טור דה פראנס קטע 20: ואן ארט מנצח פעם שלישית בטור דה יומבו-ויסמה

הדמעות זולגות מעצמן הערב במחנה יומבו-ויסמה. הקבוצה שהוכתה בהלם ההפסד לפני שנתיים, גרפה השנה את כל התארים והניצחונות האפשריים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
וואט ואן ארט. מרוץ ראשון מאז הלידה | צילום: Hoebele, Wikimedia


לסקירה המלאה של המסלול | לכל כתבות הסיכום של הטור דה פראנס

 

1. נגמרו המלים, שמות התואר והסופרלטיבים על מה שקבוצת יומבו-ויסמה עושה בטור הזה. הקבוצה ההולנדית לקחה בעלות ורשמה אותה בטאבו, על כבישי צרפת. הופעה כל כך דומיננטית של קבוצה בטור דה פראנס לא זכורה בעידן המודרני.

2. נמנה את הישגי הקבוצה עד עתה בטור: חולצה צהובה – יונאס וינגגורד; חולצה ירוקה – וואט ואן ארט; חולצה מנוקדת – יונאס וינגגורד; שישה נצחונות שלב – שלושה ל-ואן ארט (כולל היום), שניים לוינגגורד ואחד ל-לפורט.

3. יומבו-ויסמה ניצחה את כל שלושת השלבים בשלושת הימים האחרונים. בשניים מהם (להוטאקאם ביום חמישי, ובנג"ש היום) בנוסף למנצח, רוכב נוסף של הקבוצה היה גם בין שלושת הראשונים – שלשום יונאס וינגגורד ניצח ו-וואט ואן ארט סיים שלישי; היום – ואן ארט ניצח ו-וינגגורד סיים שני. אתמול, ניצח כריסטוף לפורט.

4. כל זה בקבוצה שלפני שנתיים רוכביה עמדו מוכי הלם בסוף השלב הלפני אחרון בטור, כשטאדיי פוגאצ'ר ריסק את שלב הנג"ש ההררי וקילף את החולצה הצהובה מגבו של רוכב הקבוצה פרימוז רוגליץ'.

5. לפני שניכנס למה שקרה היום, ממה שעושה יומבו-ויסמה צריך ללמוד. דברים כאלו לא קורים מעצמם. הניהול בקבוצה, ההקפדה על הפרטים, וקבלת ההחלטות המקצועית והתחרותית, הם ברמה אחרת מכל מה שקיים עכשיו בענף האופניים.

6. היום, שלב 40 הק"מ נגד השעון בלבה של צרפת. וואט ואן ארט הגיע כדי לנצח. יונאס וינגגורד רכב כדי לא להפסיד את החולצה הצהובה. אחרי השלב, וינגגורד אמר שמה שעשה להם פוגאצ'ר בשלב הלפני אחרון לפני שנתיים, עדיין זכור היטב. גם לפני שנתיים, וגם הבוקר, רוכב של יומבו זינק עם החולצה הצהובה, ופוגאצ'ר זינק מהמקום השני. וינגגורד לא התכוון לתת להיסטוריה לחזור על עצמה.

7. המוביל בזמנים בשלבים המוקדמים היה אלוף העולם נגד השעון, פיליפו גאנה. גאנה היה הרוכב ה-41 לזנק (מתוך 138 רוכבים). הוא זינק בשעה 14:05 לפי השעון המקומי. האיטלקי רכב נהדר ולקח את ההובלה הזמנית עם תוצאה של 48:41 דק'.

צ פ ו | תקציר קטע 20

8. ואן ארט, שמחזיק גם בתואר סגן אלוף העולם נגד השעון, זינק יותר משעתיים אחרי גאנה. בכל נקודת מדידה של זמני הביניים הוא הקדים את אלוף העולם. גאנה, על "הכסא החם" של המוביל, כבר הבין לאן זה הולך. באופן מפתיע, בקטע האמצעי של השלב, היתרון של ואן ארט על גאנה הפסיק לגדול. להיפך. הוא הצטמצם. בסוף התברר שהבלגי הגדול שמר כוחות ל-5 ק"מ האחרונים, שכללו שתי עליות – השנייה בהן, העלייה התלולה לקו הסיום.

9. ואן ארט חצה את הקו קצת אחרי 17:00 שעון צרפת, ב-47:59 דק', עם יתרון של 42 שניות על גאנה ונטל את ההובלה. דקות לפני שהבלגי הגדול סיים, זינקו בזה אחר זה, בהפרשים של 2 דק', שלושת המובילים בדירוג הכללי, בסדר הפוך – גריינט תומס תחילה, אחריו טאדיי פוגאצ'ר, ואחרון יונאס וינגגורד עם החולצה הצהובה לגופו.

10. בנקודת מדידת זמן הביניים הראשונה, שלושתם הדהימו. תומס חצה אותה בטווח של 2 שניות בלבד מ-ואן ארט, פוגאצ'ר הקדים את ואן ארט, ו-וינגגורד הקדים את שלושתם! הוא חצה את נקודת המדידה הראשונה עם יתרון של 7 שניות על ואן ארט.

11. הלסתות נשמטו למראה הדני הקטן-גדול הוביל על אלוף העולם וסגנו ברכיבה נגד השעון. רוכב קטן קומה, רזה וקל משקל כמו וינגגורד בנוי הפוך מכל גדולי רוכבי הנג"ש בעשורים האחרונים – כולם חסונים וכבדים הרבה יותר מוינגגורד. אבל לדני שלושה יתרונות בנג"ש: ראשית, פרופיל הגרר שלו מול הרוח הוא כנראה הקטן ביותר שנראה אצל רוכב נג"ש איכותי מזה 50 שנה; שנית, עם מוט כסא קצרצר ומרכז כובד נמוך, השליטה שלו באופני הנג"ש בירידות מצוינת (והיו לא מעט כאלו היום); שלישית, יכולת ההתאוששות שלו בתום שלושה שבועות של גרנד טור היא מהמרשימות שנראו. היום היה לו גם יתרון רביעי – החולצה הצהובה על גבו.

12. גרר, הוא מפתח הזהב ברכיבה נגד השעון. תעשיית האופניים, הקסדות, ביגוד הרכיבה, קבוצות הכביש התחרותיות וגם ענף הטריאתלון הארוך, משקיעים כבר עשרות שנים, עשרות מיליוני דולרים, רק בצמצום גרר ברכיבה נגד השעון. גרר, הוא ההתנגדות של הרוכב מול הרוח. כשמצמצמים אותו, רוכבים מהר יותר.

13. יונאס וינגגורד ניהנה מכל זה ויותר. הגרר הטבעי שלו על אופני נג"ש, מזערי. הדני קטן קומה (1.75 מ'), רזה מאד (59 ק"ג ביום טוב) והפרופיל שלו על אופני נג"ש קומפקטי וצר במידה שרוכבי הנג"ש האחרים יכולים רק לחלום עליה. אפשר לומר בביטחון, שהגרר של וינגגורד על אופני הנג"ש קטן באחוזים רבים (ובחלק מהמקרים בעשרות אחוזים) מכל יתר 20 הראשונים בסוף השלב היום.

14. ככל שהתקדמו שלושת האחרונים לסיום, הלך והתמצק מקומו של ואן ארט בראש הדירוג. תחילה התחיל תומס לפגר בתחנות זמני הביניים. אחריו התחיל גם פוגאצ'ר לפגר. וינגגורד עדיין הוביל על ואן ארט בנקודת המדידה האחרונה, אבל יתרונו הצטמצם לפחות משנייה וחצי. כשזוכרים ש-ואן ארט שמר כוחות לסיום, המגמה הלכה ונטתה לטובתו.

15. בירידה האחרונה לפני עליית הסיום, וינגגורד נכנס לסיבוב מהר מדי. הוא יצא ממנו בזכות שליטתו באופניים, על קצה קצהו של האספלט, קרוב מאד למפגש עם קיר הסלע שלצד הכביש. אחרי שניצל מהתרסקות, הוא נזכר שיותר חשוב לנצח את הטור, מאשר לנצח את השלב. התעוזה שלו התמתנה עד סוף הירידה, אבל הוא עדיין נכנס לטיפוס מהיר וחזק בעלייה האחרונה.

16. כ-400 מ' לסיום, כשהיה ברור שהוא מקדים את פוגאצ'ר גם בשלב הזה, נראה היה שוינגגורד החליט שמספיק. הוא הוריד רגל מהדוושה במאות המטרים האחרונים, וחצה את הקו במקום השני, 19 שנ' אחרי חברו לקבוצה ואן ארט, אבל עדיין 8 שנ' לפני פוגאצ'ר שסיים שלישי. גריינט תומס סיים רביעי בשלב בפיגור של 32 שנ'.

17. הטור שהתחיל עם תמונות של וינגגורד חנוק דמעות מול קהל דני ששואג את שמו בהצגת הקבוצות בקופנהאגן לפני שלושה וחצי שבועות, קיבל היום את וינגגורד מתייפח שוב. הפעם בזרועות בת זוגו ובתו התינוקת.

18. אם הדמעות של וינגגורד לא היו הפתעה, התמונות של וואט ואן ארט, מתייפח ללא שליטה, היו חסרות תקדים. הבלגי הקשוח כבר הניף ידיים על מאות פודיומים כמנצח. הוא רגיל למעמד. לא ראינו אותו בוכה. היום, זה היה גדול ממנו. הוא חיכה לוינגגורד אחרי קו הסיום וטפח על גבו, ואחר כך פשוט התפרק בבכי. בראיון מאוחר יותר, התברר שלפחות שהוא חשב שוינגגורד החליט לא ללחוץ בסוף, כדי שניצחון השלב יישאר שלו – של ואן ארט. (על השאלה האם וינגגורד יכול היה לנצח היום אילו היה לוחץ עד הסוף, כבר לא יהיה מענה).

19. ואן ארט, הרוכב השלם הטוב בעולם, שבטור הזה, יותר מפעם אחת, נתן במו רגליו לוינגגורד זמן שלא יסולא בפז על השעון נגד פוגאצ'ר (כמו בשלב 5 בארנברג, ושלשום בעלייה ל-הוטאקאם), כנראה החליט שוינגגורד הפסיק ללחוץ כדי לפרגן לו את ניצחון השלב, והמחווה פשוט פירקה אותו.

20. אחרי שנתן ואן הוידונק מיומבו-ויסמה נאלץ לעזוב הבוקר את הטור מסיבות משפחתיות, בקבוצת יומבו-ויסמה נותרו רק חמישה. מחר בפריז, הם ינסו גם לשמור את וינגגורד בטוח עד הקו וגם לסייע לואן ארט לנצח בפעם השנייה ברציפות בשאנז אליזה.

21. אבל מול ואן ארט יתייצבו מחר קבוצות של ספרינטרים מורעבים לניצחון. כבר שבועיים הספרינטרים סובלים באלפים ובפירנאים רק כדי להגיע לשאנז אליזה. ל-יספר פיליפסן, פאביו יקובסן, קיילב יואן, ודילן חרונווגן אין שום כוונה לתת ל-ואן ארט להמשיך לחגוג על חשבונם. מחר יהיה מהיר ופרוע. אל תלכו לשום מקום.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

The official video TRI Kinneret 2024! טרי כינרת 2024 - הסרט!
The official video TRI Kinneret 2024! טרי כינרת 2024 - הסרט!
03:16
אסף פורת אלוף ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת 2024!
אסף פורת אלוף ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת 2024!
59
אנטונינה רזניקוב אלופת ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת!
אנטונינה רזניקוב אלופת ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת!
01
אביב לוי אלופת ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
אביב לוי אלופת ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
47
מעיין גלנץ אלוף ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
מעיין גלנץ אלוף ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
01:02
טרי כנרת 2024: כך נראה הזינוק למקצה חצי איש הברזל ממעוף הרחפן
טרי כנרת 2024: כך נראה הזינוק למקצה חצי איש הברזל ממעוף הרחפן
22
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
48:13
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
07:41
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
58:48
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
01:37
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
03:02
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter&#039s mind: Brett Hawke in our Podcast
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter's mind: Brett Hawke in our Podcast
52:12
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
02:27
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
40:52
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
12