"חבל על כל יום": הוגשה בקשה לזירוז אזרוח אחותו של בלסינג אפריפה

הספרינטרית הצעירה מרסי אפריפה לא יכולה לייצג את ישראל בתחרויות בינלאומיות ואיגוד האתלטיקה ואגודתה מכבי ת"א הגישו בקשה מיוחדת לשר הפנים: "היא מוכשרת, זה קריטי להמשך הצמיחה שלה"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
מרסי ובלסינג אפריפה עם עו"ד תומר ורשה | צילום: פרטי

איגוד האתלטיקה ואגודת מכבי תל אביב הגישו בקשה לשר הפנים לזירוז הליך התאזרחות של האתלטית מרסי אפריפה, אחותו של אלוף העולם לנוער ושיאן ישראל בלסינג אפריפה. מרסי בת ה-16 וחצי נולדה בישראל להורים מגאנה ומתמחה כמו אחיה בריצות הקצרות ל-100 ול-200 מטר. היא מחזיקה במעמד של תושבת ארעית בישראל וצפויה בהתאם לחוק לקבל אזרחות בכל מקרה בעוד כשנה וחצי, אך בינתיים הן האתלטית והן האתלטיקה הישראלית מפסידות מהעיכוב.

לכתבות נוספות בנושא:
בלסינג אפריפה השלים דאבל, קרבות מרתקים בגובה ובמשולשת
אפריפה ודורפמן הוכתרו כאלופי ישראל ב-100 מ', נועם ממו שבר שיא ישראלי לנוער
זהב כחול-לבן: בלסינג אפריפה אלוף אירופה עד גיל 23 בריצת 200 מטר

כחלק מבקשת הזירוז מצוין כי: "עניינה שונה וייחודי מספורטאים זרים אחרים החיים כאן שכן בין כה וכה היא תהיה זכאית לקבלת אזרחות ישראלית בעוד כשנה וחצי. קיימת דחיפות משמעותית מאד לקיצור התאזרחותה בישראל לאור תרומתה הייצוגית הצפויה לספורט הישראלי כבר כעת".

מרסי אפריפה באליפות ישראל לקדטים | צילום: Maxim Dupliy, איגוד האתלטיקה

גל לוי, מנכ"ל איגוד האתלטיקה אמר: "מרסי אפריפה בת ה-17 היא אתלטית מוכשרת שעתידה לפניה. עם המשך עבודה נכונה אנחנו צופים לה עתיד ורוד בזירה הלאומית והבינלאומית. מתן האזרחות הישראלית שלה, שיאפשר לה לייצג את ישראל בתחרויות בינלאומיות הוא קריטי להמשך הצמיחה שלה באתלטיקה. חבל על כל יום שעובר ללא אזרחות. מדובר בהליך של הקדמת המעמד שלה שתזכה בו בזמן גיוסה לצה"ל".

דורון שיטרוק יו"ר מכבי תל אביב הוסיף: "מרסי אפריפה שנולדה וגדלה בארץ, תלמידת תיכון אוהל שם ברמת גן, בת 17, היא כישרון ספורטיבי יוצא דופן. אחד הדברים החשובים ביותר בהתפתחותה המקצועית היא השתתפות בתחרויות בינלאומיות. כל תחרות שהיא לא משתתפת בה, גורמת לה נזק מקצועי ופוגעת קשות בהופעותיה של נבחרת ישראל באתלטיקה בזירה הבינלאומית שכן מדובר באחת האתלטיות הטובות בגילה בעולם. הבירוקרטיה הבלתי נתפסת עלולה לגרום לכך שהספורט הישראלי יאבד את אחת מהספורטאיות המוכשרות שלו וכולנו נפסיד מכך, מה שעלול להיות בכייה לדורות".

בלסינג אפריפה | צילום: איגוד האתלטיקה

עו"ד תומר ורשה, שהגיש את הבקשה וייצג גם את בלסינג בזמן מאבקו על קבלת האזרחות: "חבל על כל יום שחולף מבלי שמרסי אפריפה מייצגת את ישראל. יש כאן הזדמנות להתגאות בבמות העולמיות מאתלטית שכבר היום נחשבת עילוי, כשמנגד – כל עיכוב עלול לפגוע קשות בהתפתחותה המקצועית ובמוטיבציה שלה, בשל כך שתחמיץ תחרויות בינלאומיות חשובות. אנו מבקשים משר הפנים לאמץ את העמדות המקצועיות ולאשר את הבקשה, ובכך להשאיר את ישראל על מפת האתלטיקה העולמית. אין כל ספק כי זירוז אזרחותו של אחיה הביא להישגים משמעותיים לספורט הישראלי בזירה הבינלאומית, ואנו צופים כי אישור בקשתה של אחותו מרסי יביא להישגים דומים".

באליפות ישראל האחרונה לקדטיות שנערכה במאי האחרון זכתה מרסי בכל התחרויות במדליות זהב בריצות ל-100 מטר ול-200 מטר והייתה שותפה גם לזהב בשליחות. בנוסף, השיגה אפריפה  את הקריטריון לפסטיבל האולימפי האירופי לנוער, שהסתיים במוצאי שבת האחרונה בסלובניה, אך לא יכלה לקחת חלק בתחרות.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג