ההנצחה המיוחדת לאור אשכר ז"ל במרתון בוסטון, אותו היה אמור לרוץ

הטריאתלט שנרצח בפיגוע לפני כחודש היה אמור להשתתף במרוץ, אולם לא זכה לכך. בעקבות פניית חבריו, סגנית הקונסול בבוסטון ציינה את זכרו על המסלול עם מספר החזה שלו שכבר הודפס: "הייתה לי הזכות להביא את סיפורו של אור לקו הסיום"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
המספר של אור אשכר על קו הסיום במרתון בוסטון | צילום: מתוך הפייסבוק של אירית יאחנס

מרתון בוסטון, אחד המרוצים הגדולים והחשובים בעולם, יתקיים היום (שני) ויוזנק בשעות אחר הצהריים. אלא שרגע לפני, רגעים מרגשים במיוחד כששמו של הטריאתלט אור אשכר ז"ל, שנרצח לפני כחודש על ידי מחבל בפיגוע בתל אביב, הונצח במרתון.

אור היה רשום למרתון והיה אמור לזנק היום יחד עם עשרות אלפי הרצות והרצים. כחלק מאירועי המרתון, ישנם גם בימים הקודמים לו מרוצים קצרים יותר, ובמסגרתם סגנית הקונסול של ישראל בבוסטון אירית יאחנס, חלקה כבוד לזכרו של אור עם מספר החזה שלו, שכבר הודפס, ואיתו היה אמור לרוץ.

צפו בראיון של אייל אשכר לזכרו של אור ב-TRI כנרת:

יאחנס כתבה בעמוד הפייסבוק שלה: "חציתי את קו הסיום במרתון. כל מי שמכיר אותי יודע שזה משפט לא הגיוני. אך הייתה לי הזכות העצומה לעשות זאת להנצחת זכרו של אור אשכר ז"ל. אור היה אמור לרוץ את מרתון בוסטון ביום שני הקרוב. השנה מתקיים מרתון בוסטון ה-127 בסימן עשור לפיגוע נורא בשנת 2013. בשישי האחרון התקבלה פנייה בקונסוליה מחבריו של אור אשר שיתפו אותנו במקרה וביקשו לנסות לסייע בהנצחתו במסגרת האירועים. הייתה לי את הזכות לממש את מחוות חבריו של אור למשפחתו ולהביא את סיפורו לקו הסיום. שיתפתי את הסיפור של אור עם מושלת מסצ'וסטס וראשת העיר בוסטון שהתרגשו מאוד וחלקו כבוד לזכרו על רחבת קו הסיום".

"אור אומנם לא זכה לחצות את קו הסיום, אך סיפורו, רוחו, אהבתו לספורט, לקהילה ולאדם באשר הוא היו שם אתמול במלוא הדרם. האירועים בבוסטון התקיימו בסימן #OneBostonDay, מעין יום המעשים הטובים. בקשירת סרטי כחול- צהוב התחייבו אנשים רבים לעשות מעשים טובים ולהעביר את הטוב הלאה. קשרתי סרט אחד בשמי, תזכורת להשתדל לעשות טוב ולהיות טובים לאחרים בכל מצב. קשרתי גם סרט לאור, בחירתם האמיצה של משפחתו לתרום את אבריו ולהציל את חייהם של אחרים ראויה בעיניי להערכה עצומה ודורשת תעצומות נפש, המעידות על גדולתם וגדולתו".

סגנית הקונסול אירית יאחנס עם המספר של אור אשכר | צילום מתוך הפייסבוק של אירית יאחנס

ביום שישי האחרון, נערך טקס לזכרו של אור במסגרת תחרות הטריאתלון TRI כנרת, בהשתתפות אייל אחיו. התחרות כולה נפתחה בדקת דומיה ומקצה חצי איש הברזל, המקצה בו התמחה במיוחד, הוקדש כולו לציון זכרו. לאור היה זמן שיא מצוין של 2:43:38 שעות ממרתון ולנסיה, והוא השתתף בשלל תחרויות טריאתלון בארץ וברחבי העולם, כולל אליפות העולם באיש ברזל, חצי איש הברזל בישראמן ועוד.

אור אשכר בישראמן 2019 | צילום: צלמי שוונג



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג