ג'ירו ד'איטליה, קטע 19: בויטראגו כבש את ההר ושבר את לבו של דרק ג'י; רוגליץ' צמצם על תומאס

קטע המלכה היה מרתק כצפוי והותיר את הצופים על קצה הכסא. דרק ג'י מישראל פרמייר טק נתן עוד קטע לפנתיאון, אך נכנע בסיום לקולומביאני. בדירוג הכללי ההכרעה עוברת למחר, לקטע ההררי נגד השעון, כשתומאס מגיע אליו עם יתרון של 26 שניות בלבד
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
סטניאגו בויטראגו מנצח | צילום מסך

סטניאגו בויטראגו הקולומביאני הטביע היום (שישי) את חותמו על הפסגה הדולומיטית האגדית של הטרה צ'ימה די לאבארדו. פרימוז' רוגליץ' צמצם שלוש שניות בדירוג הכללי על המוביל גריינט תומאס, והגדיל את יתרונו במקום השני מול ז'ואאו אלמיידה.

במת הקרב – חמש עליות מדורגות עד לטרה צ'ימה די לאבארדו
יומיים להכרעה. זה כל מה שנותר כשהג'ירו זינק היום מלונגרונה ל"שלב המלכה" של 2023, עד לסיום בגובה 2,304 מ' בשלושת הפסגות של לאבארדו (Tre Cime di Lavaredo). שלב קטלני של 183 ק"מ עם לא פחות מחמש עליות דולומיטיות מדורגות, מהן שלוש בקטגוריה 1, ושתיים בקטגוריה 2 – פאסו קאמפולונגו; פאסו וואלפארולה; פאסו ג'יאו; פאסו טרה קרוצ'י והסיום בטרה צ'ימה די לאברדו (שלוש הפסגות, שבצד האוסטרי של הגבול נקראות בגרמנית: 'דריי צינן'). מעל 5,400 מ' של טיפוס מצטבר.

הקטע ה-19 בג'ירו ד'איטליה 2023

לפני הקטע, בין הראשון לשלישי בדירוג הכללי היו 39 שניות בלבד. פער זמן שיכול בקלות להימחק בשלב הנג"ש ההררי האחרון. כל שלושת הראשונים, מצוינים ברכיבה נגד השעון. הם סיימו את שלב הנג"ש הקודם, לפני שבוע וחצי, בפערי זמן של עד 34 שניות בין שלושתם. היום, כל אחד מהם זינק במטרה לשפר, או לפחות לשמר, את המיקום שלו לקראת מחר.

דרק ג'י, לב הארי
בחלוף כמה עשרות קילומטרים של ניסיונות מצד עשרות רוכבים להיכנס לבריחה, התגבשה לבסוף חבורת בריחה מכובדת וגדולה. באופן לא ייאמן, דרק ג'י הקנדי בן ה-25 מקבוצת ישראל פרמייר טק, נכנס שוב לבריחה. השישית שלו ב-10 הימים האחרונים.

לכתבות נוספות בנושא:
ג'ירו ד'איטליה, קטע 18: ניצחון לאלוף איטליה בדולומיטים, רוגליץ' מתקדם למקום השני
עשור אחרי שהורשע: לאנס ארמסטרונג ממשיך לריב עם יריביו, וגם משתתף בריאליטי חדש
בגרון חנוק ולצד משפחתו: מארק קוונדיש הודיע כי יפרוש מרכיבה בסוף העונה
טירוף הגראבל: על חוויית הרכיבה המיוחדת בין הכביש לשטח

מופע הג'ירו ד'איטליה הנוכחי של דרק ג'י הוא אחד ממופעי רכיבת הבריחות המרשימים שנראו בעולם אופני הכביש ב-20 השנים האחרונות. רוכבי בריחות (בלשון הצרפתים – בארודרים) כמו ג'י, מציתים את הרומנטיקה בענף ומבעירים אש בדבוקה. בעשרת הימים האחרונים, דרק ג'י הכפיל, שילש וריבע את ערכו בעולם האופניים. חבל רק, שעד היום, אף בריחה של הקנדי הנחוש והקשוח לא הסתיימה בניצחון.

היום, ג'י לא רק נכנס לבריחה, אלא בלט בה כרוכב הפעיל מכולם. את העלייה הרביעית מהסיום – הפאסו די ואלפארולה – חצה ג'י ראשון. הוא חצה ראשון גם את העלייה השלישית מהסיום – הפאסו ג'יאו האגדי; ולמרות שנסטיאגו בויטראגו ומגנוס קורט נילסן ברחו לו, הקנדי הנחוש חזר, וגם את העלייה הלפני אחרונה – הפאסו טרה קרוצ'י – הוא חצה ראשון.

אורכה של הירידה מהטרה קרוצ'י לתחילת הטיפוס האחרון לשלושת הפסגות של לאבארדו, הוא פחות מ-5 ק"מ. ג'י תקף מיד עם חציית הטרה קרוצ'י, ופתח לעצמו יתרון בקדמת המרוץ לקראת הטיפוס האחרון. המרדף לניצחון השלב יצא לדרך.

מאחורי הקנדי, חבורת המרדף של שלושה מרוכבי הבריחה שנותרו, התחילה להתפורר. רק המטפס הקולומביאני סטינאגו בויטראגו, שלזכותו כבר ניצחון הררי אחד בג'ירו אשתקד, שמר על ג'י בין כוונות. ברכב הקבוצה של בויטראגו, מטפס עבר איטלקי מצוין, פרנקו פליזוטי, השתולל.

השיפוע הממוצע ב-4 הק"מ האחרונים לטרה צ'ימה די לאבארדו הוא 11.7% עם רמפות של עד 18%. שיפועים כאלו, בגבהים שמעל 2,000 מ', הם טריטוריה קלאסית של מטפסים קטנים וקלים מהרי האנדים בדרום אמריקה. כזהו סנטיאגו בויטראגו. בויטראגו שוקל 59 ק"ג. דרק ג'י שוקל 78 ק"ג. פער עצום כשמטפסים בשיפועים הדולומיטיים הקשוחים באוויר הדליל.

ג'י האמיץ נתן הכל. אבל בויטראגו הקטן והנחוש, הוריד ראש וצמצם. כשני ק"מ לסיום, בויטראגו התקרב כדי מטרים לקנדי, ויצא למתקפה. הוא עבר את ג'י בטיסה, ולקנדי כבר לא היה שום מענה. ניצחון השלב הוכרע.

בסיום, בויטראגו כבש פסגת ג'ירו מיתולוגית נוספת לזו שכבש בשלב 17 אשתקד. דרק ג'י סיים שוב שני בפיגור של 51 שניות, ושדרג את מקומו בתחרות ההרים ובתחרות הספרינט – בשתיהן ג'י ניצב עתה במקום השני. בתחרות הניקוד על מאוצי הביניים, ג'י עבר למקום הראשון.

הקנדי של קבוצת ישראל פרמייר טק ללא ספק הרוכב ההתקפי ביותר בג'ירו 2023, והתגלית של הג'ירו. השאלה לעתיד, היא אם יכולתו המופלאה של ג'י, כולל יכולת ההתאוששות המרשימה שמאפשרת לו להיכנס יום אחרי יום לבריחה, תשודרג לכדי התמודדות על דירוג כללי במרוצי שלבים?

בסיום אמר ג'י: "הצטרפתי לבריחה בשביל הנקודות בספרינט, והם נתנו לנו מרווח, למרות שהייתי בטוח שזה יהיה יום של המעומדים לניצחון בדירוג הכללי. מגניב שאני מדורג שני בקטגוריית ההרים. כשהוא (בויטראגו) עקף אותי הוא לחץ קצב שלא היה לי סיכוי להדביק. לא היה לי מושג איפה האחרים אז פשוט המשכתי עד הסוף. נכון שסיימתי שוב שני, אבל אם הייתי יושב בדבוקה לא היה לי סיכוי לנצח, אז ניסיתי בבריחה."

מיקומים של דרק ג'י בבריחות בג'ירו 2023
שלב מיקום בסיום
8 2
10 2
13 4
14 2
18 4
19 2

הקרבות בדירוג הכללי
בדבוקה, קבוצת אינאוס ניהלה את העניינים. חוץ מניסיון בריחה קצר של בן הילי במטרה להתמודד על דירוג ההרים – ניסיון שסוכל באיבו על ידי טיבו פינו – אינאוס הובילה את הדבוקה כמעט כל היום. בסוף השלב הקשוח, הדבוקה הלכה והצטמצמה, אבל עד ה-3 ק"מ האחרונים לסיום, נותרו בה עדיין כתריסר רוכבים, בהם כל עשרת המובילים בדירוג הכללי.

ב-3 ק"מ האחרונים הראשון שפרץ את קצב הרכבת של אינאוס היה ז'ואאו אלמיידה, במתקפה מונעת. אלמיידה עבר להוביל. גריינט תומאס ופרימוז רוגליץ' רדפו. מאחורי שלושתם, פערים התחילו להיפער. בקושי חלפה דקה וחצי, ורוגליץ' בעצמו יצא להתקפה לקראת הק"מ האחרון. תומאס נצמד לו לגלגל, וכאן התחיל אלמיידה לנשור. אבל לאט לאט, הפרץ ההתקפי של רוגליץ' דעך, והפורטוגלי סגר. כאן, גריינט תומאס החליט לקחת את העניינים לידיים, והיה האחרון מבין שלושת הראשונים בדירוג, לתקוף בעצמו.

בתחילת ההתקפה של תומאס, רוגליץ' הצליח, בקושי, להיצמד לוולשי בחולצה הוורודה. בהמשך, הפער נפתח ותומאס התחיל לצבור שניות על הכביש. ב-100 המטרים האחרונים אזר רוגליץ' את כל כוחותיו, ויצא להתקפה אחרונה לקו הסיום. רוגליץ' המאיץ עקף את תומאס כדי לסיים רביעי, צמוד למגנוס קורט נילסן מהבריחה שסיים שלישי. בסיום, פתח רוגליץ' 3 שניות על תומס, אבל פספס את בונוס הזמן של המקום השלישי כשלא הצליח לעקוף את קורט-נילסן. הצמצום של רוגליץ' על תומאס הוגבל ל-3 שניות בלבד.

תומס נותר ראשון עם יתרון של 26 שנ' על רוגליץ' ו-59 שנ' על אלמיידה.

מתכוננים לקטע 20: הג'ירו יוכרע מחר במונטה לוסארי
מחר שלב מבחן הזמן (הנג"ש) שיכריע את הג'ירו. מדובר בשלב קצר של 18.6 ק"מ מטארוויזיו למונטה לוסארי, אך בסופו 7.3 ק"מ של טיפוס דולומיטי בשיפוע ממוצע קטלני של 12.1%, כולל קיר של 22%. הקבוצות מדברות על סיוט לוגיסטי בניסיון לרדת מהפסגה.

טארוויזיו קרוב מאד למפגש הגבולות בין סלובניה, איטליה ואוסטריה. צמודים ממזרח, האלפים היוליאניים של פארק טריגלאב הסלובני. עשרות אלפי סלובנים קרוב לוודאי יעשו הלילה ומחר את דרכם למונטה לוסארי כדי לעודד את רוגליץ'.

הסיוט של רוגליץ' מהטור דה פראנס של 2020 צרוב חזק בזכרונו. גם אז הוא זינק בחולצה הצהובה לשלב הנג"ש המכריע ההררי אחרון (שלב אחרון לפני הספרינט בשאנז אליזה). אז, היה לו יתרון של 57 שניות על טאדיי פוגאצ'אר. בסיום, פוגאצ'אר רכב נג"ש הררי ברמה שכמותה טרם נראתה, והכניס את רוגליץ' וקבוצת יומבו-ויסמה להלם כשחטף להם את החולצה הצהובה ביום האחרון, וניצח בטור. רוגליץ' נאלץ להסתפק במקום השני.

חלומו של רוגליץ' הלילה הוא להפוך מחר את אותו סיוט. זה יהיה קשה. מאד. גריינט תומאס נראה מעולה. קר רוח, חזק, יציב ועקבי. לתומאס יש חשבון ארוך עם הג'ירו, והוא בא כדי לסגור אותו. דבר אחד בטוח – כל שלושת המובילים ישאירו מחר הכל על הכביש. כל שנייה עשויה להכריע.

אל תמצמצו!

תוצאות חמשת הרוכבים הראשונים בקטע 19:
1. סנטיאגו בויטראגו (קולומביה, Bahrain Victorious) – 5:28:07 שעות
2. דרק ג'י (קנדה, Israel Premier-Tech) + 51 שניות
3. מגנוס קורט נילסן (דנמרק, EF Education-Easypost) + 1:46 דקות
4. פרימוז' רוגליץ' (סלובניה, Jumbo-Visma) +1:46 דקות
5. גריינט תומאס (בריטניה, Ineos) + 1:49 דקות

חמשת הרוכבים הראשונים בדירוג כללי GC אחרי קטע 19:
1. גריינט תומאס (בריטניה) – 81:55:47 שעות
2. פרימוז רוגליץ' (סלובניה) + 26 שניות
3. ז'ואאו אלמיידה (פורטוגל) + 59 שניות
4. דמיאנו קארוזו (איטליה) + 4:11 דקות
5. אדי דנבר (בריטניה) + 4:53 דקות

לובשי החולצות לאחר קטע 19
חולצה ורודה (מוביל הטור) – גריינט תומאס Ineos Grenadiers
חולצה לבנה (הרוכב הצעיר המוביל) – ז'ואאו אלמיידה UAE-Team Emirates
חולצה כחולה (המטפס המוביל בדירוג הרים) – טיבו פינו Groupama
חולצה סגולה (הספרינטר המוביל בדירוג) – יונתן מילאן Bahrain Victorious



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • איש ברזל הגיב:

    מי שנותן הצגה ענקית ומציל את הג'ירו השנה הוא דרק ג' י שלנו, רוכב מדהים הם עתיד גדול, מחמם את הלב ❤️

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

מרוץ חדרה 26.4.2024 | הוידאו הרשמי
מרוץ חדרה 26.4.2024 | הוידאו הרשמי
01:40
The official video TRI Kinneret 2024! טרי כינרת 2024 - הסרט!
The official video TRI Kinneret 2024! טרי כינרת 2024 - הסרט!
03:16
אסף פורת אלוף ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת 2024!
אסף פורת אלוף ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת 2024!
59
אנטונינה רזניקוב אלופת ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת!
אנטונינה רזניקוב אלופת ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת!
01
אביב לוי אלופת ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
אביב לוי אלופת ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
47
מעיין גלנץ אלוף ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
מעיין גלנץ אלוף ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
01:02
טרי כנרת 2024: כך נראה הזינוק למקצה חצי איש הברזל ממעוף הרחפן
טרי כנרת 2024: כך נראה הזינוק למקצה חצי איש הברזל ממעוף הרחפן
22
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
48:13
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
07:41
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
58:48
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
01:37
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
03:02
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter&#039s mind: Brett Hawke in our Podcast
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter's mind: Brett Hawke in our Podcast
52:12
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
02:27
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
40:52