הוכרע: אליפות אירופה בשחייה תתקיים בבלגרד, גם האליפות למאסטרס

התאחדות השחייה האירופית הכריזה על המיקום של האליפות היבשתית, שמחליפה את האליפות שהייתה אמורה להיערך בקאזאן. על התאריכים הסופיים, המשמעויות לישראל והמאסטרס
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
גל כהן גרומי, רון פולונסקי, דניס לוקטב ותומר פרנקל בשליחים | צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה

התאחדות השחייה האירופית הודיעה אתמול (שישי) רשמית כי אליפות אירופה בשחייה תיערך השנה בבלגרד, סרביה, בתאריכים 10 עד 23 ביוני. תחרויות השחייה במים פתוחים ייערכו ב-10 עד 13 ביוני, תחרויות השחייה האמנותית ייערכו מ-10 עד 14 ביוני ותחרויות השחייה בבריכה והקפיצות למים מ-17 עד 23 ביוני.

לכתבות נוספות בנושא:
מסנפירים עד שנורקל: מה כדאי להכניס לשק הציוד באימון השחייה?
פורסם מועד אליפות אירופה בשחייה, תיערך רק חודש לפני המשחקים האולימפיים
"החזרת הספורטאים הרוסים? בושה גדולה לעולם הספורט"

המשמעות – תחרויות השחייה יסתיימו בדיוק ביום האחרון בו ניתן לקבוע קריטריונים למשחקים האולימפיים בפריז (החלון לקביעת קריטריונים ננעל ב-23 ביוני). למגינת ליבם של אוהדי השחייה התחרויות ייערכו במקביל למבחנים האולימפיים האמריקאים (נערכים ב-15 עד 23 ביוני), ומיד אחרי המבחנים האולימפיים האוסטרליים (נערכים ב-10 עד 15 ביוני).

הסיבה על ההודעה המאוחרת על מיקום התחרות, רק כחצי שנה לפני קיומה, היא החוזה החתום של ההתאחדות האירופית עם ההתאחדות הרוסית על קיומה של האליפות בקאזאן. בשל השעייתה של רוסיה מתחרויות השחייה בעקבות הפלישה לאוקראינה, לא היה ניתן לקיים את האירוע על אדמת רוסיה כמובן, ונראה שהיו קשיים גם במציאת חלופה ראויה וגם בהתרת החוזה מול הרוסים.

"עם האתגרים הגיאופוליטיים איתם אנו מתמודדים באירופה, זה היה אתגר אמיתי למצוא בית חדש אחרי הדחייה של האירוע שהיה אמור להיערך במקור בקאזאן", אמר נשיא ההתאחדות אנטוניו סילבה: "אני רוצה להביע את הערכתי הכנה לאיגוד השחייה הסרבי וממשלת סרביה על המחויבות והתמיכה יוצאת הדופן, וכן לאנשי ההתאחדות האירופית שעבדו ללא הרף כדי להבטיח שהאליפות הגדולה הזאת תמצא את מקומה בלוח התחרויות של 2024.

על אף העובדה שהתחרות תשמש כהזדמנות אחרונה לקריטריונים, מסתמן כי בכירות ובכירים רבים יוותרו על האירוע בשל סמיכותו למשחקים האולימפיים, שיחלו ב-27 ביולי, ויעדיפו להתמקד בהכנותיהם. בשני העשורים האחרונים, כאשר אליפות אירופה מתקיימת בשנה אולימפית, היא מוקדמת לאביב (לרוב לחודש מאי), בעוד בשאר המקרים היא נערכת בקיץ (לרוב בחודש יולי). בעקבות לוח הזמנים השונה של השחייה העולמית השנה, כאשר לראשונה נערכת אליפות עולם בפברואר, גם האליפות האירופית נאלצה להתאים את עצמה והיא נערכת לראשונה בחודש יוני.

מיכאל לייטרובסקי באליפות אירופה הקודמת | צילום: סימונה קסטרווילארי, באדיבות איגוד השחייה

עבור נבחרת ישראל מדובר בהזדמנות מצוינת. לפי התכנון של איגוד השחייה, תחרות הקריטריונים האולימפית (ה-Trials) נערכת ב-4 עד 7 ביוני במכון וינגייט. בעבר, נבחרת ישראל יצאה גם לתחרות בינלאומית נוספת מיד אחרי תחרות הקריטריונים, שהייתה בדרך כלל תחרות "שבע הגבעות" ברומא. סביר להניח שיוחלט כי אליפות אירופה במועדה החדש פשוט תחליף אותה. כך, מי שלא יקבע את הקריטריון בארץ או ינסה להשתחל לתוך רביעיות השליחים, ייצא לאליפות כדי לנסות ולקבוע אותו בה.

כמו כן, זו תוכל להיות הזדמנות מצוינת עבור שחיינים צעירים שלא מכוונים למשחקים האולימפיים הקרובים להשתפשף בזירת הבוגרים הבינלאומית. אגב, מארגני תחרות "שבע הגבעות" באיטליה, הנפגעת העיקרית מהתאריך החדש, הודיעו כי לא ישנו את מועד התחרות שלהם וסביר כי לפחות חלק נכבד מהאיטלקים יעדיפו להמשיך ולהתחרות בביתם ולא בבלגרד.

הבשורות הנוספות לגבי בלגרד, היא שגם אליפות אירופה למאסטרס תיערך באותה הזדמנות, כפי שנהוג בשנים האחרונות. האליפות למאסטרס תיערך מ-25 ביוני עד 5 ביולי ותכלול את כל ענפי המים, כולל כדורמים, שלא נכלל באליפות לבוגרים. ישראל בדרך כלל יוצאת עם משלחות גדולות ואיכותיות באליפות המאסטרס, וסביר כי תהיה שאיפה כזו גם הפעם.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג