ישראמן 2021 בראייה אופטימית ואופטימלית

אלו מאתנו שלא יודעים מה זה להיות לקוי ראיה, כנראה לא יסבו את תשומת ליבם למובן מאליו - לראות את המסלול, בכל המקצים, בצורה חדה ומדויקת. גם אם אינכם מתמודדים עם לקות ראייה, הכתבה הזו רלוונטית גם אליכם. עמוס ריינד, הבעלים של מרכז האופטיקה "ריינד אופטיקס" נותני החסות הרשמיים של "ישראמן" ואופטומטריסט מומחה - על כל מה שהעיניים שלכם צריכות להגנה ולראייה אופטימלית (ואופטימית).
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

ב-5 במרץ 2021, אינשאללה, נזנק בבוקר בהתרגשות אל מי הים האדום, אל תחילתה של תחרות הישראמן, נמשיך ברכיבה אל עבר נופי הרי אילת ונסיים בריצה מטה עד קו הסיום, עם חיוך גדול ותחושת סיפוק שכנראה תהיה שונה הפעם יותר מתמיד.

טריאתלטים ואנשי ברזל מבלים שעות רבות באימונים. מקפידים על תזונה בריאה ובוחנים כל הזמן איך אפשר לשפר את הביצועים שלהם. החל מבחירת ציוד כמו אופנים מהירים יותר, קסדה אווירודינמית, ביגוד איכותי ונוח ועוד. מעבר לכל אלו, יש אלמנט משמעותי ביותר, קריטי לנושא הביצועים, והוא הראיה שלנו. ראיה טובה יכולה להיות ההבדל בין להרגיש נוח, או להרגיש לחוץ – וזה מתורגם, בסופו של דבר, לשניות יקרות ולביצועי שיא!

חשוב על כן לבחור בפתרונות האופטיים הטובים ביותר, קודם כל, על-מנת לשמור על הבריאות והבטיחות של העיניים שלנו, שנית, כדי להגיע בפוקוס מלא. מכל הבחינות.

צילום: ניר עמוס

ניצמד למציאות – ונתחיל בשחייה

מהרגע הראשון בשחייה, אנו משתמשים בעיניים כדי לבצע הערכת תנאים, מחפשים  את מצופי המסלול ובוחרים את שבילי ההתקדמות שלנו במים.

לשחייה נרצה להגיע עם משקפת טובה, שתאפשר לנו ראיה צלולה וכמובן, שלא תתכסה באדים במהלך מסלול השחייה וזה הרגע הנכון לשאול: מה עם מרכיבי המשקפיים? איך הם צולחים את השחייה בצורה הוויזואלית הטובה ביותר? אילו פתרונות קיימים היום לעניין?

ראשית, חשוב להבין מה המרשם של השחיין. האם מדובר בקוצר ראיה או רוחק ראיה, האם יש צילינדר, האם זקוק למולטיפוקל?

לפני שאציג את הפתרונות אופטיים המיועדים לשחיינים בעלי לקות ראיה, נתחיל בלהשיב על השאלה: מי לא צריך פתרון כזה?

אז ככה, אנשים בעלי קוצר ראיה עם מספר של עד מינוס 1, אפילו מינוס 1 ורבע, או רחקי רואי, פלוס 1, 1 ורבע,  יכולים להסתדר נהדר במים, מהסיבה שבמים יש הגדלה טבעית במים שנותנת מענה מספק בהחלט, גם להתמצאות  וגם לראיה טובה.          

לקצרי רואי או רחקי רואי מעבר לזה אני ממליץ על אחד משני הפתרונות הבאים:

  1. משקפת אופטית. ניתן להשיג כיום משקפות אופטיות באיכות טובה, עם מרשם לעדשות, כולל מרשם שונה לכל עין. משקפת אופטית תאפשר ראיה טובה במים, וכמובן תעזור לנו לראות היטב את המדדים בשעון. 
  2. עדשות מגע הן פתרון ממש מעולה, גם למי שאינו רגיל להרכיב אותן בשגרת היום שלו. 

כיום ישנן עדשות מגע יומיות עם טכנולוגיה מתקדמת, קל להרכיב ונוח להיות עם (עד 12 שעות ביום אגב), אבל אפשר גם לזרוק אחרי השימוש. מינימום התעסקות – מקסימום יעילות – שדה ראיה מרבי, ואפשר כמובן לשים איזו משקפת שרוצים, אוהבים ומרגישים איתה הכי בנוח. 

אגב, חשוב לדעת שקיימות גם עדשות מגע מולטיפוקליות, לגילאים קצת יותר מתקדמים, שזה עניין מדהים כשלעצמו. אני אישית משתמש בהן גם ברכיבה ובריצה, וזה הפתרון הנוח ביותר עבורי.

בכל מקרה, שני הפתרונות האלו יכולים לבוא בחשבון כמובן רק אחרי בדיקת ראייה מקצועית ייעודית שלוקחת בחשבון את כל הפרמטרים, גם מבחינה ספורטיבית וגם מבחינה אופטית.

צילום: ניר עמוס

יוצאים מהמים אל שטח ההחלפה הראשון

אם אנחנו מרכיבים עדשות מגע ואנחנו מרגישים טוב, אפשר כמובן להמשיך איתן הלאה, ורק לדאוג להרכיב את משקפי השמש לרכיבה (הסבר מפורט בהמשך).

בכל מקרה, אם אתם בעניין של עדשות מגע, דאגו לזוג נוסף של עדשות מגע רזרביים בכל שקית בשטחי ההחלפה.

מהחלק בו אנו עולים על אופני הכביש, במהלך הרכיבה ואחר כך גם הריצה, משקפי השמש הופכים להיות חלק אינטגרלי מהציוד שלנו.

אפרט קודם על החשיבות שלהם לספורטאים בכלל ולמרכיבי משקפיים בפרט:

מסלול הרכיבה המוכר לנו מתחרות הישראמן, בשילוב מזג האוויר והרוחות שתמיד נפגוש על המסלול, מחייבים אותנו לראות בחדות ובבירור את הדרך – כל פניה וכל פיתול, כל דבר שעלול לסכן אותנו על הכביש, כמו אבנים או חריצים. בנוסף אנחנו צריכים להגן על העיניים מפני הרוח, אבק וחלילה פציעה כתוצאה מנפילה.

די מובן מאליו, ובכל זאת חשוב לומר שמשקפי השמש צריכים להגן מפני קרינת השמש ולמנוע סינוור. עדשת משקפי הישראמן למשל היא עדשה בעלת טכנולוגיה ייחודית שמבליטה ומעמיקה את הצבעים בסביבת הפעילות, דבר אשר מחדד לנו את תפיסת העומק, משפר את יכולת הרוכבים לעקוב אחרי עצמים נעים ואחרי שינויים במתווה המסלול.

אז אם חוזרים למרכיבי משקפיים, במידה ואתם נשארים עם עדשות המגע עוד מקודם, והתחושה טובה ונוחה בעיניים, אפשר פשוט להרכיב את המשקפים עם כל המאפיינים שציינתי, וזה אחד היתרונות הגדולים של עדשות מגע. אין מגבלה בבחירת המשקפיים, שדה הראיה אופטימלי והנוחות מקסימלית.

פתרון נוסף ומצוין נוסף הוא משקפי ספורט אופטיים. חשוב להדגיש שהתאמה למשקפי ספורט אופטיים מצריכה בדיקת ראיה מקצועית שלוקחת בחשבון פרמטרים כמו סוגי הצרכים והפעילויות, מרשם, שדה ראיה וכו'. הכנת המשקפים והגעתם אורכת עד כעשרה ימים בעיקר אם מדובר בהזמנת עדשות מחו"ל.

בחירת מסגרת מתאימה לוקחת בחשבון את לקות הראיה, מבנה הפנים, צרכי הספורטאי וגם מחיר. מדובר לרוב בהשקעה לא קטנה, אבל כאשר רוכבים או רצים עם משקפיים ייעודיים לספורט ועדשות ראיה מותאמות באופן מדויק למרשם שלך – אין לכך תחליף.

לסיכום, לא משנה מה תבחרו, חשוב לוודא שיש לכם משקפי שמש איכותיים שישמרו לכם על העיניים. כדי להגיע מוכנים לישראמן (או לכל תחרות אחרת), תדאגו להצטייד במשקפיים הנכונים עבורכם, כך שתוכלו למקסם את הביצועים שלכם, ובמקביל, ואף חשוב יותר, ליהנות מחוויית ראייה אופטימלית שתשדרג לכם את החוויה הכללית לאופטימית במיוחד😊

הכותב הוא עמוס ריינד, אופטומטריסט מומחה באופטיקה ספורטיבית ובעלים של ריינד אופטיקס, נותני חסות רשמיים של משקפי הישראמן.

בתמונה: עמוס ריינד | צילום: דנית ריינד



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • ברמן אוזיאס הגיב:

    שלום,
    אני מעוניין במשקפיים למשחק הטניס, כאשר אני משתמש כרגע במולטי פוקלי.
    נראה לי שזה לא הפתרון האופטימלי.
    האם יש לכם משהו להציע ?

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג