הספורט היחידני התחרותי יחזור לפעילות לאחר יום העצמאות

שרת התרבות והספורט, סיכמה עם ראשי משרד הבריאות, כי הספורט היחידני התחרותי ישוב לפעילות ולאימונים וביניהם ענפי הריצה, אופניים, שחייה וטריאתלון
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
דונלד סנפורד אתלט ישראלי
דונלד סנפורד אתלט ישראלי

משבר הקורונה: כל העדכונים השוטפים בשוונג

למרות קריאתו של המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, הפרופ' איתמר גרוטו, כי הספורט התחרותי לא יחזור לפעילות בחצי השנה הקרובה, סנונית ראשונה לתחילתה של נורמליזציה בענפי הספורט יצאה לדרך. כזכור אמר גרוטו כי הוא לא רואה אופק בספורט המקצועני, "בחצי שנה הקרובה אי אפשר יהיה לקיים ספורט תחרותי". בהמשך לכך, הגיעה שרת התרבות והספורט, מירי רגב, לסיכום עם ראשי משרד הבריאות, כי הספורט היחידני התחרותי יוכל לחזור לפעילות ולאימונים מיד לאחר יום העצמאות. הפעילות שתשוב הנה בהתאם לשלב הראשון שהוגדר בתכנית של מנכ"ל משרד התרבות והספורט שיכלול ענפים באתלטיקה וביניהם: ריצה, אופניים, שחייה, טריאתלון, שיט, הרמת משקולות ועוד.

"אני מברך על ההחלטה להחזיר בשבוע הבא את ענפים הספורט היחידניים לפעילות", אמר יו"ר ועדת הקורונה ח"כ עפר שלח שכינס ביום ראשון האחרון ישיבה בנוגעת לסוגיית הספורט במדינת ישראל," ההתקדמות הזו תוביל להצלת השנה של ספורטאים אולימפיים רבים. במקביל, צריך לשחרר במגבלות הגיוניות גם את מאות אלפי הרצים, רוכבי האופניים, החותרים והגולשים החובבים. זה חשוב ומציל חיים".

ח”כ יואל רזבוזוב שדחף גם הוא להחזרת הפעילות הספורטיבית לשגרה כחלק מאסטרטגיית היציאה ברך על ההסכם. "אני שמח שהלחץ שהפעלנו בוועדת הקורונה יחד עם גופי הספורט הניב פירות והדברים באמת התחילו לזוז. ההתגייסות של משרד הספורט למאמץ להחזרת הספורט לשגרה היא מבורכת, אבל אסור לעצור כאן. משרד הספורט חייב לקיים דיאלוג מתמיד על בסיס יום יומי עם משרדי הבריאות והאוצר על מנת לספק פתרונות ראויים ולאפשר חזרה מהירה של הספורט לשגרה".

בתוך כך, יו"ר איגוד השחייה סימון דוידסון ומנכ"ל האיגוד אמיר טיטו עדכנו את מאמני ומנהלי אגודות השחייה בישראל לגבי החזרה ההדרגתית לפעילות והצעדים הנדרשים להמשך. בפנייה אליהם הסבירו כי שחייני סגלי היחידה לספורט הישגי במכון וינגייט יחזרו לפעילות בצורה מצומצמת ותחת הוראות משרד הבריאות, כאשר כל איגוד יכין מתודה ומודל חזרה לאימונים לפי אופי הענף. כמו כן הוקם צוות רוחבי של כלל הענפים לבניית מסלול חזרה לפעילות כללית ולתחרויות בכפוף למגבלות, שכבר היום ישב עם נציגי משרד הבריאות והציג מתווה חזרה הדרגתית לשגרה.

צילום עמוד הבית: דני בורשבסקי



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג