100 סיבות לצפות: מסקנות מפתיחת סבב הטריאתלון העולמי החדש T100

עם 7 מ' דולר פרסים, 40 הטריאתלטיות והטריאתלטים הטובים בעולם ו-100 ק"מ של טירוף: הסבב החדש יצא לדרך במיאמי ודוד פלד מסכם: על השליטה הבריטית בנשים, המהפכים והקרבות בגברים והמבט לתחרויות הבאות
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
מגנוס דיטלב מנצח במיאמי | צילום: T100

למה אני כל כך אוהב את ענף הטריאתלון? או זו בהחלט שאלה נהדרת! טוב ששאלתם!

טריאתלון ארוך (איש ברזל) הוא ענף טיפה משעמם לצפייה… כמה אנשים יכולים לשבת חצי יום לצפות באנשים רוכבים על אופניים 5 שעות ורצים עוד 3 (אני מכיר לפחות אחד כזה, והוא כותב אליכם עכשיו.. אהה והוא גם יושב לצפות בג'ירו, בטור דה פראנס, ובוולטה במשך כל השלבים… קצת סתום הבחור…).

לכתבות נוספות בנושא:
"החלום שלי הוא שיהיו הרבה טנדמים על מסלול הצ'אלנג' ישראמן"
האזינו: ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ'אלנג' ישראמן 2024
גם השנה: TRI כנרת תשמש כאליפות ישראל בחצי איש ברזל ובספרינט עלית

מצד שני, חצי איש ברזל היא תחרות מהירה בהרבה מאשר איש ברזל מלא, אבל כמה תחרויות חצי מעניינות מבחינה עולמית יש בשנה? אליפות עולם אחת? זהו?

לוסי צ'ארלס ברקלי בהשקת הסבב החדש | צילום: T100

אז לאחרונה ארגון ה-PTO (ארגון הטריאתלטים המקצועניים) מרים הרבה יוזמות שמטרתן היא לאפשר לספורטאים להרוויח משכורת יפה בסוף היום שתאפשר להם להמשיך להתאמן ולהתחרות כספורטאים מקצוענים ובעצם תאפשר להם לעבוד בזה (בניגוד לפרסים שמחלקים בתחרויות של החברות המסחריות שהם בהחלט לא מספיקים לכלום, וניתנים רק לפודיום בגדול), וגם להנגיש את הענף לצופה ככה שהתחרות תהיה מעניינת, מלהיבה לצפייה, תכיל את השמות הכי גדולים בענף, ואולי תמשוך עוד כמה ספורטאים לתחום המדליק הזה.

חלק מהיוזמות הן ה-collins cup, וה-PTO tour שראינו בשנים האחרונות. על מנת לאפשר לספורטאים הזדמנויות נוספות וכדי ליצור מתח יצר הארגון את סבב ה-T100 : ליגת תחרויות למרחק 100 קילומטר (2 ק"מ שחיה, 80 ק"מ אפניים, 18 ק"מ ריצה) שהן מרחק מעט קצר יותר מחצי איש ברזל.

תוסיפו למרחק המהיר את 40 הספורטאים והספורטאיות הטובים בעולם, שקיבלו הזמנה מיוחדת להתחרות בסבב ליגה של 8 תחרויות בכל העולם. ואם זה לא מספיק, קחו בחשבון פרסים בשווי כולל של 7 מליון דולר. מה התוצאה של המשוואה הזו? אקשן! והרבה ממנו!

הסיפתח במיאמי
התחרות הראשונה של העונה התרחשה בשבוע שעבר במיאמי, על המסלול של תחרות ה-Clash Endurance Miami הידוע, שבו המתחרים רוכבים במסלול מרוצים 22 הקפות, ככה שאתה נמצא בקשר עין עם המתחרים כל הזמן, ולאחר מכן רצים 7 הקפות של המסלול כדי להשלים את המרחק.

לתחרות זינקו 18 מהמתחרות החזקות ביותר בעולם, וביניהן אלופת העולם המכהנת באיש ברזל (ואהובתי הנצחית) לוסי צ'ארלס-ברקלי, דניאלה ריף, שמחזיקה 10 אליפויות עולם באיש ברזל ובחצי איש ברזל, קאט מת'יוז המדהימה, אמה פאלנט בראון, סקיי מונץ', ועוד רבות וטובות.

בסוף יום מותח שבו הובילה לוסי לאורך רובו, סיימה על ראש הפודיום ספורטאית שעשתה פריצה מדהימה השנה אינדיאנה לי (שפרצה בבכי מרגש על קו הסיום). אהובתי לוסי מסיימת במקום השני, ואת הפודיום הנשי (והבריטי כולו) סוגרת הולי לורנס, כאשר במקום הרביעי והחמישי מגיעות פאולה פינדלי ודניאלה ריף בהתאמה.

מהפכים אצל הגברים
בשדה הגברי התחרות הייתה מותחת לא פחות. 20 הגברים זינקו לתחרות כאשר ביניהם אלוף העולם המכהן באיש ברזל סאם ליידלו, אלוף העולם בחצי איש ברזל ריקו בוגן, ג'ייסון ווסט שהראה יכולות ריצה מדהימות בעונות הקודמות, הרוכבים המטורפים מגנוס דיטלייב וסאם לונג, והאלוף האוליפמי פעמיים אליסטר בראונלי.

וגם פה היו הפתעות לאורך היום – ריקו בוגן יצא ראשון מהמים יחד עם ארון רוייל, סאם ליידלו ואליסטר בראונלי, כאשר במהלך הרכיבה היו שינויי הובלה כל התחרות, עד שלבסוף מי שהצליח לקחת את ההובלה עם ריצה לא רעה בכלל עבורו הוא רוכב העל, הדני המעופף, מגנוס דיטלייב.

את המקום השני על הפודיום תופס סאם לונג האמריקאי, עם הרכיבה השנייה הכי מהירה של היום, והריצה השניה הכי מהירה של היום, כאשר הוא סוגר 17 מתחרים, לאחר שיצא במקום ה-18 מהמים. את הפודיום סגר מתיס מרג'ירייה הצרפתי, שהתחיל לפרוץ ולהפציץ בענק בשנת 2022, כאשר ב-2023 סיים במקום הרביעי את אליפות העולם בחצי איש ברזל, וניצח את ה-הChampionship של צ'אלנ' בשמורין באותה שנה.

מיאמי בהחלט הייתה פתיחה מדהימה לליגת ה-T100 השנה, ואלוהים ישמור מה עוד מחכה לנו בהמשך! סינגפור בעוד חודש באפריל, הבריחה מאלקטרז ביוני, לונדון ביולי, איביזה בספטמבר, לאס וגאס באוקטובר, דובאי באמצע נובמבר, כאשר בסוף נובמבר מחכה לנו הגמר הגדול ה-Grand Final במקום שטרם נקבע.

באמת כבוד עצום לחבר'ה ב-PTO שמייצרים לנו הצופים אירועים כאלו מגניבים ומלהיבים, והכל תוך תמיכה בספורטאים. מחכה כבר להמשך העונה לראות מה מתפתח!

 


 

הכותב: דוד פלד | טריאתלט, איש ברזל, חוקר בתחום ההנדסה והפיזיולוגיה של המאמץ ומדריך טריאתלון מוסמך



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג