עם צמ'טאי-סלפטר ואליוד קיפצ'וגה: מרתון בוסטון יוצא לדרך

אחד המרתונים הגדולים בעולם יוזנק ביום שני אחה"צ. הישראלית הבכירה תתחרה בו לראשונה ותנסה לעשות היסטוריה, האלוף האולימפי ושיאן העולם, ינסה לנצח ולהתקרב עוד צעד בדרך להשלמת סרייה בכל המייג'ורים. כל הפרטים בפנים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
לונה צ'מטאי סלפטר | צילום: NYRR; NN Running Team

אחד המרתונים הטובים בעולם, מרתון בוסטון, ייערך מחר (שני) אחר הצהריים, וכל תשומת הלב של עולם הריצה תופנה למרוץ הוותיק ביותר, שנערך מאז 1897. מי שיתפוס את מירב העיניים בזירה העולמית הוא המרתוניסט הטוב בהיסטוריה אליוד קיפצ'וגה, שינסה לזכות בפעם הראשונה בקריירה, כשמהזווית הישראלית העיניים יופנו ללונה צ'מטאי-סלפטר, שרוצה גם היא לעשות היסטוריה.

עבור צ'מטאי-סלפטר מדובר בתחרות המטרה הראשונה של העונה, והיא מגיעה אחרי שסיימה במקום השני בחצי מרתון רומא ועוד קודם ביצעה ניסיון לשבירת שיא העולם ב-10 ק"מ כביש כחלק ממרתון ת"א, שלא צלח. השנה שעברה הייתה המוצלחת ביותר של הישראלית בקריירה, לאחר שזכתה במדליית הארד באליפות העולם במרתון ביוג'ין, הוסיפה מדליית ארד ב-10,000 באליפות אירופה, וקינחה במדליית הכסף במרתון ניו יורק היוקרתי.

האזינו לפודקאסט של שוונג עם מאמנה של לונה, דן סלפטר:

כעת, היא מגיעה לבוסטון, מייג'ור נוסף, בפעם הראשונה בקריירה, וצפוי לה קרב קשה במיוחד, הכולל חמש רצות (יחד איתה) עם שיא אישי של מתחת ל-2:18 שעות, תשע רצות עם שיא אישי מתחת ל-2:20 שעות ו-16 מתחת ל-2:21 שעות. מבחינת רשימת המשתתפות, זה נחשב כבר כעת למרתון העמוק והאיכותי ביותר אי פעם. אמאנה בריסו האתיופית בת ה-31, וכן אלופת העולם גוטיטום גבריסלאסי הן המועמדות הבכירות לניצחון, כמו גם ג'ויסילין ג'פקוסגיי ושיילה צ'פקירוי, כשצ'מטאי-סלפטר יכולה בהחלט לאיים עליהן ומדורגת רביעית לפי השיאים האישיים.

יש לציין שמדובר במרתון הנחשב הררי יחסית (כולל "גבעת הלבבות השבורים" המפורסמת בניוטון), וכן כי הוא לא מעגלי, אלא מתחיל בנקודה אחת – בהופקינטון, ומסתיים בכיכר קופלי במרכז העיר. בשל הפרשי הגובה וכן המרחק בין הזינוק לסיום, הוא לא מוכר לצורך שיאים אישיים לאומיים או שיאי עולם, אולם הוא עדיין נחשב ליוקרתי ונחשק ביותר, וכזה שמושך בכל שנה את צמרת הרצים והרצות בעולם.

קיפצ'וגה והרבה יותר
גם מרוץ הגברים צפוי להיות איכותי במיוחד. שיאן העולם והאלוף האולימפי אליוד קיפצ'וגה הוא הבולט שבהם, כאשר מדובר באחד משני המייג'ורים היחידים (יחד עם ניו יורק) בהם טרם ניצח. לקיפצ'וגה 10 ניצחונות במייג'ורים בקריירה, כולל אחד בטוקיו בשנה שעברה לראשונה, 4 ניצחונות בלונדון (2015, 2016, 2018 ו-2019), 4 ניצחונות בברלין (2015, 2017, 2018 ו-2022), וניצחון אחד בשיקגו (2014).

קיפצ'וגה אמנם הפייבוריט כמובן, אולם לצידו ירוץ גם אוואנס צ'בט הקנייתי, האלוף המכהן בבוסטון, שניצח גם בניו יורק אשתקד ובעל שיא אישי של 2:03:00 שעות. גבריאל גאי הטנזני והרפאסה נגאסה האתיופי משלימים את תמונת הרצים עם שיא אישי בפחות מ-2:04 שעות.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג