דיווחים בבריטניה: מו פראח החמיץ שתי בדיקות סמים

לפי ה"דיילי מייל", האלוף האולימפי ב-5,000 ו-10,000 מ' החמיץ בדיקות בשנתיים שלפני משחקי לונדון 2012. אם היה מחמיץ בדיקה נוספת, היה מושעה לשנתיים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
מו פראח רץ בריטי למרחקים ארוכים
מו פראח רץ בריטי למרחקים ארוכים

לפני שבועיים התפרסמו ברחבי העולם כותרות שקישרו את מאמן האתלטיקה הבכיר אלברטו סלזאר ואחד המתאמנים הטובים ביותר שלו גיילן ראפ לשימוש בחומרים אסורים. הידיעה הזאת היתה "חמה" במיוחד לאור העובדה שסלזאר הוא גם מאמנו של מו פראח, האתלט הבריטי מספר 1 ואחד הרצים הגדולים בהיסטוריה האולימפית למרחקים ארוכים. באותן ידיעות הובהר שלפראח לא היה שום קשר לאותם ממצאים.

מו פראח רץ בריטי למרחקים ארוכים

מו פראח רץ בריטי למרחקים ארוכים | צילום: Erik van Leeuwen

שבועיים אחרי, גם שמו של פראח נקשר לחומרים אסורים, רק שבמקרה הזה אין האשמות. העיתון "דיילי מייל" חשף ביום חמישי בבוקר שפראח, שזכה במדליות הזהב בריצות ה-5,000 וה-10,000 במשחקים האולימפיים לונדון 2012, החמיץ שתי בדיקות לאיתור חומרים אסורים בשנים 2010 ו-2011. לפי הידיעה ב"דיילי מייל", הבדיקה הראשונה שפראח החמיץ היתה בתחילת 2012, מספר חודשים לפני שהצטרף לקבוצה של אלברטו סלזאר בפורטלנד שבארצות הברית. הבדיקה השנייה היתה אמורה להיות בדיקת פתע בביתו בפברואר 2011 ולפי הידיעה פראח טעון לאחר מכן שלא שמע את הצלצול בפעמון למרות שהיה בבית.

עוד כתבות בנושא
האשמות נגד סלזאר וראפ בשימוש בחומרים אסורים 
פראח ניצח ב-10,000 מטר גם באליפות העולם 
קוונטון קאסידי לא קנה את שיא העולם האחרון במרתון 

חשוב לציין כי ספורטאי שמחמיץ בדיקת סמים מסיבה כלשהי זה עניין שבשגרה, במיוחד במדינות גדולות בהן יש ספורטאים בכירים רבים. זו בדיוק הסיבה שלפני המשחקים האולימפיים בבריטניה החליטו על תקנון שאומר שספורטאי שמחמיץ 3 בדיקות סמים בפרק זמן של 18 חודשים יושעה באופן אוטומטי לשנתיים. זה אומר שבמידה ופראח היה מחמיץ בדיקה נוספת לפני לונדון, כנראה שהוא בכלל לא היה מורשה להשתתף. מאחר והוא החמיץ שתי בדיקות, המידע הזה נותר במסדרונות צמרת הספורט הבריטי עד שלמישהו ככל הנראה היה חשוב להוציא אותו החוצה. אגב, כיום החוקים קצת השתנו בבריטניה וספורטאי יושעה לשנתיים רק אם יחמיץ 3 בדיקות בפרק זמן של 12 חודשים.

מו פראח רץ בריטי למרחקים ארוכים

יתחילו לפקוח עיניים? מו פראח בליגת היהלום שבדוחא | צילום: Mohan, Doha Stadium Plus Qatar

פראח, שמתכונן לאליפות העולם באוגוסט בבייג'ינג לא ייענש מן הסתם מאחר וברשות הבריטית נגד חומרים אסורים בספורט המידע הזה היה קיים כל הזמן. מצד שני, הנה עוד ספורטאי בקנה מידה ענק ש"יפתחו עליו את העיניים", אם עוד לא עשו את זה מספיק.


 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג