העיניים לרומא ולפריז: אליפות ישראל ב-10,000 מטר תוזנק בהדר יוסף

הרצות והרצים הבכירים יגיעו להיאבק על התואר, וגם על הכניסה לאליפות אירופה ואף למשחקים האולימפיים. טדסה גטהון: "בא עם ראש נקי לרוץ כמה שיותר מהר". הדר אופיר פורר: "תחרות מאוד חשובה עבורי"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
אליפות ישראל ב-10,000 | צילום: Maxim dupliy

אליפות ישראל בריצת 10,000 מטר תיערך מחר (חמישי) באצטדיון הדר יוסף המחודש, כשפרט ליוקרה שבזכייה באליפות עצמה, עבור רבים מהרצים התחרות חשובה להשגת זמנים מהירים לתחרויות הגדולות של הקיץ – אליפות אירופה ברומא והמשחקים האולימפיים בפריז.

לכתבות נוספות בנושא:
צפו: מהומת ענק ונפילה המונית בזינוק לאליפות צרפת ב-10 ק"מ
כ-80 אתלטים מ-28 מדינות הבטיחו את השתתפותם בגרנד סלאם ירושלים
הסיפור המדהים מאחורי הקריטריון האולימפי של מאור טיורי במרתון

שלושה רצים מאוגנדה, קניה ואתיופיה יגיעו לתחרות וישמשו כמושכים בריצת הגברים (יכוונו לקצב של 13:45-13:50 דקות בחצי המרחק). המטרה העיקרית של הרצים הבכירים בתחרות היא לשפר את הזמנים שלהם על מנת להיכנס למקצה החזק והמהיר יותר באליפות אירופה. השנה ייערכו שני מקצים בריצת ה-10,000 מטר באליפות אירופה, סך הכל 54 משתתפים שיחולקו לפי הזמנים שלהם לשני מקצים (בכל מקצה 27 רצים).

טדסה גטהון | צילום: Maxim Dupliy

טדסה גטהון (הפועל עמק חפר), שיאן ישראל במרחק הזה, ינסה להגן על תוארו משנה שעברה. "התאמנתי טוב ואני מרגיש מצוין" סיפר גטהון והוסיף: "אני מגיע תמיד עם הרבה רצון לרוץ את הריצה שלי ולא חושב יותר מידי על התחרות. כשמגיעים לאליפויות שום דבר לא מובטח לאף אחד כי כל אחד יכול לנצח, לכן אני בא עם ראש נקי לרוץ כמה שיותר מהר". לגטהון יש כבר קריטריון למקצה החזק באליפות אירופה. הוא מכוון לתוצאה מהירה, שתעניק לו ניקוד גבוה לדירוג העולמי למשחקים האולימפיים בפריז (נכון להיום הוא מדורג במקום ה-31, כשהקווטה היא ל-27 רצים) .

עוד יתחרו באליפות בין היתר: איימרו עלמיה (הפועל אתלטי אורן כפ"ס), בוקיאו מלדה (הפועל עמק חפר), יטאיאו אבוהאיי (מכבי ת"א), דוד טאייצ'ו (מכבי ת"א), זמנו מוצ'ה (הפועל חולון) ונוספים. מבין המתחרים לבוקיאו מלדה וליטאיאו אבוהאיי יש גם קריטריון לאליפות אירופה, אך כרגע למקצה B (הפחות מהיר) והם ישאפו לשפר את זמנם. חלק גדול מהרצים מגיעים לאליפות ישראל אחרי מחנות אימונים בגובה במקומות שונים.

הדר אופיר פורר וביטי דויטש באליפות ישראל ב-10,000 | צילום: Maxim dupliy

אצל הנשים, הדר אופיר פורר (מכבי ת"א) תקווה לסיים במקום הראשון על הפודיום ולשחזר את ההישג שלה מאשתקד. אופיר פורר סיפרה: "אני מרגישה בכושר טוב, עשיתי הכנה טובה וזו תחרות מאוד חשובה עבורי. המטרה שלי היא פשוט לרוץ את הריצה שלי ולעשות את הכי טוב שלי. מקווה שכמה שיותר קהל יגיע לצפות". עוד ישתתפו בין היתר הלה עזרן (מכבי ת"א), שייצגה את ישראל באליפות אירופה U20 בירושלים ובורטוקאן טסרה (הפועל ת"א).



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג