ההזדמנות האחרונה להגיע לפריז: השייטים יוצאים להתחרות בהייר

אחרי ההצלחות האחרונות של השייטים הישראלים, שלוש נבחרות נוספות ינסו להשיג כרטיסים למשחקים האולימפיים. ב-ILCA7 יוכרע הקרב על הכרטיס הבודד בין עומר ורד וילנצ'יק למאור בן הרוש
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
דור זרקא | צילום: Mark Lloyd

תחרות ההזדמנות האחרונה בשייט יוצאת היום (ראשון) לדרך בהייר, עם הכרטיסים האחרונים למשחקים האולימפיים בפריז בענפי השייט השונים. מספר שיא של שש נבחרות ישראליות כבר הבטיחו כבר את מקומן בפריז, עם נציגות לדגם ה-IQ פויל בגברים ונשים, סירות ILCA גברים ונשים, סירת ה-470 מעורב וקייט פויל נשים. שלוש נבחרות טרם השיגו את הקווטה.

לכתבות נוספות בנושא:
הישג נהדר: גל צוקרמן סיימה במקום השביעי באליפות אירופה בקייט פויל
רשמי: חסון ולסרי ייצגו את ישראל בסירות 470 במשחקים האולימפיים
בעקבות טעות של פורטוגל: ישראל זכתה בכרטיס אולימפי נוסף בשייט

בנבחרת הקייט פויל גברים, בראשות המאמן הלאומי שחף אמיר, ייצאו דור זרקא, זוהר חרובי ודביר אזולאי למאבק על חמשת הכרטיסים שיוענקו בתחרות. אל מול הנבחרת הישראלית מתחרות עוד מעל עשרים מדינות שטרם הבטיחו את הקווטה בדגם זה, ובינהן מדינות חזקות כמו אנגליה, פולין, מונקו, יוון וארה"ב. מי שעד היום השיג את התוצאות הטובות ביותר מבין הגברים הוא דור זרקא, שסיים במקום ה-14 את אליפות אירופה האחרונה ובמקום ה-17 באליפות העולם. תוצאה דומה בהחלט יכולה להיות מספיקה להשגת הקריטריון לפריז.

גם בדגם סירות ה-49ER, דגם הסירות הזוגיות החדש ביותר שנכנס לאיגוד השייט, יזנקו שלושה צוותים למאבק על הכרטיס. מאור עבו וים וירטהיים, טל שדה ועילי ראובני והצוות הצעיר של אילי וורייט ויובל ברנון, סגני אלופי העולם בדגם הנוער. בתחרות יחולקו שלושה כרטיסים בלבד, עליהן נאבקות מעל ארבעים מדינות, כך שהתחרות תהיה קשה במיוחד לצוותים הישראלים. המדינות הבכירות בהתמודדות על הכרטיסים הן גרמניה ואיטליה.

בדגם הנשים, 49ER FX, יתחרו נויה ברעם וסער תמיר. התנאים בפניהם עומד הצוות דומים לאלה אצל הגברים, אך אצל הנשים ישנם שני כרטיסים פנויים נוספים, השמורים למדינות המוגדרות "מתפתחות" בדגם, כאלה שלא התחרו בו בשתי האולימפיאדות האחרונות. מסיבה זו סיכויין של הנשים מעט ריאלי יותר והן יתחרו מול צ'כיה, מלטה, פינלנד ויפן על שני הכרטיסים.

עומר ורד וילנצ'יק. צילום | Matias Capizzano

במקביל לתחרות ההזדמנות האחרונה תערך גם התחרות הפתוחה במסגרת השבוע האולימפי הצרפתי, שם יגיע לידי הכרעה המרוץ לכרטיס האולימפי בדגם סירות הגברים, ה-ILCA7. כזכור, באליפות אירופה האחרונה הפתיע השייט הצעיר, עומר ורד וילנצ'יק, והשיג קווטה היסטורית לישראל בדגם, וזאת בתחרות הבוגרים הראשונה שלו אי פעם. ההישג טרף את הקלפים בנבחרת הגברים, כאשר התחרות הנוכחית תכריע האם וילנצ'יק הוא זה שיקבל את הכרטיס או השייט הוותיק יותר בנבחרת, מאור בן הרוש.

מכיוון שתחרויות השבוע האולימפי הצרפתי נערכות במקביל לתחרות ההזדמנות האחרונה, הגבילו המארגנים את כמות המתחרים לשני צוותים בלבד בכל דגם ולכן נשלחה משלחת מצומצמת יחסית לתחרות. עוד יתחרו שייטי ה-470, ניתאי חסון ונועה לסרי ורוי לוי ואריאל גל, גולשות הקייט גל צוקרמן ומיה אשכנזי, גולשי ה- IQ פויל תום ראובני ותמר שטיינברג ושייטת ה ILCA6 שי קקון.

עם הנבחרות נמצאים מאמני הנבחרות גידי קליגר, שחף אמיר, גל פרידמן, שחר צוברי, ארז אליהו, תומאס סטנז'יק, גבריאל בורגס ופבריציו לזריני. את המשלחת מלווים דר' דליה נבות, הפזיוטרפיסטית סאסקיה בלום, המעסה בוריס אטלס והמנהלים המקצועיים אלי צוקרמן וערן סלע.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג