בחנו את עצמכם: מה מומלץ לאכול ערב לפני ריצת מרתון וממה עדיף להימנע?

רגע לפני מרתון תל אביב, זה הזמן לגלות ולהבין מה יכביד על הגוף שלנו גם בריצה עצמה וכדאי לוותר עליו, ואילו מאכלים יסייעו לנו לרוץ טוב יותר. איזה רוטב מומלץ עם הפסטה? ומה עם סלט וחומוס? ענו על השאלות וגלו
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
מרתון. מה אוכלים בערב לפני? | צילום: Shutterstock

כדי להתחרות בריצת מרתון עושים חודשים של הכנות – תכניות אימונים, קניית ציוד וביגוד מתאים, וכמובן גם התאמת התזונה להליך האימונים ולהתאוששות. עבור אלפי הרצים שישתתפו במרתון תל אביב ביום שישי הקרוב, אנחנו ממש בישורת האחרונה, ובהחלט חשוב גם בה לשמור על תזונה נכונה כל העת.

רבות מדובר על "העמסת פחמימות", אולם חשוב לפני כן להבין כי מערכת העיכול שלנו עובדת בצורה שונה בזמן שאנו רצים, לעומת מצב מנוחה. בעקבות הדרישה של השרירים באנרגיה והירידה בתפקוד הקיבה, ישנם מאכלים שעלולים להפריע לנו במהלך הריצה, גם אם אכלנו אותם יום קודם. ולפיכך, יצרנו עבורכם את החידון הבא – מוזמנים לבחון את עצמכם – אילו מאכלים מומלצים בערב לפני הריצה ומאילו עדיף להימנע. לכל שאלה מצורפים גם הסברים לגבי כל מאכל.

לכתבות נוספות לקראת המרתון:
6 טעויות נפוצות שאסור לכם לעשות במרתון
כך תתכננו את קצב הריצה ב-10 ק"מ, חצי מרתון ומרתון
6 מיתוסים על תזונה במרתון שאתם חייבים להכיר
תזונה למרתון: איך תעשו העמסת פחמימות לקראת המרתון?

נציין כי בחרנו אמנם להתמקד בריצת מרתון מלא, אך גם אלו שעתידים לרוץ חצי מרתון או 10 ק"מ ימצאו כאן את התשובות לשאלותיהם, שכן גם להם חשוב להרגיש "קלים" במערכת העיכול בזמן הריצה ולהימנע מתופעות לא רצויות לאחר הזינוק. מוזמנים לשתף בתגובות על כמה שאלות עניתם נכונה.


ליווי מקצועי בהכנת הכתבה: יעל דרור | דיאטנית קלינית ופיזיולוגית M.Sc, צוות התזונה במרכז הרפואי מדיקס



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג