יקוב אינגבריגטסן ואחיו מאשימים: "אבינו היה מכה אותנו במשך שנים"

שלושת האחים, בהם האלוף האולימפי ב-1,500 מטר, מפרטים במאמר נוקב את ההתנהגות המשפילה של אביהם/מאמנם ומבקשים סיוע מהתאחדות האתלטיקה הנורווגית: "עדיין מרגישים אי נוחות ופחד לידו"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
יקוב אינגבריגטסן עם האחים הנריק ופיליפ באליפות אירופה 2018 | צילום: Erik van Leeuwen, Wikimedia

הרבה מילים נכתבו על משפחת אינגבריגטסן הנורווגית, שעל מסלול האתלטיקה מייצרת שלל הישגים, בראשם עומדים כמובן אלו של יקוב בן ה-23, האלוף האולימפי בריצת 1,500 מטר ואלוף העולם ב-5,000 מטר. אלא שבשבוע האחרון עלתה לכותרות המשפחה בהקשר אחר לגמרי. יקוב ואחיו הנריק ופיליפ, אתלטים בכירים בעצמם, מאשימים את אביהם גיירט, שהוא גם מאמנם לשעבר, באלימות והתנהגות משפילה.

לכתבות נוספות בנושא:
ולנסיה מציגה: אחת הריצות המהירות בהיסטוריה בחצי מרתון
אחד המרתוניסטים המהירים בהיסטוריה הושעה ל-10 שנים
גמר ליגת היהלום: שיא אירופי לאינגבריגטסן, קולמן הימם את ליילס

במאמר מפורט ויוצא דופן בעיתון הנורווגי VG מפרטים האחים את המעשים וקוראים להתאחדות האתלטיקה הנורווגית לעזור להם להימנע ממגע עם אביהם. גיירט היה המאמן של שלושת האחים עד שיקוב עלה לגדולה והפך לאחד האתלטים הבכירים בעולם, אולם פרש מתפקיד המאמן לפני מעל לשנה, כשהדיווחים העידו כי עשה זאת בשל סיבות בריאותיות. המשפחה אף כיכבה בתכנית ריאלטי בנורווגיה בשם "Team Ingebrigtsen", שהייתה פופולרית מאוד במולדתם.

יקוב אינגבריגטסן עם האחים הנריק ופיליפ באליפות אירופה 2018 | צילום: Erik van Leeuwen, Wikimedia

"גדלנו עם אב שהיה מאוד אגרסיבי ושולט בנו, ושהשתמש באלימות פיזית ואיומים כחלק מדרך החינוך שלו", כתבו האחים במאמר: "אנחנו עדיין מרגישים אי נוחות ופחד לידו, שמלווים אותנו מאז הילדות. איכשהו קיבלנו את זה. חיינו עם זה, וכשהפכנו לבוגרים המשכנו הלאה, או לפחות כך חשבנו. במבט לאחור, הבנו שהיינו נאיביים. אבל לפני שנתיים, האגרסיות והעונשים הפיזיים היכו שוב. זה היה הקש ששבר את גב הגמל".

בקיץ האחרון באליפות העולם בבודפשט, הנושא התגלה גם כלפי חוץ, כאשר נאסר על גיירט להתקרב למחנה הנורווגי באליפות, על אף ששימש כמאמן של יריבו של יקוב ב-1,500 מטר, נארווה גילייה נורדאס. התאחדות האתלטיקה הנורווגית הודיעה כעת כי היא אוסרת על גיירט להיות חלק מהמשלחת גם לאליפות העולם באולם שתיערך בשנה הבאה בגלאזגו, ואליפות אירופה ברומא, כאשר סביר כי תעשה זאת גם לקראת המשחקים האולימפיים בפריז.

"כשנפרדנו מגיירט כמאמן, חשבנו שנוכל לנהל את המצב בצורה שקטה, מבלי לציין את הנסיבות", כותבים האחים: "כעת אנחנו מבינים שזה לא אפשרי. הלחץ שהופעל עלינו היה בלתי אנושי לפרקים. נגמרו לנו הכוחות, והאושר של העיסוק בספורט נעלם גם הוא".

גיירט אינגבריגטסן | צילום: Thor Brødreskift, Wikimedia

גיירט אינגבריגטסן מכחיש את הטענות ואף הוציא הצהרה באמצעות עורך דין: "ההצהרות שלהם חסרות בסיס, מעולם לא השתמשתי באלימות כלפי הילדים שלי. יש לי חולשות כאב, וחולשות רבות גם כמאמן, זה משהו שלמדתי להכיר, אף כי מאוחר מדי. אני רחוק ממושלם כאב וכבעל, אבל אני לא אלים. זה מצב טרגי למשפחה שלי אם הגענו למצב שאנחנו מפזרים האשמות שוו אחד כלפי השני בתקשורת. זה מצער אותי. אני לא יודע איך נעבור את המצב הזה, אבל אנחנו חייבים לנסות".

יקוב אינגבריגטסן נחשב כבר בגיל 23 לאחד האתלטים הגדולים בעולם כיום. רק לפני יומיים הוכתר (בצוותא עם פמקה בול) לאתלט השנה באירופה אחרי שסיים את אליפות העולם עם זהב ב-5,000 מטר וכסף ב-1,500 מטר ואת אליפות אירופה באולם עם זהב כפול ב-1,500 מטר וב-3,000 מטר. הוא שבר השנה גם את שיא העולם בריצת 2,000 מטר, את השיאים האירופיים ב-1,500 מטר, בריצת מייל וב-3,000 מטר והוא גם השיאן העולמי מאשתקד ב-1,500 מטר באולם.

האחים הנריק בן ה-32 ופיליפ בן ה-30 כבר מעבר לשיאם. הנריק באליפות העולם האחרונה סיים במקום ה-24 ב-5,000 מטר. בעבר, היה אלוף אירופה בריצת 1,500 מטר (הלסינקי 2012) ובסך הכל יש לו שבע מדליות מאליפויות אירופה השונות. פיליפ היה אלוף אירופה ב-2016 בריצת 1,500 מטר ומדליסט הארד מאליפות העולם ב-2017, אולם לא התחרה באליפות העולם האחרונה.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג