טור דה פראנס קטע 08: וואט ואן ארט "הענק הירוק"

הרוכב הבלגי המחונן, זכה היום בניצחון השלב השני שלו והוא סיים שני בשלושה שלבים נוספים מאז הזינוק בקופנהאגן
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
וואט ואן ארט | צילום: filip bossuyt


לכל כתבות הסיכום של הטור דה פראנס

 

1. ניצחון שלב בטור דה פראנס הוא הישג של קריירה עבור רוכבים רבים. בחלוף שמונה שלבים בטור דה פראנס הנוכחי, וואט ואן ארט הבלגי זכה היום בניצחון השלב השני שלו. הוא סיים שני בשלושה שלבים נוספים מאז הזינוק בקופנהאגן.

2. ואן ארט משתתף בטור דה פראנס הרביעי שלו. בראשון (ב-2019) הוא התרסק בשלב נגד השעון ונפצע באופן כה קשה, עד שהיה חשש ממשי לא רק להמשך הקריירה שלו, אלא ליכולתו ללכת בצורה תקינה. עד אותה התרסקות, הוא כבר ניצח בשני שלבים בטור 2019. אחרי שהחלים, בטור 2020 ו-2021 הוא ניצח בשלושה שלבים כל אחד. בטור הנוכחי, כאמור, בחלוף שמונה שלבים הוא כבר על שני ניצחונות. עשרה שלבים בסך הכל, ועוד היד נטויה.

3. הימור נגד ניצחון של ואן ארט בשלב אותו סימן (שמתאים ליכולותיו) בטור הנוכחי, הוא הימור מסוכן עד כדי גיחוך. היום, הבלגי-פלמי הגדול הוכיח שוב, שלפחות בטור 2022, עדיף לא להמר נגדו.

4. לפני הטור הנוכחי, ואן ארט הכריז מראש שהיעד שלו הוא זכייה בחולצת ניקוד המאיצים הירוקה. היום, הוא כבר מוביל בדירוג הנקודות (החולצה הירוקה) עם 264 נקודות. הבא בדירוג אחריו – פאביו יקובסן – צבר 149 נק' בלבד. רוב סוכני ההימורים הצרפתים כבר לא יקבלו יותר הימורים על ניצחון של ואן ארט בדירוג המאיצים בפריז. האפשרות הזו נסגרה מבחינתם. אין להם כוונה לתת לאף אחד להרוויח על חשבונם עם תוצאה שלפי מה שנראה כרגע, רק תאונה או מחלה יכולה למנוע.

5. וואט ואן ארט הוא היום אחד משני הסופרסטארים הגדולים ביותר של עולם האופניים, יחד עם טאדיי פוגאצ'ר (מתיו ואן דר פול סובל מטור חלש, ולא מראה את יכולותיו מהשנה שעברה). סביב העולם, יודעי הדבר משתאים מול היכולות של ואן ארט שנחשפות מדי יום על הכביש (ובחורף, בסייקלו-קרוס). כל רוכבי הטור אומרים פה אחד, שבמאבק על ניצחונות שלבים, ואן ארט רוכב כרגע רמה מעליהם.

6. השלב היומי, ממערב צרפת לאצטדיון שצמוד למשרדי הוועד האולימפי הבינלאומי בלוזאן שוויץ, לקח את הרוכבים 186 ק"מ מזרחה, חצה מעבר לרכס היורה, עבר את הגבול לשוויץ, ירד לחופי אגם ז'נבה המפורסם, וטיפס 5 ק"מ אחרונים לפאתי האצטדיון.

7. הגם שנראה היה שחבורת בריחה עשויה להצליח, הרכב הבריחה לבסוף דן אותה לכישלון. כי לחבורת הבריחה שיצאה אחרי 7 ק"מ, התברגו שלושה רוכבים בלבד: מאטיה קטניאו האיטלקי מקוויקסטפ, פרדריק פריסון הבלגי מלוטו סודאל, ופרד רייט הבריטי מבחריין ויקטוריוס.

8. תאונה רבת משתתפים בק"מ התשיעי הפילה לכביש בין היתר את טאדיי פוגאצ'ר שהסתבך עם רוכבים שנפלו לפניו, ועיכבה גם את קבוצת האמירויות וגם את קבוצת אינאוס. הדבוקה, בהובלת וואט ואן ארט, החליטה להמתין.

9. אירוע חריג התרחש כמה עשרות ק"מ לסיום כאשר אחרי נפילה, החל טיבו פינו הצרפתי מקבוצת גרופאמה להאיץ במטרה לחזור לדבוקה, הוא הופל במעין "הורדת זקיף" על ידי איש סיוע של קבוצת טרק סגפרדו לצד הדרך, שניסה להושיט שק אוכל לאחד מרוכבי הקבוצה, דרך הפרצוף של פינו. למרות שהמעשה לא היה מכוון, אין ספק שהקבוצה הצרפתית לא תעבור בשתיקה על חוסר הזהירות וחוסר המקצועיות. טיבו פינו, שילם את המחיר, אבל המשיך להתגלגל ממורמר עד לסיום.

צ פ ו | תקציר קטע 08

10. 60 ק"מ לסיום, אחרי שקבוצות המתמודדים הצפויים על ניצחון השלב (בייק-אקסצ'יינג' עבור מייקל מתיוס ויומבו ויסמה עבור ואן ארט) כבר החלו במרדף, פריסון הרים ידיים ונטש את חבורת הבריחה שנותרה צמד רוכבים בלבד – קטניאו ורייט.

11. צמד הברחנים קבר את עצמו ממאמץ מלפנים, אבל היה ברור שלעבודה הקשה יהיה מחיר שייגבה בעלייה האחרונה בת חמישה הקילומטרים בתוך לוזאן. כ-8 ק"מ לסיום, ועם יתרון של כ-40 שנ' על הדבוקה הרודפת, גם קטניאו נשבר. רייט נשאר לבדו. ברכיבה הירואית הצליח הבריטי להיכנס למדרונות הראשונים של עליית הסיום עם יתרון של כ-25 שנ'. אבל שם זה נגמר.

12. קבוצת האמירויות, שמוכיחה יכולת נהדרת כאחת משלוש הקבוצות החזקות במרוץ, הכתיבה את הקצב בעלייה האחרונה תוך שמירת מיקומו של פוגאצ'ר בין ארבעת הראשונים לאורך כל הדרך. פוגאצ'ר, כולל היום, כבר הרוויח 24 שנ' בדירוג הכללי רק על בונוסי זמן בגין מיקום בין שלושת הראשונים בקו הסיום (מתוך היתרון הכולל של 39 שנ' שהוא מחזיק בדירוג הכללי). אלמלא בונוסי הזמן עקב מיקומים בסיומי השלבים, היה יתרונו בדירוג הכללי רק 15 שניות.

13. ככל שהתקדמה העלייה האחרונה הלכה הדבוקה והצטמקה תחת הקצב הגבוה. פרד רייט נבלע ונפלט לאחור. ראפאל מייקה מהאמירויות שוב נתן עבודה אדירה עבור פוגאצ'ר, והוביל למעשה עד ה-400 מ' האחרונים. יונאס וינגגורד מיומבו-ויסמה (שני כרגע בדירוג הכללי), ואוט ואן ארט לבוש כולו בירוק, ומייקל מת'יוס, התקבצו כולם אחרי פוגאצ'ר.

14. כשהתחיל ספרינט הסיום, היה ואן ארט חסום לחלוטין בצד השמאלי צמוד לברזלי ההפרדה מהקהל, ללא מרווח עקיפה. נראה היה שההזדמנות שלו אבדה. הוא נאלץ להאט, לתמרן, ולעבור את הרוכב שלפניו מימין. אבל אז, כשהכביש התעקל מעט ימינה, מייקל מת'יוס האוסטרלי המצוין מקבוצת בייקאקסצ'יינג' יצא לספרינט מימין, כ-200 מ' לפני הקו.

15. לוואן ארט נפתח לפתע חלון. הבלגי ראה את החלון והתפרץ לתוכו. הספרינט שלו התחיל הפעם ב-100 מ' האחרונים. שם, הוא כבר התפוצץ על הדוושות ועקף בפער גם את פוגאצ'ר (שסיים שלישי) וגם את מת'יוס (שסיים שני, זו פעם השנייה בתוך שלושה שלבים). על הקו, ואן ארט ניצח בהפרש של כמעט שני זוגות אופניים.

16. המועמדים המשמעותיים בדירוג הכללי לא הפסידו זמן, למעט בונוס הזמן של 4 השניות בו זכה פוגאצ'ר עבור חציית הקו שלישי. נראה שפוגאצ'ר עומד לחפש בונוסי זמן כמה שהוא רק יוכל. הם חלק מהאסטרטגיה שלו לצבירת יתרון על השעון, והם נתנו לו כבר כמעט חצי דקה. זו אסטרטגיה שסיכונים בצדה. היא גם גובה מחיר מאמץ אישי מפוגאצ'ר עצמו, אך בעיקר מטילה מעמסה על קבוצתו. ראפאל מייקה, העוזר המיועד העיקרי של פוגאצ'ר בהרים, כבר שורף את עצמו יומיים ברציפות, ולא ברור מה יישאר לו למחר.

17. מחר – שלב אלפיני ראשון (אם כי לא בגבוהים שבין האלפים) שיכלול ארבע עליות מדורגות, וסיום אחרי 193 ק"מ חזרה בצרפת. לא בטוח שהשיפועים חדים מספיק כדי לייצר פערים ענקיים בדירוג הכללי, אבל יום אחד לפני יום המנוחה השני, יהיו מי שינסו לברוח לניצחון – גם מבין המובילים וגם מבין מחפשי ההזדמנויות .

18. האם מחר יהיה זה יקוב פוגלסנג מקבוצת ישראל פרמייר טק, שכבר יומיים שומר כוחות, ואולי אפילו ייצא קדימה ביחד עם כריס פרום? עם כל הכבוד לניצחון השלב האחד שלה בטור הנוכחי, קבוצת ישראל פרמייר טק באה עם מספיק כוח כדי להתמודד דווקא בשלבים כמו מחר ואלו שאחריו, ולאור מצבה בדירוג העולמי, היא זקוקה לניצחונות כמו אוויר לנשימה.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

The official video TRI Kinneret 2024! טרי כינרת 2024 - הסרט!
The official video TRI Kinneret 2024! טרי כינרת 2024 - הסרט!
03:16
אסף פורת אלוף ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת 2024!
אסף פורת אלוף ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת 2024!
59
אנטונינה רזניקוב אלופת ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת!
אנטונינה רזניקוב אלופת ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת!
01
אביב לוי אלופת ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
אביב לוי אלופת ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
47
מעיין גלנץ אלוף ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
מעיין גלנץ אלוף ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
01:02
טרי כנרת 2024: כך נראה הזינוק למקצה חצי איש הברזל ממעוף הרחפן
טרי כנרת 2024: כך נראה הזינוק למקצה חצי איש הברזל ממעוף הרחפן
22
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
48:13
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
07:41
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
58:48
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
01:37
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
03:02
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter&#039s mind: Brett Hawke in our Podcast
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter's mind: Brett Hawke in our Podcast
52:12
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
02:27
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
40:52
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
12