דרמות בסינגפור! התחרות השנייה של T100 הותירה הרבה לסתות שמוטות

סבב הטריאתלון המקצועני החדש סיפק יומיים לפנתיאון: אצל הנשים ריצה פשוט מסחררת של אשלי ג'נטל נתנה לה ניצחון עם עקיפה לקראת הסיום, אצל הגברים, סאם לונג יצא אחרון מהמים וכמעט ניצח את קולן, שהתמוטט על קו הסיום
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
אשלי ג'נטל ויורי קולן | צילום: T100

ארבעה שבועות אחרי הכיף במיאמי חזרנו לתחרות השנייה בסבב הטריאתלון החדש והיוקרתי T100, והפעם בסינגפור. ואפילו האיראנים לא הצליחו לעצור את הטירוף שהיה שם! ביום שבת בבוקר זינקו הנשים למים ב-Marina Bay, שבדרך כלל בזמן הזה של השנה עומדים על 28 מעלות צלזיוס, מה שהבטיח שהשחייה תהיה ללא חליפה.

לכתבות נוספות בנושא:
100 סיבות לצפות: מסקנות מפתיחת סבב הטריאתלון העולמי החדש T100
האזינו: איך עושים פיפי בתחרות והאם כל אחד יכול להפוך לאיש ברזל?
איך לנצח את הכישלון, העוצמה שבתרגול חוזר וקו זינוק חשוב ב-TRI כנרת

השדה (כרגיל) היה חזק מאוד, כאשר המנצחת של מיאמי, אינדיה לי, התייצבה על קו הזינוק לצידה של אלופת העולם המכהנת באיש ברזל (ואהובתי) לוסי צ'ארלס-ברקלי (LCB), אלופת העולם לשעבר באיש ברזל צ'לסי סודארו, אימוג'ין סימונס, פמלה אוליביירה, אלי סולטהאוס, וה-wildcard של התחרות אשלי ג'נטל, שלא התחרתה בתחרות במיאמי, אבל ידועה ביכולות הריצה הפנומנליות שלה שכבר זיכו אותה במספר ניצחונות בתחרות למרחק ה-100k.

אל המים הרותחים קפצו 20 מהספורטאיות הטובות ביותר בענף לתחרות למרחק 100 קילומטרים, כאשר את השחייה (כצפוי) מובילה מההתחלה הבריטית LCB שזוכה לליווי צמוד של הלוסי מספר 2 בתחרות – לוסי באקינגהם וה"קיווי" רבקה קלארק.

לאורך כל השחיה באקינגהם יושבת במקום השני בצמוד לרגליים של המובילה, שיוצאת מהמים אחרי 26:03 דקות. במקום השישי, 1:40 דקות אחרי LCB יוצאת מהמים אשלי ג'נטל, ובמקום ה11 יוצאת מהמים לוסי נוספת, בייראם (אין דבר כזה יותר מדי לוסי בטריאתלון).

חילוף מהיר, ויציאה לרכיבה שכללה 8 הקפות של 10 קילומטרים עם עליות קשוחות שהיו צפויות לפרק את השדה.
לוסי ולוסי לוחצות מקדימה, ועם כל דיווש מגדילות את הפער משאר השדה בצורה מרשימה ביותר! במהלך הדרך לצערנו ראינו את צ'לסי סודארו המדהימה פורשת מהתחרות בסמוך למלון שלה ולא מצליחה להמשיך להתחרות.

לאחר 5 הקפות הלוסי'ז הצליחו להגדיל את הפער מהשחייה לקצת יותר מ-4 דקות, ופתאום בהקפה השביעית הפתעה – לוסי באקינגהם מפסיקה לדווש! כיווץ ברגל שמאל מונע ממנה לשמור את המיקום שלה יחד עם LCB, וזו לא מחכה לחברתה הבריטית וממשיכה ללחוץ חזק. את הרכיבה מסיימת LCB בפער של 12 שניות מבאקינגהם, כ-5 דקות מאלס ויסאר שבמקום השלישי וכ-5 וחצי דקות מג'נטל הרביעית.

אשלי ג'נטל היא הספורטאית שצריך לחשוש ממנה בתחרויות מהסוג הזה. היא שוחה לא רע, רוכבת סופר חזקה, והרצה הכי טובה על המסלול. כדי לנצח שילוב איכויות שכזה LCB ששוחה ורוכבת בטופ שבשדה הנשי, אבל לא הרצה הכי מהירה (בואו לא נתבלבל, עדיין סאב 3 שעות במרתון בקונה…) צריכה לפתוח פער גדול, ולנסות להקטין אותו בקצב הנמוך ביותר שהיא יכולה. וזה מה שהיא ניסתה לעשות. אבל השאלה הגדולה של היום הייתה האם 5.5 דקות הן פער מספיק?

ככל שהתחרות מתקדמת, כך גם הפער של ג'נטל מ-LCB. בלחות שהגיעה עד כ-80% רצו הבנות את המסלול בן 3 ההקפות, כאשר בסוף ההקפה הראשונה ג'נטל מצמצמת 2 דקות מהפער שלה מ-LCB, שממשיכה לרוץ בקצב מסחרר. 4 קילומטרים לסיום הפער מצטמצם לדקה אחת בלבד! העקיפה הבלתי נמנעת מגיעה, ואשלי לוקחת את ההובלה, מצליחה לשמר אותה (ב"קלילות") עד לקו הסיום, ומסיימת דקה וחצי לפני LCB במקום השני (שוב…). את הפודיום סוגרת ויסאר, 6 דקות אחרי צ'ארלס-בארקלי. לוסי באקינגהם, שהפתיעה את השדה בביצוע מרשים, מסיימת במקום החמישי והמכובד.

דרמות גם אצל הגברים
לא היה מספיק זמן להרגע מהתחרות הנשית, ו-24 שעות אחרי זינקו הגברים לאותו אגם רותח. גם כאן השדה חזק ביותר – סאם לונג האמריקאי, אלוף העולם המכהן באיש ברזל סאם ליידלו הצרפתי, דניאל בקגור, פעמיים אלוף אולימפי אליסטר בראונלי, בן קאנוט, ג'ייסון ווסט, ועוד ועוד ועוד! בולט בהיעדרו מגנוס דיטלב הדני הענק שנפצע בהתרסקות אופניים ולא היה יכול לזנק.

גם פה לא היו הפתעות גדולות במים – ארון רויל מוביל את הדבוקה עם 24:34 דקות, כשיחד איתו יוצאים ג'וש אמברגר, קייל סמית', בראונלי, בקגור, קאנוט, ו-ווסט. 18 שניות מאחורי המוביל יוצא מיקה נוט הגרמני, ואחריו לאט לאט יוצא שאר השדה הגברי עד שנשאר לו שחיין אחד בלבד במים – סאם לונג – שיוצא 4 דקות אחרי המוביל.

 

ולפתע, דרמה בשטח ההחלפה! לונג שהיה כ"כ מרוכז ומוכוון מטרה לצמצם את הפער כמה שרק אפשר, השאיר את ציוד השחייה שלו מחוץ לקופסת הציוד בניגוד לחוקי התחרות, ומקבל עונש של 30 שניות. אבל מה הדרמה הגדולה? הוא לא מודע לעונש שקיבל!

ברכיבה סאם ליידלו לוקח פיקוד מאוד מהר ומוביל את דבוקת המובילים לאורך זמן לא מבוטל, מה שעולה לו בתחרות, ומאלץ אותו לפרוש באפיסת כוחות. שנה שנייה ברציפות שהספורטאי הגדול הזה לא מצליח לסיים את התחרות החמה בסינגפור ופורש באמצע. יורי קולן ההולנדי מחליט בשלב מסוים שהקצב לא לטעמו, לוקח את ההובלה ובעצם מצליח לראשונה לפרק את הדבוקה המובילה (ועל הדרך גם להצליח לפספס לא פחות מחמישה בקבוקים שונים בתחנת ההזנה!)

כולם בכביש חוששים מג'ייסון ווסט שיעשה מה שעשתה יום לפני אשלי ג'נטל וינצח את כולם בריצה מטורפת, כך שהיה אפשר לראות את אנחת הרווחה שלהם, כשהם ראו שהוא הראשון לנשור מהדבוקה בעקבות הקצב המסחרר. לונג האמריקאי שיצא אחרון מהמים לוחץ על האופניים. ולוחץ חזק!!

הוא מצמצם רוכב אחד, ועוד אחד, ועוד אחד! ועוד ועוד ועוד!!! הספורטאי שיצא מהמים במקום ה-18 והאחרון סוגר חזק על המתחרים! קולן סוגר ראשון את מסלול הרכיבה, קצת יותר מדקה מהדבוקה הרודפת, שכוללת את ספורטאי העל מיקה נוט, קייל סמית׳, אליסטר בראונלי, קצפר סטפניאק, ופיטר המריק. במקום השביעי מסיים את הרכיבה לא אחר מאשר סאם לונג!

ואז… הזקנה התפצלה לשתיים! דרמה בשטח ההחלפה T2!
אליסטר בראונלי, אחד הספורטאים הכי מנוסים בתחום עושה טעות, ויורד מהאופניים ממש פיזית על קו הירידה, בעוד חוקי התחרות דורשים שהרגל של הספורטאי תדרוך לפני הקו. אליסטר מזכה את עצמו גם כן ב-30 שניות של עונש.

כולם חשבו ותהו האם ג'ייסון ווסט יצליח לעשות מה שעשתה ג'נטל יום קודם. אבל ללונג היו תוכניות אחרות. הוא אמר כבר כמה וכמה פעמים שיש לו את הרגליים הכי חזקות בענף הטריאתלון. ברגע שהוא נוגע בקרקע מוצקה הוא מתחיל להשמיד את המתחרים. אחד אחרי השני הוא מצליח לצמצם על המתחרים שנותרו על המסלול.

בראונלי, שמצליח להחזיק יחד עם מיקה נוט וקייל סמית', מרצה את העונש שלו בסוף ההקפה הראשונה. לונג עוקף עוד ספורטאי. ולפתע המצלמה עוברת לבראונלי שעובר להליכה. הוא סיפר בראיון שנתן מייד לאחר מכן שהוא מתח משהו ברגל כשירד מהאופניים, והוא פשוט לא היה יכול להמשיך לרוץ. המסלול גובה קורבן נוסף. וגם לונג גובה קורבן נוסף, ומצליח לטפס למקום השני!

לקראת סוף ההקפה השנייה לונג מקבל מסר מהקהל – יש לך עונש! הוא נכנס לשטח ההחלפה בו נמצאת תיבת הענישה, וממש במזל מרצה את העונש בזמן. 30 שניות שבהם הספיקו מיקה נוט ופיטר המריק לעקוף אותו חזרה ולהשתלט על הפודיום.

28… 29… 30! לונג יוצא בסערה ומצליח תוך שניות בודדות לעקוף אותם חזרה ולהשתלט על המקום השני שוב.
בזמן שהוא נותן את ריצת חייו (ומשחזר שוב את מיאמי, שם סיים במקום השני כאשר עקף בריצה את רוב המתחרים) הוא מצליח לצמצם את הפער על המוביל יורי קולן שמצליח לשמור על המיקום שלו עד לשער הסיום, אבל לא מספיק מהר.

יורי חוצה את קו הסיום ראשון לאחר ביצוע מרשים מאוד במיאמי שם סיים במקום הרביעי, כדקה וחצי לפני לונג במקום השני. את הפודיום סוגר המריק הבלגי, כאשר למקום הרביעי והמרשים מאוד מגיע דייויד מקנמי, שלא הצליח לסיים את התחרות לפני ארבעה שבועות במיאמי.

ללא ספק ראינו תחרות מהקשוחות שיש, עם תנאים מאוד מאוד קשים שגבו את הקורבנות שלהם על המסלול. עוד הוכחה לתנאים הקשים קיבלנו כשהמנצח סיים עם מכת חום ולא הצליח לצאת מהאוהל הרפואי לטקס הסיום ובהמשך פונה להמשך טיפול בבית חולים (לא לדאוג, הוא בסדר). את מקומו על הפודיום תפסה אשלי ג'נטל, המנצחת של הנשים מהיום שלפני.

בסוף התחרות השנייה בסבב מי שמובילה את הליגה הנשית היא לוסי צ'ארלס-ברקלי, במקום השני ג'נטל, שעשתה רק תחרות אחת, ובמקום השלישי אינדיה לי המנצחת במיאמי. אצל הגברים מוביל יורי קולן את הליגה אשר מקדים בנקודה אחת את סאם לונג שבמקום השני, ובמקום השלישי נמצא מגנוס דיטלב שניצח את התחרות במיאמי ולא זינק לתחרות בסינגפור.

נתראה עוד 8 שבועות בסן פרנסיסקו (על המים).



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג