איירונמן ניס: גוסטב אידן ודניאלה ריף הם אלופי העולם בחצי איש ברזל

הנורווגי בן ה-23 פתח מבערים בחצי המרתון והיה גדול על אליסטר בראונלי, שסיים שוב במקום השני. חאבייר גומז סיים רק שביעי; דניאלה ריף ניצחה בנשים בפעם החמישית באליפות העולם
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
גוסטב אידן מנצח באליפות העולם בחצי איש ברזל בניס

בשנים האחרונות מדברים בעיקר על מדינות כמו צרפת, ספרד ובריטניה כמעצמות טריאתלון, אבל אין ספק שנורווגיה הצטרפה בשנתיים האחרונות לרשימה הזאת בגדול, במיוחד אחרי מה שקרה בשבועיים האחרונים. לפני שבוע כריסטיאן בלומנפלט היה המנצח בתחרות הגרנד פיינל בלוזאן, והיום (ראשון) בן ארצו גוסטב אידן הפך לאלוף העולם החדש בטריאתלון למרחק חצי איש ברזל מטעם "איירונמן".

גוסטב אידן מנצח באליפות העולם בחצי איש ברזל בניס

עוד כתבות בנושא 
כריסטיאן בלומנפלט וקייטי זפרס ניצחו באליפות העולם 
סבסטיאן קינלה ניצח בחצי איש ברזל צ'לנג' סמורין 
תום מרמרלי: "כך סיימתי שלישי באליפות אירופה בחצי איש ברזל בדנמרק" 

אידן בן ה-23 ניצח את התחרות שהתקיימה בניס שבריביירה הצרפתית בזמן כללי של 3:52:13 שעות. הוא שחה 1.5 ק"מ ב-23:55 דק' (40 שניות איטי מהשחיין המהיר ביותר), רכב 90 קילומטרים בזמן של 2:17:25 שע' ורץ חצי מרתון ב-1:08:10 שעה.

פרט לאלוף מהשנה שעברה, יאן פרודנו הגרמני שבחר להתמקד באיירונמן קונה בחודש הבא, כל הטוענים לכתר הגיעו לתחרות בניס, ובראשם חאבייר גומז הספרדי שקיווה לזכות באליפות הזאת בפעם השלישית וגם אליסטר בראונלי הבריטי, האלוף האולימפי שסיים בשנה שעברה במקום השני אחרי פרודנו.

בתום קטע הרכיבה בראונלי פיגר בשתי שניות בלבד אחרי רודולף ואן ברג האמריקאי, וגוסטב אידן היה צמוד אליו, בעוד שכריסטיאן בלומנפלט פיגר ב-4:40 דק' אחרי המוביל וגומז ב-6:42 דק' וכבר אז אפשר היה להבין שהספרדי לא יוכל להשיג כאן תואר נוסף.

היה ברור שהקרב יהיה בין אידן לבין בראונלי, אבל הנורווגי הפתיע בפתיחה מטורפת ואחרי 10 קילומטרים פתח פער שהברייטי לא הצליח לסגור. בסופו של דבר, על קו הסיום אידן הקדים את בראונלי בקצת פחות משלוש דקות והבריטי שוב נאלץ להסתפק במקום השני. מי שסיים שלישי היה רודולף ואן ברג האמריקאי בזמן של 3:56:45 שע'.

כריסטיאן בלומנפלט סיים רביעי והקדים את סבסטיאן קינלה הגרמני, אחד מאנשי הברזל המהירים בעולם. חאבייר גומז סיים הפעם רק במקום השביעי.

בתחרות לנשים שהתקיימה בשבת, דניאל הריף השוויצרית חגגה ניצחון חמישי בקריירה באליפות העולם בחצי איש ברזל מטעם איירונמן. בקטע השחייה ריף קבעה את הזמן השלישי בטיבו (26:32 דק') אלא שכצפוי היא היתה המהירה ביותר על מסלול הרכיבה (2:33:38 שע') בדרך לניצחון בזמן כללי של 4:23:03 שע'. ריף הקדימה בכמעט 4 דקות את הולי לורנס הבריטית, כשאימוגן סימונדס השוויצרית סיימה במקום השלישי.

 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג