היסטוריה: מדליית ארד למיכאל יעקבלב באליפות אירופה באופני מסלול

הרוכב הישראלי עלה על הפודיום בתחרות הספרינט והפך לישראלי הראשון אי פעם שמשיג מדליה במעמד היוקרתי: "מחר זה 100 ימים שהחטופים בשבי, מקדיש את המדליה להם"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
מיכאל יעקבלב אחרי הזכייה | צילום: איגוד האופניים

הישג היסטורי לענף האופניים הישראלי. מיכאל יעקבלב זכה הערב (שבת) במדלית ארד באליפות אירופה באופני מסלול המתקיימת בוולודרום שבעיר אפלדורן שבהולנד, והפך לרוכב הישראלי הראשון לעלות על הפודיום במעמד היוקרתי.

לכתבות נוספות בנושא:
25 ערים ב-4 יבשות: התגייסות עולמית אדירה של קהילות האופניים למען החטופים
אליפות אירופה באופני מסלול נפתחה, מקום 12 לעמית קינן
4 הגדולים בפנים: אוונפול אישר רשמית כי ירכב לראשונה בטור דה פראנס

הרוכב בן ה-23 עשה זאת בתחרות הספרינט בה הוא מתמחה. אתמול קבע יעקבלב את הזמן השלישי בטיבו במוקדמות, מה שהעלה אותו אוטומטית לשמינית הגמר בה גבר על יריב איטלקי. ברבע הגמר גבר על יריב מליטא. היום בחצי הגמר נכנע יעקבלב למדורג מספר אחת בעולם הפולני מתאוש רודיק. בהתמודדות על מדליית הארד גבר על סגן האלוף האולימפי מטוקיו 2020, ההולנדי ג'פרי הוחלאנד.

מיכאל יעקבלב | צילום: גלעד קוולרצ'יק

עבור יעקבלב, שעלה לישראל לפני כשנה וחצי מרוסיה, זוהי פתיחת מצוינת לשנה האולימפית. לאחר שלאחרונה קיבל את אישור הוועד האולימפי הבינלאומי לייצג את ישראל, הוא צפוי להיות רוכב אופני המסלול הראשון שמייצג את ישראל במשחקים האולימפיים. מחר, ביומה האחרון של האליפות, יתמודד יעקבלב בתחרות הקיירין (מקצוע אולימפי נוסף).

לאחר קבלת המדליה אמר יעקבלב: "תודה רבה על התמיכה, קיבלתי עכשיו מדליה ראשונה עבור ישראל ואני רוצה להקדיש אותה לחטופים, מחר זה 100 ימים מאז שהם נחטפו. אני רוצה לייצג את הדגל הישראלי ולהביא תהילה לישראל".

דפנה לנג, יו"ר איגוד האופניים בישראל: "איגוד האופניים מברך את מיכאל יעקבלב על מדליה ראשונה אי פעם לרוכב אופניים ישראלי באליפות אירופה לבוגרים, ועל שהביא לכולנו מעט נחת בימים קשים אלו. אנו גאים לפתוח את השנה האולימפית עם מדליה ראשונה באליפות אירופה לשנה זו לספורט הישראלי".

עוד הערב, רותם טנא התחרה באומניום, הקרב רב של אופני המסלול, וסיים במקום ה-16 הכללי מתוך 22 רוכבים. טנא סיים במקום ה-14 במקצה הסקראץ', במקום ה-13 במקצה הטמפו, במקום ה-17 באלימינציה ובמקום ה-16 במרוץ הנקודות.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג