רגע לפני הזינוק: 6 טעויות נפוצות שאסור לכם לעשות במרתון

מרתון תל אביב מעבר לפינה וההתרגשות כבר בשיאה, אבל כדי לא להרוס את כל מה שבניתם, ריכזנו עבורכם שש טעויות שרצים רבים עושים ואיך להימנע מהן. מהנעליים, דרך הקצבים, השינה ומזג האוויר. אל תצאו לרוץ בלי לקרוא
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
מרתון. אילוסטרציה | צילום: Shutterstock

מרתון תל אביב, אחד מאירועי הריצה הגדולים בישראל, נמצא ממש מעבר לפינה ואתם בשיא ההתרגשות. בכל זאת, עברתם תכנית אימונים, מי למקצה המלא, מי לחצי המרתון ומי לשאר המרחקים, והדבר הכי גרוע שאתם יכולים לעשות עכשיו זה להרוס את כל מה שבניתם בחודשים האחרונים.

אז כדי שזה לא יקרה, אספנו עבורכם שש טעויות נפוצות שרצים ורצות עושים לפני תחרות גדולה כדי שאתם לא תחזרו עליהן:

1. שמרו על הנעליים שלכם (ואל תרוצו לראשונה בתחרות עם נעל שזה עתה קניתם) – נעלי הריצה שלנו הן אביזר שהותאם במיוחד עבורנו. עברתם איתן כל כך הרבה ק"מ, למדתם להכיר אותן והן למדו להכיר אתכם ואת כף הרגל שלכם. לכן עכשיו, רגע לפני התחרות, אל תחשבו על לנסות נעל חדשה, כי זה ישנה לכם את כל צורת הדריכה, ככל הנראה יכאיב לכם ורק יהפוך את כל הכיף לסבל אחד גדול.

2. שמרו על התזונה שלכם (ואל תנסו תוספי תזונה שלא הכרתם) – רגע לפני תחרות זה לא הזמן לנסות ג'ל של חברה שטרם ניסיתם, או סוכריית אנרגיה שטרם טעמתם. תרגלתם באימונים שלכם תזונה טכנית מסוימת? שמרו עליה, על שלל טעמיה, גם בריצה הקרובה, כי אחרת אתם עלולים להסתכן בכאבי בטן קשים ותאמינו לנו – זה לא משהו שאתם רוצים.

תאכלו ותשתו כמו שתרגלתם | צילום: Shutterstock

3. שמרו על קצבי הריצה שלכם מהאימונים (ואל תנסו לפתוח מהר מדי) – התאמנתם חודשים עם תוכנית אימונים מסודרת, אולי אפילו בליווי מאמן? למדתם בדיוק איך להתחיל את הק"מ הראשונים, מתי להגביר ומתי להגביר עוד יותר? יופי, שמרו על התוכנית הזו ואפילו כתבו אותה על הזרוע שלכם כדי שלא תשכחו. פתיחה מהירה מדי, דבר שכיח במרוצים מרכזיים, תשרוף אתכם ותמנע מכם למצות את מלוא הפוטנציאל הגופני שלכם.

4. שמרו על האנרגיות שלכם ותשנו בלילה שלפני הלילה האחרון (ואל תנסו לישון בלילה שלפני הריצה כי זה לא יצליח) – הלילה החשוב ביותר לפני תחרות הוא הלילה הלפני האחרון, ולא זה שלאחריו קמים למרוץ. כי סביר להניח שמרוב התרגשות, תכנונים ומחשבות על מה שיהיה, לא תוכלו באמת להירדם, ואנחנו הרי צריכים אתכם במלוא הכוח על קו הזינוק. אז כדאי לקחת את הלילה לפני כמקדם ביטחון, ולישון שינה טובה וארוכה כמה שאפשר.

הלילה שלפני הוא החשוב | צילום: Shutterstock

5. שמרו על חום הגוף שלכם ועקבו אחרי מזג האוויר (ואל תאמינו לכל ההערכות של חברים) – מרתון תל אביב, על שלל מקציו, עלול להיות מתעתע והרצים יכולים לקבל חום מתיש או קור וגשם. לכן, כדאי לשים לב טוב לתחזית לילה לפני, להתלבש בהתאם ולהגיע מוכנים (לא צריך ללכת רחוק, נביא לפני התחרות את תחזית מזג האוויר כאן בשוונג עבורכם). אם יהיה קר, בואו עם ביגוד ארוך שאפשר לזרוק לאורך המסלול, בשילוב שרוולונים לזרועות. אם חם, תיערכו בהתאם עם תזונה מתאימה ונוזלים, גם לפני הריצה ובעיקר במהלכה.

6. שמרו על עצמכם ותהנו – הכי חשוב בריצה הזו, הוא שאחריה יש עוד אחת, ואחריה כנראה שתהיה אחת נוספת. גם אם לא הצלחתם לעמוד ביעד שהצבתם לעצמכם, אל תתבאסו ואל תיקחו את זה קשה מדי. תמיד יהיו עוד ריצות ועוד יעדים, והכי חשוב זה לסיים את התחרות בריאים ושלמים ועם חיוך.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג