ישיגו כרטיסים אולימפיים נוספים? אליפות אירופה בסירות ILCA יוצאת לדרך

אחרי שפספסה את הכרטיס דרך אליפות העולם, שי קקון תנסה להיכנס לפריז דרך האליפות היבשתית ביוון, מאור בן הרוש במוקד אצל הגברים. הנציגות הישראלית תהיה גדולה מהרגיל מתוך מחשבה על העתיד
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
נבחרת ישראל בשייט לפני אליפות אירופה | צילום: איגוד השייט

נבחרת ישראל בשייט בסירות ILCA פותחת היום (ראשון) את אליפות אירופה, המהווה הזדמנות כמעט אחרונה להשגת הכרטיסים למשחקים האולימפיים פריז 2024.

לכתבות נוספות בנושא:
רשמי: שרון קנטור ותום ראובני ייצגו את ישראל במשחקים האולימפיים
מאחורי הקלעים של האתגרים ותרומת התזונה בנבחרת ישראל בגלישת רוח
רק כמעט: שי קקון לא הצליחה להשיג את הכרטיס לפריז באליפות העולם בשייט

אחרי מספר שנים שבהן נבחרת ה-ILCA הלאומית הצטמצמה למספר שייטים ושייטת מובילים, הפעם יוצאת לאליפות נבחרת רחבה, על מנת לספק לצעירי השייטים ניסיון חשוב בתחרויות בוגרים ברמות הגבוהות ביותר. בנבחרת השנה שמונה שייטים ושייטות, מספר כפול מאשר בנבחרת שיצאה לתחרות בשנה שעברה. גדילת הנבחרת מתאפשרת בעקבות כניסה של מספר שייטי נוער מבטיחים לגילאי הבוגרים ותוך הסתכלות קדימה לקמפיין לוס אנג'לס 2028.

שי קקון | צילום: sailing energy

אליפות אירופה הנוכחית, המתקיימת ביוון, היא ההזדמנות הלפני אחרונה לנבחרות להשגת הקווטה האולימפית בדגם. שתי המדינות הראשונות בדירוג בסוף התחרות, הן בגברים והן בנשים, שטרם הבטיחו את השתתפותן במשחקים, יזכו בכרטיס הנחשק לפריז. אמנם באליפות מספר המדינות המשתתפות קטן מאשר באליפות העולם, אך עדיין בגברים יתחרו 140 משתתפים ובנשים 107 משתתפות. מכיוון שמספר מדינות אירופאיות משמעותיות טרם הבטיחו את מקומן בפריז התחרות צפויה להיות קשה.

במידה ולא יושגו הקווטות באליפות הנוכחית תשאר לנבחרות ה-ILCA תחרות ההזדמנות האחרונה, שתיערך בחודש הבא בצרפת, ושם יוענקו שלוש הקווטות האחרונות.

השייטת המובילה היא שי קקון, שבחודש שעבר הייתה קרובה מאוד להבטיח את הקווטה באליפות העולם, אך סיימה מקום אחד מתחת לנדרש. הפעם תיאבק קקון בשייטות ממדינות חזקות כמו אוסטריה, קרואטיה, קפריסין, הונגריה, מונטנגרו וסלובניה. עוד אצל הנשים יתחרו לראשונה באליפות אירופה מאיה פילניק, רבקא מנטל וגאיה דטיאשוילי, כולן עם הישגים מרשימים בנוער, בארץ ובחו"ל.

מאור בן הרוש (מימין) | צילום: SAILING ENERGY

אצל הגברים, מאור בן הרוש, ותיק המתחרים, ינסה להגיע גם הוא לתמונת המאבק על הקווטה, כאשר מולו שייטים מאוסטריה, פולין, סולובניה ושוויץ. לצידו יתחרו יוגב אלקלעי וכן עומר ורד וילנצ׳יק וסגן אלוף העולם לנוער ראם מגן.

בנוסף תיערך במקביל לאליפות בדגמים האולימפיים גם האליפות בדגם ה-ILCA6 לגברים, שאינו אולימפי, ושם ייצג את ישראל אלעד דהן. עם הנבחרות נמצאים המאמנים ארז אליהו ופבריציו לזריני. התחרות תיערך בשבוע הקרוב, כאשר ביום שישי יערכו שיוטי המדליות, בהם ישתתפו רק עשרת המקומות הראשונים שעלו מן המוקדמות.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג