הדהים את המסלול: שיא עולם לכריסטופר מוראלס בריצת 400 מטר באולם

שיאי העולם באתלטיקה ממשיכים להישבר בקצב מהיר: הקנדי בן ה-19 ניצח באליפות ה-SEC בליגת המכללות עם שיא חדש ומפתיע במיוחד, כשקיזז כמעט משנייה משיאו האישי
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
כריסטופר מוראלס וויליאמס שובר את שיא העולם | צילום מסך

שיאי העולם באתלטיקה באולם ממשיכים ליפול בקצב מסחרר. אמש (שבת) היה זה כריסטופר מוראלס וויליאמס הקנדי, שהדהים עם שיא עולם בריצת 400 מטר באולם, כשהוא קובע 44.49 שניות באליפות ה-SEC בליגת המכללות שנערכה בפייטוויל, ארקנסו.

לכתבות נוספות בנושא:
לראשונה תחת השם החדש: הפועל ת"א אתלטיקס תתחרה בגביע אירופה
מחקר: כך תפחיתו את הסיכוי להתכווצויות שרירים בריצת מרתון
סוף עידן הפסילות? השינוי בחוקת הקפיצה לרוחק שמסעיר את עולם האתלטיקה

עם ההופעה הפנומנלית הזו, האתלט בן ה-19 קיזז שמונה מאיות משיא העולם הוותיק של 44.57, שנקבע על ידי קרון קלמנט האמריקאי, גם כן בפייטוויל, בשנת 2005. נציין כי הייתה כבר ריצה אחת מהירה משיא העולם הרשמי בעבר, 44.52 שניות של מייקל נורמן בטקסס ב-2018, שלא אושרה אז כשיא עולמי באופן רשמי (הוגדרה כ-World Best ולא World Record), אולם הקנדי רץ מהר יותר גם מהתוצאה הזו.

הרץ מאוניברסיטת ג'ורג'יה, שזינק מהשביל החיצוני, פתח מבערים כבר מהפתיחה וביסס את יתרונו במקצה כבר בכניסה לשביל הפנימי. משם, הוא דהר קדימה כש-100 המטרים האחרונים שלו היו עוצמתיים במיוחד. הוא שיפר בצורה פנומנלית את שיאו האישי כשרץ 0.9 שניות מהשיא הקודם שלו, וניצח במרוץ ביותר משנייה. הדבר המדהים הוא שלאחר הראיון הוא ציין שקבע את השיא אחרי שהיה חולה באותו בוקר.

מדובר ב"דאבל" עולמי בריצת ה-400 מטר באולם, שכן גם שיא העולם לגברים וגם השיא לנשים בריצה זו נשברו תוך שבוע, כשפמקה בול שיפרה כזכור את שיא העולם שלה ל-49.24 באפלדורן ביום ראשון שעבר.

מהזווית הישראלית של המכללות בסוף השבוע, סיון אוירבך ניצחה וזכתה בתואר אלופת הביג 12 בריצת 1,000. שיאנית ישראל לא נזקקה להתקרב לשיאה, שכן התפתחה ריצה טקטית והיא חצתה ראשונה את קו הסיום עם תוצאה של  2:46.85 דקות.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג