יומבו ויסמה הודיעה: אחד מרוכבי הקבוצה נכשל בבדיקת סמים

הרוכב הגרמני מישל הסמן, שסייע לפרימוז' רוגליץ' לנצח בג'ירו ד'איטליה, נתפס שבועיים לאחר המרוץ על שימוש בחומרים משתנים אסורים. הקבוצה הודיע על השעייתו מיידית עד להמשך חקירה. ב-2022 נתפסו 29 רוכבות ורוכבים על שימוש בחומרים אסורים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
מישל הסמן | צילום: Johann Conus, Wikimedia

בענף האופניים נושא החומרים האסורים הוא תמיד רגיש במיוחד. השבוע, מקרה חדש עלה לכותרות, כאשר רוכב האופניים הגרמני מישל הסמן בן ה-22 יצא חיובי בבדיקת סימום. מי שהודיעה על התוצאות היא קבוצתו, יומבו ויסמה, אחת מקבוצות האופניים הבכירות בסבב, אשר גם בישרה על השעייתו המיידית של הרוכב.

לכתבות נוספות בנושא:
רכש עוצמתי לספרינט: פסקל אקרמן חתם בישראל פרמייר טק
בלגית ששווה זהב: לוטה קופקי הוכתרה כאלופת העולם באופני כביש
הצעיר בהיסטוריה: רמקו אוונפול הוכתר כאלוף העולם באופניים נגד השעון 

מדובר בבדיקה שנערכה שלא במסגרת מרוץ, בחודש יוני האחרון, ובה התגלו שרידים של חומר משתן. הקבוצה כתבה בהודעתה הרשמית ביום רביעי האחרון: "היום התבשרנו על בדיקת חומרים אסורים חיובית ברוכב שלנו מישל הסמן. הבדיקה נערכה בגרמניה ב-14 ביוני והחומר שהתגלה בה הוא שריד של תרופה משתנת. אנחנו ממתינים לתוצאות של חקירה נוספת. מישל הושעה על ידי הקבוצה עד הודעה חדשה".

הבדיקה של הסמן נערכו רק שבועים לאחר שסיים את חלקו בג'ירו ד'איטליה שם עזר לחברו לקבוצה פרימוז' רוגליץ' לנצח במרוץ והגיע בעצמו במקום ה-33 בדירוג הכללי. הוא רכב מוקדם יותר השנה גם בליאז'-בסטון-ליאז', וולטה קטאלוניה וסטרדה ביאנקה. לאחר הבדיקה עוד הספיק להשתתף בטור של צ'כיה, טרם התקבלו התוצאות החיוביות.

חומרים משתנים משמשים ברפואה לטיפול במספר מצבים, כגון אי ספיקת לב, מחלות כבד וסוגי מחלות כליות. הם פועלים בכך שהם עוזרים לגוף לשחרר נתרן ומים, ומעבירים אותם דרך השתן. למרות שהם אינם משפרים ביצועים כשלעצמם, הם ידועים כתורמים לירידה מהירה במשקל, ואסורים על ידי הסוכנות העולמית למלחמה בסמים גם במהלך תחרות וגם מחוצה לה.

לפי נתונים רשמיים, במהלך שנת 2022 נתפסו 29 רוכבות ורוכבים על שימוש בחומרים אסורים, אולם רק אחד מהם היה רוכב מהסבב המקצועני, נאירו קינטאנה, שנתפס על שימוש בטרמאדול, משכך כאבים אסור. השנה, המקרה הבולט ביותר הגיע מסבב הנשים, כאשר שרי בוסוי הבלגית נתפסה על שימוש בלטרוזול.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג