הישג נהדר: מדליית ארד לתומר פרנקל באליפות המכללות בארה"ב

השחיין נכנס לרשימה מצומצמת במיוחד של ישראלים שעלו על הפודיום באליפות היוקרתית, עם שיא אישי של 44.04 שניות ב-100 יארד פרפר, והוסיף מדליה גם בשליחים. וגם: לאון מרשאן ממשיך לעשות צחוק מטבלת השיאים. צפו במשחים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
תומר פרנקל | צילום: סימונה קסטרווילארי, באדיבות איגוד השחייה

השחיין הישראלי תומר פרנקל רשם הלילה (בין שישי לשבת) הישג נהדר באליפות המכללות בארה"ב, לאחר שזכה במדליית הארד במשחה ל-100 יארד פרפר עם שיא אישי של 44.04 שניות. השחיין האולימפי ששוחה עבור אינדיאנה ממשיך במגמת השיפור המתמדת שלו, לאחר שבשנתו הראשונה במכללות סיים במשחה זה במקום התשיעי, בשנתו השנייה סיים חמישי וכעת עומד על הפודיום היוקרתי.

מי שניצח במשחה היה יוסף רמדאן המצרי של וירג'יניה טק עם 43.15 שניות, הזמן השני בטיבו בהיסטוריה אחרי קיילב דרסל, ג'וש ליינדו הקנדי מפלורידה, מדליסט הארד מאליפות העולם האחרונה, סיים שני עם 43.40 שניות. עוד במשחה זה, גל כהן גרומי סיים במקום ה-12 עם 44.98 שניות בגמר ב' (44.80 במוקדמות).

פרנקל, שהעפיל לגמר מהמקום הרביעי עם שיא אישי במוקדמות, נראה פשוט נהדר בגמר. הוא הקדים שורה ארוכה של שחיינים איכותיים, כמו אלוף השנה שעברה ומדליסט אליפות העולם אנדריי מינקוב הרוסי, אלוף העולם ב-50 חופשי ג'ורדן קרוקס, השיאן ההולנדי נילס קורסטניה, מדליסט אליפות העולם קצפר סטוקובסקי הפולני, ועוד. הוא אף נכנס לרשימה מצומצמת ביותר של שחיינים ישראלים אשר זכו במדליות אישיות באליפות המכללות. רשימה הכוללת למיטב ידיעתנו את גל נבו (פעמיים) וגיא ברנע בלבד.

מרשאן ממשיך לנפץ
המשחה ל-400 מעורב אישי זימן את אחד מהרגעים שכולם ציפו לו, כאשר לכל היה ברור שלאון מרשאן הצרפתי של אריזונה סטייט ינצח וישבור את שיא המכללות הטרי שקבע בעצמו העונה, השאלה היחידה שנותרה היא בכמה. כשהשעון נעצר בסיום, ניתן היה לראות על הפרצוץ של מרשאן, שאפילו הוא לא האמין למראה עיניו – זמן מטורף של 3:28.82 דקות, שיפור של שלוש שניות שלמות לשיא המכללות וארבע שניות לשיא האליפות.

צפו במרשאן שובר את השיא ב-400 מעורב אישי:

הוגו גונסאלס, אלוף השנה שעברה, סיים שני במרחק של כמעט שש שניות מהמנצח עם 3:34.66 דקות, קרסון פוסטר סיים שלישי. "ידעתי שאני הולך לתת את הטוב ביותר שלי, אבל לא ידעתי שאני הולך לשפר את השיא בכל כך הרבה", אמר מרשאן בסיום. למי ששכח, מאמנו של מרשאן הוא בוב באומן האגדי, שאימן את הספורטאי האולימפי המעוטר בכל הזמנים מייקל פלפס והוביל אותו לכל הישגיו. ההשוואות כבר על השולחן ולא מן הנמנע ששיא העולם האחרון בו פלפס מחזיק, ב-400 מעורב אישי, לא יישאר בטבלת השיאים עוד זמן רב.

עוד תוצאות כחול-לבן
אם חשבתם שעבודתו של פרנקל על הפודיום הסתיימה ב-100 פרפר, לא כך הדבר. פרנקל זינק למשחה השליחים ל-4X100 מעורב, כשהוא שוחה את הפרפר בזמן של 43.70 שניות בדרך למדליית כסף לכל הרביעייה של אינדיאנה עם 2:59.09. ההוזיירס הקדימו ב-11 מאיות את אריזונה סטייט ונכנעו רק לשיא מכללות של פלורידה. באותו משחה, רון פולונסקי וסטנפורד סיימו במקום ה-11, כשהישראלי שוחה את החזה בזמן של 51.02 שניות. גל כהן גרומי ומישיגן סיימו 14, כשהישראלי עם 45.44 שניות בפרפר. כריס פיצ'וגין שחה את החזה בג'ורג'יה על 52.44 שניות, אך הרביעייה נפסלה.

צפו במשחה השליחים:

ב-100 חזה, סיים רון פולונסקי במקום ה-11, עם 51.41 שניות, זאת לאחר שבמוקדמות סיים תשיעי, מרחק שתי מאיות בלבד מגמר שני בתחרות. ב-400 מעורב אישי איתן בן שטרית סיים במקום ה-28 עם 3:45.23 דקות, ב-100 גב מיכאל לייטרובסקי סיים 31, עם 46.09 שניות.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג