ הבא בבריכות הארוכות. כרגע, צ'אלמרס הוא ללא ספק האדם המהיר בעולם על המים למרחק 100 מ'.

בכלל, נראה שהשהות ממושכת של האוסטרלים שלקחו חלק בגביע העולם באירופה ובקטאר, עשתה להם רק טוב. הם השלימו הסתגלות להפרשי השעות, נכנסו לקצב, ופשוט כבשו את סבב גביע העולם.

 טומרקין שמיני בין הגברים 

יעקב טומרקין לקח את הלימון החמוץ שקיבל מקיץ 2021, והפך אותו לאחלה לימונדה. אין טעם להכחיש שהיו לא מעטים שכבר הספידו את קריירת השחייה של טומרקין אחרי האולימפיאדה הכי פחות מרשימה מבחינתו בטוקיו 2021. אבל יעקב, למרות מנוחה פוסט-אולימפית, חזר להראות כמה שחייה יש בו. הוא פשוט התפוצץ על תחרויות גביע העולם, ניפץ בהן גם שיא ישראלי ב-100 מ' מעורב, וגם שיא אישי ב-100 מ' גב, גרף מעל 10 מדליות, וסיים במקום השמיני המצוין בסבב.

יעקב טומרקין עם המדליה בסבב גביע העולם | צילום: באדיבות איגוד השחייה

סך הפרסים של יעקב הגיעו ל-29,500 דולר אמריקאים ירוקים נהדרים, וזריקת מרץ עסיסית לשחיין המעולה הזה, שהעיד באוזנינו, שרצף התחרויות והתוצאות הטובות, היו לו כיף גדול בהרבה מכל חודש של אימונים.

טבלת הניקוד הכללית וסך הפרסים הכספיים של 10 הראשונים בגביע העולם בשחייה 2021 (הסכומים בדולרים אמריקאים):

טבלת הניקוד הכללי, גברים

התחנות הבאות של השחייה המקצוענית – אליפות אירופה בבריכות קצרות (בה טומרקין לא ייקח חלק), לאחריה תחרויות סיום סבב ה-ISL ובדצמבר, אליפות העולם בבריכות קצרות באבו דאבי.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג