היה מותח ומרתק: 13 נקודות על הטור דה פראנס 2020

בטור דה פראנס כמו בטור דה פראנס שום דבר לא בטוח עד שזה לא נגמר. חגי אשלגי עם כל הפנינים והשפיצים שעשו את הטור הזה למה שהוא
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
noA_TDF_LastStage_2020_paris

לכל כתבות הסיכום של הטור דה פראנס בשוונג – היכנסו
מסלול הטור דה פראנס 2020 המלא


1. פרימוז רוגליץ' מפסיד גרנד טור (אחרי שהוביל אותו) בשבוע האחרון, כבר בפעם השנייה. זה קרה לו כבר בג'ירו ד'איטליה בשנה שעברה מול ריצ'ארד קאראפאז ווינצ'נזו ניבאלי.

2. בשלב הנג"ש היחיד בטור הנוכחי, הישיבה של רוגליץ' על אופני הנג"ש נראתה נוראית. לרוב, זוויות ותנוחות על אופני נג"ש נבדקות ונסגרות במנהרות רוח. המטרה היא למצוא איזון אופטימלי בין אווירודינמיות לבין היכולת להפעיל כוח על הפדלים, כאשר לרוב האחת באה על חשבון השנייה. הבעיה היא, שהעוצמה שרוגליץ' מסוגל להפעיל במנהרת רוח בתקופת אימונים, איננה העוצמה המופחתת שהוא מסוגל להפעיל במשך שעה ביום ה-19 של טור דה פראנס. רוגליץ' היה בלתי מאוזן לחלוטין על אופני הנג"ש והפסיד הרבה זמן ואנרגיה עוד לפני העלייה. לעלייה הוא כבר הגיע מחוק.

צ פ ו | קטע הנג"ש המכריע בטור דה פראנס

3. קבוצת יומבו-ויסמה הפסידה את הטור הזה. היא התנהלה כבעלת בית אבסולוטית, פעמים רבות שלא לצורך. קבוצת UAE לא נדרשה לעבוד מלפנים כמעט אף פעם. יומבו-ויסמה ויתרה כבר מההתחלה על שימוש בשני הקלפים שהיו לה – רוגליץ' וטום דומולאן. אילו היתה חוסכת קצת אנרגיה לדומולאן, היא יכלה לשלוח את הגרנד טוריסט המוכח והמעולה הזה לבריחה, שהיתה מאלצת את UAE לעבוד מלפנים ולקחת אחריות. במקום זה, יומבו-ויסמה עשתה הכל לבד.

4. כך נוצר מצב ש-UAE הביאה רוכב לעמדת ניצחון בשלב הנג"ש האחרון, ללא קבוצה שמסוגלת להביאו לשם. הם נבלעו בשקט בדבוקה, ונתנו לפוגאצ'אר לשבת על הגלגלים כאילו היה הרוכב האחרון ברכבת הצהובה של יומבו-ויסמה.

הקטע האחרון של הטור דה פראנס בפריז | צילום: נועה ארנון

5. המנהל הספורטיבי של UAE הוא אלן פייפר האוסטרלי. פגשתי אותו בטור בשנת 2012. פייפר מנוסה וממולח. הוא הפעיל את טקטיקת ההסתתרות לעין המצלמות. אין ספק שפייפר הכיר את המספרים והיכולות של טאדיי פוגאצ'אר לפני הטור. אין ספק שהוא ידע שעליו לשמור על הילד בצמר גפן, כדי לתת לו הזדמנויות תקיפה בקילומטרים האחרונים של השלבים המכריעים. ידע, וביצע. בצורה מושלמת (למעט תקלה/טעות אחת בה איבד פוגאצ'אר 1:21 דק' בשלב השביעי ללאבור – אובדן שהיטיב להוכיח שקבוצתו לחלוטין לא התאימה להביאו לניצחון. אכן כן ,בדיעבד, אובדן הזמן עשה לו גם שירות מצוין, בכך שמנע ממנו ללבוש צהוב, אף לא פעם אחת, לפני השלב האחרון).

6. כל זה בלי לקחת דבר מטאדיי פוגאצ'אר. הילד בן 22 בדיוק היום, והוא נתן הופעת ענק, מלאה איכות וחסרת כל מורא. בלי רגשי נחיתות, בלי חשש. כשנשאל בראיון אם החלום שלו היה לנצח את הטור דה פראנס, פוגאצ'אר השיב בשלילה. עד שם חלומותיו לא הגיעו. החלום שלו היה רק להשתתף בטור דה פראנס.

7. עם זאת, הערה – ההופעה של פוגאצ'אר בשלב הנג"ש בשבת, לעד תישא סימני שאלה. האם הכל היה נקי? האם לא היו חומרים. המשכיל בעת הזו, יידום. אנחנו לא יודעים.

מנצח בקטע התשיעי. טאדיי פוגאצ'ר | צילום: יוטיוב

8. הטור הזה הביא דור חדש. פוגאצ'אר בטור הראשון שלו – ניצח. וואט ואן-ארט מיומבו-ויסמה, נתן תחושה שאין דבר שהוא לא מסוגל לעשות על אופניים. מארק הירשי מסאן-ווב הלהיב פעם אחר פעם. השלושה האלו מיוחדים. בודדים מסוגלים לעשות את הדברים שהם עושים.

9. יש גם צד שני – הזדמנויות מאוחרות. סאם בנט בן ה-29 מסתובב כבר שנים בדבוקה המקצוענית, והטור הזה היה עבורו מרוץ של פריצה. שני ניצחונות שלב, כולל שלב הספירנט החשוב בעולם – בשאנז אליזה, ועוד חולצה ירוקה. טור חלומי עבור כל ספרינטר שהתיישב אי פעם על אופניים. סורן קראג אנדרסן מסאנווב בן 26 ואיש לא האמין שהוא מסוגל לנצח שני שלבים בטור דה פראנס, בבריחות מאוחרות. התוצאות מדברות, והדני מסכם טור מהחלומות.

10. פרס ניהול הקבוצה המצטיין מגיע לשתיים – UAE וסאנווב. אודות הניהול הטקטי המדהים של UAE כבר הרחבנו. סאן ווב איבדה בשנים האחרונות כמה מהרוכבים המבטיחים בדבוקה. בשנת 2017 היא ניצחה את הג'ירו עם טום דומולאן (שעזב לקבוצת יומבו) וזכתה בחולצת הנקודות בטור דה פראנס עם וורן ברגיל (שעזב לקבוצת ארקאה). הקבוצה נבנתה מחדש ונתנה בטור הנוכחי הופעה מסעירה והתקפית בעליל, עם שלושה ניצחונות שלב, וכמה סיומות בשלישייה הראשונה ופרס הרוכב ההתקפי של הטור למארק הירשי.

11. קבוצת ישראל סטארט אפ ניישן רשמה הופעה סולידית ונאה יחסית לטור בכורה. היא הכניסה, במספר שלבים, כולל בשאנז אליזה, רוכבים לעשירייה הראשונה; הביאה שבעה (מתוך שמונה) רוכבים לקו הסיום בפריז; והעמידה רוכב ישראלי, גיא ניב, לראשונה על קו הסיום בפריז. לקבוצה יש תוכניות התחזקות משמעותיות לשנה הקרובה. השאלה הגדולה היא אם כריס פרום שחתם בקבוצה, יהיה ב-2021 בן 36, וייצא לראשונה אל מחוץ למסגרת קבוצת סקיי/אינאוס בה פרח עשור שנים, יידע לספק את הניצוץ המבוקש.

ישראל סטארט אפ ניישן הצליחה להכניס רוכבים לעשירייה הראשונה | צילום: BettiniPhoto

12. צל"ש חריג ומיוחד ומגיע לסלובניה. המדינה הקטנה, עם אוכלוסייה של 2 מיליון איש (פחות מרבע מישראל), הביאה לא פחות מחמישה רוכבים לקו הסיום של טור 2020. שניים מהם (פוגאצ'אר ורוגליץ') סיימו במקומות 1-2 בדירוג הכללי. רוכבים סלובנים ניצחו ב-4 שלבים בטור 2020 (שוב, פוגאצ'אר ורוגליץ'), וסיימו עוד כמה פעמים במקום השני (רוגליץ', פוגאצ'אר ומזגץ'). וזה ממדינה שהכוכב הספורטיבי הגדול ביותר שלה עד היום, לוקה דונצ'יץ', הוא בכלל כדורסלן ב-NBA.

13. טור 2020 היה מותח ומרתק. לא מעט כתוצאה מאובדן אחיזת הפלדה שהיתה לקבוצת אינאוס (סקיי) על הדבוקה במשך 8 שנים. קבוצת יומבו-ויסמה הגיעה חזקה, אבל לא העריכה נכונה את התחרות. דור צעיר ורעב של רוכבים מקיש על השער, ואין לו שום כוונה לתת זכות קדימה לוותיקים. התחושה היא, שניצוצות התקפיים בסגנון אדי מרקס, עושים קאמבק. וזה עוד בלי מילה אחת על רוכבים שלא הגיעו השנה לטור, כמו רמקו אבנפול ומתיו ואן דר-פול. טור 2021 כבר מייצר ציפיות.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • אלי הגיב:

    נראה שלהחתים את פרום זה כמו להביא את מסי לבית"ר! בעוד 10 שנים…
    פרום, בעיקר אחרי הפציעה, נראה מעבר לשיאו וספק אם יביא את הקבוצה לצמרת. מין גרייפל…
    רצוי מאוד שיהיו כוכבים גדולים לצידו שיעזרו לו. בכל אופן, מרגש והלוואי ואתבדה.
    ברכות לניב על הישג נפלא. בתחרות שכזו בהחלט מתאים "העיקר ההשתתפות" כאשר מצליחים לסיים. לצלוח את המסלול לצד הטובים בעולם, שאפו. נקוןה לשיפור והישגים יפים עוד יותר בהמשך. ובעיקר, שיהווה השראה לרוכבים ישראלים נוספים/

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
48:13
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
07:41
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
58:48
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
01:37
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
03:02
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter&#039s mind: Brett Hawke in our Podcast
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter's mind: Brett Hawke in our Podcast
52:12
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
02:27
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
40:52
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
12
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ'אלנג' ישראמן 2024
52:22
צ&#039אלנג&#039 ישראמן למען הטריאתלטים שנפלו: צפו בכתבה המלאה מחדשות 12
צ'אלנג' ישראמן למען הטריאתלטים שנפלו: צפו בכתבה המלאה מחדשות 12
09:35
כוכב נולד בצ&#039אלנג&#039 ישראמן: אמיל שחקלדיאן באולפן
כוכב נולד בצ'אלנג' ישראמן: אמיל שחקלדיאן באולפן
54:28
לימור ויצמן, אלמנתו של ליאור ויצמן ז"ל, בראיון על קו הזינוק בצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
לימור ויצמן, אלמנתו של ליאור ויצמן ז"ל, בראיון על קו הזינוק בצ'אלנג' ישראמן 2024
02:07
עם דגל ישראל ענק: מרתון ירושלים 2024 יצא לדרך
עם דגל ישראל ענק: מרתון ירושלים 2024 יצא לדרך
33
The official video CHALLENGE ISRAMAN 2024! צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024 - הסרט!
The official video CHALLENGE ISRAMAN 2024! צ'אלנג' ישראמן 2024 - הסרט!
02:36