בלסינג אפריפה שבר את השיא הישראלי בריצת 200 מטר באולם

סוף שבוע נפלא לאתלטיקה הישראלית: האתלט הישראלי ניפץ את השיא הטרי של גל ארד והיה לישראלי הראשון שיורד מגבול 21 השניות באולם. עוד קודם, יהונתן כרמין שיפר בפעם השנייה תוך שבועיים את השיא הישראלי עד גיל 23 ב-800 מטר.
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
בלסינג אפריפה עם מאמנו איגור בלון | צילום: איגוד האתלטיקה

האצן הישראלי בלסינג אפריפה שבר הערב (שבת) את השיא הישראלי בריצת 200 מטר באולם, במסגרת תחרות בינלאומית במץ, צרפת. האתלט בן ה-19 קבע זמן של 20.95 שניות וניפץ את השיא הטרי של גל ארד שעמד על 21.36. אפריפה ניצח בגמר ב' של התחרות, כאשר מי שניצח בגמר א' היה אייזאה בורס ההולנדי עם 20.89 שניות. תוצאתו של הישראלי הייתה השנייה בטיבה בשקלול הגמרים גם יחד.

כזכור, בלסינג אפריפה הוא השיאן הישראלי גם באצטדיון עם שיא של 19.96 שניות, אותו קבע בקאלי בשנה שעברה, אז הוכתר כאלוף העולם עד גיל 20. תוצאתו באצטדיון דירגה אותו במקום השלישי עד גיל 20 בהיסטוריה, אחרי יוסין בולט ואריון נייטון. לאפריפה אין ניסיון בתחרויות באולם, וסביר כי תוצאה זו רק ההתחלה עבורו אותה קובע כבר בפתיחת העונה.

טבלת שיאי ישראל המשיכה לעבור מקצה שיפורים כבר לפנות בוקר ואחרי השיא לנערות ב-10 ק"מ כביש שנשבר אתמול, הלילה (בין שישי לשבת) היה זה השיא הישראלי עד גיל 23 בריצת 3,000 מטר, שנשבר בפעם השנייה תוך שבועיים. הפעם זהו יהונתן כרמין שחתום על השיא, לאחר שקבע 8:01.63 דקות, במסגרת תחרות מכללות.

יהונתן כרמין | צילום: באדיבות המצולם

מדובר בשיא שהיה שייך במשך שבועיים לאסף הררי ועמד על 8:02.82 דקות, כאשר עוד קודם החזיק בו גטו אדמסו עם 8:04.8 דקות. לכך נוסיף את דרבה איילה שקבע גם הוא לאחרונה 8:04.80 וביחד מדובר באחת מהריצות העמוקות של ישראל בקבוצת הגיל הזו, שנראה כי רק עניין של זמן עד שאחד מהשלושה ישבור בה את גבול 8 הדקות.

כרמין בן ה-21 מאגודת רצי הסמטה הוא סגן אלוף ישראל מהשנה החולפת בריצה ל-800 מטר (אחרי נועם ממו) ול-1,500 מטר (אחרי אדיסו גואדה). זוהי שנתו הראשונה במכללות והוא לומד ומתאמן באוניברסיטת ניו מקסיקו. מדובר בשיא השני שהוא משיג תוך חודשיים, לאחר ששבר את השיא הישראלי בריצת 5,000 באולם בתחילת דצמבר בבוסטון עם 13:52.94 דקות.

 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג