האם עתיד הטריאתלון העולמי הוא בכלל באולם? וגם: הפספוס של שחר שגיב

בריכה שהוקמה במרכז אולם אתלטיקה, שלבי נוק-אאוט מרתקים ואווירה מחשמלת עם יציעים מלאים. גביע העולם בצרפת נתן הצצה לעתיד, והישראלי המוביל היה קרוב להעפיל בה לגמר: "הפורמט הכי יפה שקיים בענף"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
שחר שגיב | צילום: פרטי

סבב התחרויות העולמי בטריאתלון כולל בדרך כלל יעדים אקזוטיים, נופים עוצרי נשימה ותלות מכרעת באיתני הטבע, אולם אתמול (שבת) נערכה בצרפת תחרות אחרת לגמרי, שהייתה שונה לחלוטין וקצרה לא מעט מחמאות. התחרות נערכה בתוך אולם אתלטיקה, בו מסלול אתלטיקה היקפי שבמרכזו נבנתה במיוחד בריכת שחייה.

לכתבות נוספות בנושא:
הלוחמים שנפצעו בקרב יתחרו ב-TRI כנרת: "הולך להיות מאוד עוצמתי"
הופעה נהדרת ומקום 22 לאביב לוי בגביע אירופה בטריאתלון
100 סיבות לצפות: מסקנות מפתיחת סבב הטריאתלון העולמי החדש T100

התחרות כוללת שלבי נוק-אאוט – רבע גמר, חצי גמר וגמר (וגם בית ניחומים בדרך), שכן לא ניתן להכיל כמות גדולה מאוד של טריאתלטים בו זמנית על המסלול. כל מקצה כלל בין 10 ל-12 ספורטאים או ספורטאיות (סך הכל 72 טריאתלטים), אשר זינקו ל-150 מטר שחייה, יצאו מיד לרכיבה מסביב למסלול האתלטיקה של 3 קילומטרים, ולסיום ריצה של קילומטר אחד על המסלול.

 

הצגת פוסט זה באינסטגרם

 

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎World Triathlon‎‏ (@‏‎worldtriathlon‎‏)‎‏

המרחקים הקצרים מבטיחים קרבות צמודים ומרתקים במיוחד, שכן אורך המקצה כולו בין 9 ל-10 דקות בלבד. גם הקהל הצרפתי הגיב ברגליים, וכל הכרטיסים לאירוע נמכרו מראש, מה שהקנה לתחרות אווירה מחשמלת, ששמורה בדרך כלל לענפי הכדור. "זה כנראה הפורמט הכי יפה שקיים בטריאתלון, העתיד של הספורט, האווירה פה הייתה מחשמלת", סיפר המנהל המקצועי של איגוד הטריאתלון ליאור כהן.

במררחקים כה קצרים, כל טעות קטנה קובעת ויכולה להכריע, כפי שחש על בשרו שחר שגיב. הטריאתלט האולימפי הבכיר של ישראל ממכבי ת"א הפגין יכולת נהדרת ברבע הגמר שלו, ממנו עלה לחצי הגמר מהמקום הראשון, בזמן של 9:37 דקות.

 

הצגת פוסט זה באינסטגרם

 

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎World Triathlon‎‏ (@‏‎worldtriathlon‎‏)‎‏

גם בחצי הגמר הוא נראה מצוין וכבר דורג במקום השני במהלך הריצה, אלא שאז, כ-200 מטר לסיום, קיבל איתות מהשופטים על כך שהוא קיבל עונש זמן, על כך שלא הניח נכון את האופניים שלו בשטח ההחלפה לפני הריצה.  הוא ביצע עונש עצמי בו נדרש לעצור 10 שניות מכל פעילות, הידרדר עד למקום העשירי ולמעשה בכך התחרות שלו הסתיימה.

בסיום התחרות אמר שגיב: "אני מאוכזב מאוד מכיוון שלאורך כל הדרך הרגשתי טוב והוכחתי יכולת טובה. יחד עם זאת בראייה וחשיבה מקצועית עלי  לקחת מכאן את הדברים הטובים שקרו כאן. רק לפני שבוע הייתי פצוע ו-ויתרתי על השתתפותי בתחרות בהונג קונג, ובתחרות הזאת הכל הלך לי טוב למעט התקלה של עונש הזמן".

שחר שגיב | צילום: World Triathlon

ליאור כהן אמר על ההופעה של שגיב: "אנחנו לוקחים את הדברים הטובים מהתחרות ויש כאלו רבים. רק בשבוע שעבר שחר לא זינק לגביע העולם בגלל פציעה בכתף ואתמול הוא הוכיח פעם נוספת שבכושרו הנוכחי הוא יכול להיות שווה בין שווים עם הטובים ביותר בענף. עונש זמן, מוצדק, מנע ממנו להעפיל לגמר שכן הוא התברג בין ארבעת המובילים שעלו לגמר. אנו חוזרים לארץ לתקופת אימונים משמעותית ביותר, לפני סגירת הרשימה הסופית של המשתתפים במשחקים האולימפיים בסוף מאי".

איתמר לבנון ממכבי TRIMORE תל אביב לא הצליח להעפיל מבית הניחומים של רבע הגמר לחצי הגמר. לבנון סיים במקום הרביעי, בעוד שלושת הראשונים העפילו לחצי הגמר. כהן התייחס גם להופעתו של איתמר לבנון וציין כי "איתמר ראוי להערכה רבה אחרי שנתן הופעה טובה, כחלק מההתקדמות המקצועית המרשימה שלו והיה רחוק כדי מקום אחד בלבד מלהעפיל לחצי הגמר".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג