"התנאים הכי טובים שאפשר": לונה צ'מטאי-סלפטר רוצה שיא עולם

כחלק מאירועי מרתון תל אביב, הרצה הישראלית הבכירה תנסה להיכנס לספרי ההיסטוריה ותוזנק למקצה מיוחד ל-10 ק"מ, בניסיון לקבוע זמן מהיר יותר מ-30:01 דקות. דן סלפטר: "מגיעה בכושר טוב". וגם: המועמדים לנצח במרתון המלא
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
לונה צ'מטאי סלפטר. תעשה היסטוריה? | צילום: Shutterstock

מרתון תל אביב שייערך מחר (שישי) הוא לא רק מרוץ גדול והמוני מבחינת מספר המשתתפות והמשתתפים, השנה הוא גם הולך להיות איכותי במיוחד, ואולי אף יישבר בו לראשונה שיא עולם. הניסיון לשבירת השיא יהיה במקצה ל-10 ק"מ, שם הרצה הישראלית הבכירה לונה צ'מטאי-סלפטר תנסה להיכנס לספרי ההיסטוריה.

המקצה המיוחד יחל בשעה 9:10, עם הזנקה מיוחדת לרצות עלית בלבד. השיאים העולמיים לנשים על הכביש מחולקים לשיאים שהושגו בריצות מעורבות (גברים ונשים יחד על המסלול), ולכאלה שהושגו בריצות לנשים בלבד, כמו מה שמתוכנן בתל אביב. השיא אותו תנסה צ'מטאי-סלפטר לשבור עומד כיום על 30:01 דקות ושייך לאגנס טירופ הקנייתית. השיא האישי של לונה הוא רק 4 שניות איטי יותר מזמן זה, 30:05 דקות, אולם הושג במקצה מעורב בהולנד ב-2019.

לכתבות נוספות לקראת המרתון:
חסימות הכבישים המלאות ובאילו חניונים כדאי להשתמש
מה מומלץ לאכול ערב לפני המרתון וממה עדיף להימנע?
6 טעויות נפוצות שאסור לעשות במרתון
תחזית מזג האוויר המלאה למרתון

איגוד האתלטיקה עשה את הכל על מנת שהמסלול יהיה מהיר במיוחד, ללא פניות חדות ושטוח ככל האפשר. בניגוד למקצי ה-10 ק"מ הרגילים בתחרות, הרצות לא ייאלצו לעלות על גשר רוקח-נמיר, אלא יעברו מתחתיו ויסגרו עבורן את הצומת. המסלול נמדד על ידי המודד הבינלאומי דייויד כץ, מי שמדד את המסלולים גם באליפות העולם ובמשחקים האולימפיים, ואליו חבר השופט הבינלאומי עמית נאמן. גם השופטים הבינלאומיים אסף ליבנה וחגי גת יסייעו כדי לוודא שכל הכללים נשמרים ואם אכן יישבר שיא הוא יוכר על ידי האיגוד הבינלאומי.

לונה צ'מטאי סלפטר ורון חולדאי במסיבת העיתונאים לקראת המרוץ | צילום: מרתון פלייטיקה ת"א

תחרות המטרה של צ'מטאי-סלפטר בחודשים הקרובים היא אמנם מרתון בוסטון, אך מאמנה ובעלה, דן סלפטר, מעיד כי התאריך מיטבי ומבחינת האימונים: "היו התאמות קלות באימונים, אך עיקר ההחלטה לבצע את הניסיון לשבירת השיא הוא ההתאמה לתקופת ההכנה בהתייחס למרתון בוסטון אליו לונה מתכוננת. בתקופה האחרונה עברנו אימונים בראייה ארוכת טווח, כחלק מההכנה למרתון, וזיהינו שהריצות הקצרות שלה יותר מהירות, כך שזה נראה טוב".

עוד הוסיף סלפטר: "לונה מגיעה בכושר טוב, זה אתגר גדול כי לרוב נשים נעזרות בגברים במרוצי כביש שכאלה כדי שימשכו אותן קדימה, אבל פה יהיו רק נשים כך שהיא תהיה חצי מהדרך לבד וזה האתגר העיקרי שעומד בפניה, לרוץ מהר ודי לבד. כשקבעה את השיא האישי שלה בהולנד היא רצה לבד מהמטר הראשון, כך שהיא יודעת איך להתמודד עם זה. נקווה שהקהל יעזור לה ויעודד אותה בדרך כי זה תמיד יכול לעזור"

לצד לונה, ירוצו עוד מספר רצות שהגיעו מחו"ל במיוחד לכבוד המאורע. שתיים מהן, ג'ניפר נסביט הבריטית וסופיה אספה האתיופיות צפויות לסייע לה בהכתבת הקצה בחלק הראשון של הריצה. עוד מהזווית הישראלית, סלאמוויט באיולין-טפרי תרוץ גם היא בניסיון לקבוע את הקריטיון לאליפות העולם שתיערך הקיץ בבודפשט. זמן היעד עומד על 30:40 דקות ולראשונה למעשה ניתן לקבוע אותו גם על כביש ולא רק במסלול.

ביטי דויטש נכללת גם היא ברשימת המשתפות למקצה המיוחד, ועבורה מדובר בהכנה לקראת מרתון טוקיו. בנוסף, ירוצו עוד מספר רצות צעירות ומבטיחות בגיל נערות וקדטיות. אחת מהן היא הלה עזרן, ששברה לאחרונה במרוץ אור יהודה את השיא לנערות. גם נעמי בן דוד, תמר קווינט, רוני בן חמו ואחרות ינסו לנצל את התנאים המצוינים כדי לקבוע זמנים מהירים, גם ללא מושכים גברים לצדן.

סלאמוויט באיולין-טפרי | צילום: מקסים דופליי, באדיבות איגוד האתלטיקה

מבחינת המרתון עצמו, אצל הגברים ישנם חמישה רצים שהגיעו מחו"ל וינסו לנצח את המרוץ. המועמד הבולט הוא אבבה נגוו האתיופי, לו שיא אישי של 2:04:51 שעות, גם הקנייתי ג'ושוע קימובי (שיא אישי 2:08:09 במרתון) ישאף לאיים על הבכורה. עוד ירוצו האתיופים גטהון אדמו (2:11:42 שעות) ודג'נה קלקילו (2:11:21 שעות) והקנייתי דומיניק מיביי (2:18:49 שעות). אצל הנשים המועמדת לניצחון היא מינטמר ביקאיה מרצי הסימטה.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג