הידרדרות במצבה של אסתר רוט שחמורוב, זקוקה בדחיפות להשתלת כליה

אחת הספורטאיות הגדולות בתולדות ישראל מאושפזת שוב בבית החולים בילינסון עם אי ספיקת כליות קשה ונמצאת בסכנת חיים: "הגעתי לכך שלא יכולתי לשתות אפילו מים". עד כה פנו עשרות כדי לתרום כליה, אך טרם נמצא תורם מתאים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
אסתר רוט שחמורוב | צילום: באדיבות המשפחה

האתלטית האגדית וכלת פרס ישראל אסתר רוט שחמורוב אושפזה בפעם השנייה תוך חודש בבית החולים בילינסון, לאחר שחל הידרדרות במצבה הבריאותי. רוט שחמורוב ת ה-71 סובלת מאי ספיקת כליות קשה ונמצאת בסכנת חיים, כאשר היא זקוקה להשתלת כליה באופן מיידי, בתקווה כי תציל את חייה.

לפני כ-14 שנים עברה הספורטאית המעוטרת השתלת כליה ראשונה, אולם לפני כחודש היא התמוטטה בביתה ואושפזה, שם התגלה כי הכליה אינה מתפקדת. בני משפחתה סובלים ממחלת כליות גנטית ואינם יכולים לשמש כתורמים עבורה, ויוצאים בקריאה לציבור לתרום.

ממיטת חוליה מסרה רוט שחמורוב: "חלה החמרה משמעותית במצבי הבריאותי, אני מודאגת מאוד. קיימת הצטברות רעלים סביב קרום הלב, מה שאומר שאני במצב קשה. הגעתי לכך שלא יכולתי לשתות אפילו מים וכמובן, לא אכלתי כלום. איבדתי הרבה מאוד ממשקלי ואושפזתי שוב בבית החולים".

אסתר רוט-שחמורוב | צילום: Neukoln, Wikimedia

פרופסור רותי רחמימוב, מנהלת היחידה להשתלות כליה בממערך הנפרולוגיה בבילינסון, סיפרה: “אסתר רוט שחמורוב חזרה לאשפוז בבילינסון. באשפוז הקודם ניסינו לדחות באמצעות תרופות את הצורך בהשתלת כליה נוספת אך לצערנו הטיפול סייע לפרק זמן קצר בלבד, מצבה של אסתר ממשיך להתדרדר והיא נדרשת לעבור ניתוח השתלת כליה בקרוב מאוד. השתלת כליה משנה חיים, היא מחזירה את האדם לתפקוד מלא, מאפשרת לו לחיות חיים מלאים באיכות מיטבית ללא אשפוזים בבית החולים”.

בחודש האחרון מאז אושפזה לראשונה, פנו עשרות אנשים מתוך רצון לתרום כליה, אולם עד כה לא נמצא אף מועמד מתאים לתרומה. יכול לתרום כל אדם מעל גיל 27, ללא מחלות רקע, שלא נולד פג, אדם ללא משקל עודף שערך ה- BMI שלו נמוך מ-29 ונשים שסיימו ללדת ולא הייתה להן סכרת הריונית. לתרומות יש לפנות לבנה ירון רוט: בוואטסאפ 054-2468428 או במייל: [email protected]

רוט שחמורוב נחשבת לפורצת דרך באתלטיקה הישראלית ובעלת הישגים אדירים בזירה העולמית. במשחקים האולימפיים במונטריאול 1976 הייתה לישראלית הראשונה שהעפילה לגמר אולימפי, עם המקום השמיני בריצת 100 מטר משוכות וסיימה במקום השישי. באולימפיאדת מינכן 1972 הגיעה לשלב חצי הגמר ב-100 משוכות, אבל פרשה לפני שלב חצי הגמר עקב רצח י"א הספורטאים, בהם היה גם מאמנה עמיצור שפירא ז"ל.

היא זכתה בשש מדליות במשחקי אסיה, מהן חמש מזהב, וכן בשתי מדליות זהב באליפות אסיה באתלטיקה, יותר מכל ספורטאי או ספורטאית אחרת. היא החזיקה בשיאים ישראליים שהחזיקו עשרות שנים. שיאה האגדי ב-100 מטר החזיק 44 שנה, עד שנשבר לפני חמש שנים על ידי דיאנה ויסמן ב-2018, בערב בו גם היא נכחה באצטדיון וירדה לחבק את דיאנה בסיום. היא אף זכתה בפרס ישראל לספורט וחינוך גופני על פועלה.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג