גאווה כחול-לבן: השחיינים הישראלים השתלטו על אליפות הביג10 בארה"ב

תומר פרנקל, גל כהן גרומי, בר סולובייצ'יק, איתן בן שטרית ודוד גרצ'יק הרשימו באליפות הקונפרנס היוקרתית במכללות עם שיאים, מדליות ואפילו קרבות פנימיים מרתקים. כל התוצאות בפנים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
פרנקל, סולובייצ'יק, בן שטרית, גרומי וגרצ'יק באליפות הביג10 | צילום: פרטי

השחיינים הישראלים עושים חיל בשנים האחרונות בליגת המכללות בארה"ב, אולם בסוף השבוע האחרון הם סיפקו רצף הישגים חריג, אפילו במונחים שלהם, עם שלל מדליות, שיאים ותוצאות מהירות באליפות קונפרנס הביג10 היוקרתית, שנערכה באוהיו והסתיימה הלילה (בין שבת לראשון).

לכתבות נוספות בנושא:
צפו באירוע ההזוי: שחיין חגג ניצחון בתחרות, ונפסל בגלל החגיגה
לפני הונגריה ודרום קוריאה: ניתוח ההישג של נבחרת ישראל בשליחים
כל המנצחות והמנצחים ממשחה גביע הים האדום 2024

די להסתכל על נתון אחד כדי להבין את גודל השפעתם: כל תוצאה של כל שחיין מספקת נקודות עבור האוניברסיטה שלו בתחרות הקבוצתית, בתוך ארבעת השחיינים שהשיגו הכי הרבה נקודות באליפות כולה, ניתן למצוא שלושה ישראלים – גל כהן גרומי במקום הראשון,  תומר פרנקל במקום השני ובר סולובייצ'יק במקום הרביעי. בחלק מהמשחים, עמדו הישראלים יחד על הפודיום כאשר הקרב על הניצחון היה נראה כמו אליפות ישראל לכל דבר.

נצלול מעט אל התוצאות, כאשר ההיילייט עבור הישראלים היה במשחי הפרפר והמעורב אישי, בהם גם הזהב וגם הכסף היו צבועים כחול-לבן. ב-100 יארד פרפר, תומר פרנקל היה פשוט נהדר וניצח עבור אינדיאנה בזמן של 44.32 שניות, כשהוא מקדים את גל כהן גרומי ממישיגן ב-28 מאיות בלבד. בכך, שבר פרנקל את שיא האליפות שהיה שייך לגרומי עצמו ועמד על 44.50 מהשנה שעברה.

במרחק הכפול, הגיעה ה"נקמה" , כאשר הפעם ידו של גרומי הייתה על העליונה, שוב לאחר קרב מרתק, עם זמן של 1:39:60 דקות, שתי עשיריות בלבד לפני פרנקל. גרומי השיג ניצחון גם במשחה ל-200 יארד מעורב אישי, כשהוא קובע שיא אליפות נהדר של 1:40.48 דקות. הפעם מי שזכה בכסף היה חברו למישיגן איתן בן שטרית, עם 1:42:26 דקות ושיא אישי משלו. בן שטרית סיים גם שישי במרחק הכפול במעורב, עם 3:44:06 דקות.

בר סולובייצ'יק ממינסוטה רשם כאמור אליפות מצוינת משלו, עם שלושה שיאי אוניברסיטה ושתי מדליות. במשחה הארוך ביותר ל-1,650 יארד (מייל) סיים שני עם 14:45:59 דקות, ב-500 יארד הוסיף מדליית כסף נוספת עם 4:11:49 דקות וב-200 יארד חופשי הוביל את השליחים כראשון עם 1:33:37 דקות, כשבמשחה האישי סיים רביעי, מקום אחד אחרי תומר פרנקל שגרף עוד מדליה עם 1:32.78 דקות.

גם דוד גרצ'יק שחיין השנה הראשונה של נורת'ווסטרן, הרשים כבר באליפות הראשונה שלו, כשעמד על הפודיום ב-200 יארד גב. גרצ'יק סיים במקום השלישי עם 1:41.75 דקות והוסיף גם 46.55 שניות בחצי המרחק להופעת בכורה מצוינת. הישראלים הוסיפו עוד לא מעט מדליות במשחי השליחים השונים כשלבסוף האוניברסיטה שניצחה בניקוד הקבוצתי הייתה אינדיאנה בפעם השלישית ברציפות, מישיגן סיימה שנייה ומינסוטה שלישית.

במקביל, נערכה בסוף השבוע אליפות ה-PAC12 לנשים, בה כיכבה לאה פולונסקי, המייצגת את קאל ברקלי. לאה זכתה במדליית הכסף במשחה ל-200 יארד מעורב אישי בשיא אישי מצוין של 1:53:58 דקות ובארד ב-400 מעורב אישי עם 4:05.11 דקות. היא גם סיימה חמישית ב-200 פרפר עם 1:54.25 דקות ובשליחות רשמה תוצאה מעולה ב-200 יארד חופשי, עם 1:42.76 דקות, שיפור ניכר המבשר טובות עבור נבחרת ישראל, שתשחה 4X200 חופשי במשחקים האולימפיים בפריז.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג