חודש אחרי מותו של ריק הויט: חברי קבוצתו שברו את שיא העולם במרתון עם עגלה

ריילי פת'מן ושון מקווייד, חברי הקבוצה שהקימה משפחת הויט בסן דייגו, השלימו מרתון יחד כששון דוחף את כסאו של ריילי ב-2:35:26 שעות: "רצינו לכבד את ריק, ואין דרך טובה יותר לתת כבוד לאיש שהתחיל את הכל"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
ריק ודיק רייט במרתון בוסטון | צילום: Shutterstock

פחות מחודש לאחר מותו של ריק הויט, אגדת הסבולת שהשלים על אף שיתוק מוחין ממנו סבל, עשרות מרתונים וטריאתלונים בסיועו של אביו דיק שדחף אותו בכיסא גלגלים מיוחד, וזכרו נשמר בצורה הטובה ביותר.

שני חברי "קבוצת הויט" אותה הקימו ריק ואביו, שברו השבוע את שיא העולם בריצת מרתון עם עגלה (כיסא גלגלים). הצמד, ריילי פת'מן ושון מקווייד, חברי הקבוצה בסן דייגו, קבעו זמן אדיר של 2:35:26 שעות במסגרת "המרתון של סבתא" מרוץ מסורתי שמתקיים במינסוטה כבר 47 שנה.

לכתבות נוספות בנושא:
"תחושת האחריות כמי שדוחף את אחותי בעגלה, כמה שקשה לי, אין סיכוי שאני מאט"
לרוץ את ירושלים בכסא גלגלים: הסיפור המדהים של רמאון ובתו רות עם שיתוק המוחין
הידרדרות במצבה של אסתר רוט שחמורוב, זקוקה בדחיפות להשתלת כליה

מדובר בשיפור אדיר לשיא הקודם שעמד על 2:49:26 שעות ונקבע רק באוקטובר האחרון. יש לציין שלא מדובר בשיא עולם שמוכר על ידי התאחדות האתלטיקה העולמית כמובן, אך כן מוכר כשיא גינס, מוזכר בספר השיאים כשיא עולם וצפוי להיכנס לשם לאחר שיקבל את האישור הרשמי.

פת'מן בן ה-24 נולד עם שתוק מוחין ורץ מרתונים עם מקווייד כבר חמש שנים כחלק מ-Team Hoyt. הארגון הוציר הודעה בה כתב: "רצינו לכבד את ריק הויט, ואין דרך טובה יותר לתת כבוד לאיש שהתחיל את הכל". מקווייד הוסיף: "זה היה פנטסטי, פת'מן הוא הלב של זה ואין שום דבר שמסכם את הריצה הזאת טוב מכך. אני מקווה שהשיא ימשיך להישבר כדי להעלות את המודעות לעבודה שעושה קבוצת הויט".

הצמד דיק וריק הויט היו מראשוני הרצים עם כסא גלגלים במרוצים הגדולים ובטריאתלונים. השניים השתתפו במהלך השנים במעל 1,110 אירועי ספורט במרוצת השנים, כולל 250 תחרויות טריאתלון, מהן 6 פעמים מרחק איש ברזל מלא, מעל 70 מרתונים מלאים, בהם 32 במרתון בוסטון הביתי שלהם (בבוסטון יש אף פסל בדמותם), ועוד מאות מרוצים למרחקים קצרים יותר. כל זאת מתוך מטרה לתת כוח ותחושת מסוגלות לאנשים בעלי מוגבלות פיזית.

ריק ודיק הויט | צילום: Ericshawwhite, Wikimedia

לפני שנתיים הלך לעולמו אב המשפחה דיק בגיל 80 ולפני חודש גם בנו הלך לעולמו בגיל 61, בעקבות סיבוך במערכת הנשימה. מותו גרר אינספור תגובות אבל מכל עולם הסבולת, והעמותה שהקימו ממשיכה לפעול גם לאחר לכתו.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג