טסמה מוגס סיים במקום ה-55 באליפות העולם בחצי מרתון

המרתוניסט שייצג את ישראל במשחקים האולימפיים בריו היה רחוק מהשיא הישראלי וסיים בזמן של 1:06:41 שעה. הקנייתים קומוורור ומוצ'ירי השאירו את מו פראח מאחור
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
טסמה מוגס רץ ישראלי
טסמה מוגס רץ ישראלי

אליפות העולם בחצי מרתון התקיימה אתמול (שבת) בקרדיף בירת ווילס. עבור הרצים למרחקים ארוכים זה היה סוג של ניסוי כלים לקראת תחרויות חשובות יותר העונה, חלק מהם ימשיכו למרתונים הגדולים של האביב וחלק אחר יעברו למרחקים קצרים יותר ועל מסלול האתלטיקה לקראת המשחקים האולימפיים ריו 2016.

טסמה מוגס רץ ישראלי בחצי מרתון עמק המעיינות

היה רחוק משיאו האישי. טסמה מוגס | צילום: איגוד האתלטיקה

אחד מהם הוא מו פראח, שהוא הרץ למרחקים הטוב ביותר כיום בתחרויות גדולות על המסלול (אלוף העולם והאלוף האולימפי ב-5,000 ו-10,000). הפעם פראח הבריטי ניסה להיעזר בקהל המקומי כדי להתמודד על תואר שעדיין אין לו, אבל הוא התקשה מאוד להדביק את הקצב של סגנו מאליפות העולם האחרונה ב-10,000, ג'פקי קמוורור. הקנייתי אמנם נפל קצת אחרי הזינוק, מה שאיפיין את מזג האוויר הסוער ואת הרוחות במקום. לאחר מכן הוא הדביק פערים מבן ארצו בדאן מוצ"ירי עד לקילומטרים האחרונים, ובסופו של דבר פתח מבערים כדי לנצח בזמן של 59:10 דקות. מוצ'ירי סיים שני עם 59:36 דק' ופראח סיים במקום השלישי בלבד בזמן של 59:59 דק'. הוא יכל להתנחם בעובדה שהוא הקדים על קו הסיום את אביינה איילה האתיופי שסיים בזמן זהה, וגם בזה שהוא הבריטי הראשון שעומד על פודיום אליפות העולם בחצי מרתון מאז 1983.

עוד כתבות בנושא

טסמה מוגס סיים 15 בחצי מרתון סנטה פולה
טסמה מוגס קיבל חסות ממרתון סמסונג תל אביב  
טסמה מוגס שישתתף במשחקים האולימפיים יקבל תמיכה ממרכז הפועל 

בזווית הישראלית, טסמה מוגס קיווה להתקרב בתחרות הזאת לשיאו הישראלי של היילה סטאין (1:03:43 שעה) אבל התנאים לא אפשרו לו לעשות את זה והוא היה רחוק מהתוצאה הזאת אחרי שחצה את קו הסיום בזמן של 1:06:41 שעה וסיים במקום ה-55. התוצאה הזאת היתה איטית ביותר מדקה משיאו האישי בחצי מרתון, שעומד על 1:05:33 שעה.

המרוץ לנשים היה בשליטה קנייתית, כשפרס יהצ'ירצ'יר חצתה ראשונה את קו הסיום בזמן של 1:07:31 שעה וזה היה התואר המשמעותי הראשון בקריירה של הרצה בת ה-23. היא הקדימה בשלוש שניות את סינתיה לימו, כשמארי נ'גוגי סיימה במקום השלישי בזמן של 1:07:54 שעה.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג