כך זה קרה: המסלול שעשה בלסינג אפריפה עד למדליית הזהב באליפות העולם

רק לפני שלוש שנים התחילו לדבר על ילד בן 15 שקבע זמנים מרשימים בריצות ה-100 וה-200 ואז הגיעה הקורונה שכנראה עשתה טוב להתפתחות של האתלט שהפך בשבוע אחד לאחד מגדולי הספורטאים בארץ בכל הזמנים. אז מה הוא בדיוק עשה בשלוש השנים האחרונות?
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


צ פ ו | בלסינג אפריפה ומאמנו איגור בלון בראיון לאחר הזכייה (צילום: באדיבות איגוד האתלטיקה)


 

בחור זהב: כך ניצח בלסינג אפריפה באליפות העולם

 

אם עד היום חובבי האתלטיקה הישראלית ידעו מי זה בלסינג אפריפה וציפו ממנו להמשיך ולשבור את השיא הישראלי בריצת ה-200 מטרים ואולי אפילו להגיע לרמה של שיא ישראלי ב-100, אז מהיום כל חובב ספורט ישראלי יודע בדיוק מי זה הספרינטר שעשה היסטוריה באצטדיון האתלטיקה בקאלי שבקולומביה וניצח עד לטסילה טבוגו שנחשב ליורשו של יוסאין בולט. מי היה מאמין שדווקא ישראלי יעשה את זה לספרינטר המופלא מבוצוואנה שכיכב בריצת ה-100 באליפות העולם עד גיל 20 ונראה בדרך הבטוחה לדאבל? מי היה מאמין שרץ שנולד וגדל בישראל יצליח לפרוץ את מחסום ה-20 שניות ב-200 ולהפוך לרביעי בהיסטוריה שעושה את זה יחד עם שמות גדולים כמו יוסאין בולט, אריון נייטון וטבוגו בעצמו?

הדרך של בלסינג אפריפה לתהילה

אז זה הזמן להיזכר בדרך המדהימה שעשה בלסינג אפריפה בשלוש השנים האחרונות, פחות או יותר מהתקופה שבה התחילו לדבר עליו מחוץ לכותלי האצטדיון האתלטיקה בהדר יוסף, שם הוא למעשה גדל.

מאי 2019

בפורומים השונים של חובבי האתלטיקה בארץ מתחילים להתעסק בשם חדש, בלסיג אפריפה, יליד הארץ, גר ברמת גן ובן למהגרים שהגיעו מגאנה, שבגיל 15 כבר ירד מ-11 שניות בריצת ה-100 ואפילו יותר מרשים מזה, הצליח לרדת מ-22 שניות בריצת ה-200 ולקבוע 21.98 שנ' בתחרות שהתקיימה בראשון לציון. לאחר מכן הוא ניצח באליפות ישראל לנוער עם 21.90 שנ' ובאליפות ישראל לבוגרים שנערכה חודש וחצי לאחר מכן, הוא כבר ניצח עם 21.67 שנ'.

יולי 2020

אחרי שבשנה שלפני כן אפריפה שיפר את שיאו האישי ב-100 מטרים ל-10.85 שנ', הוא פתח את עונת הקיץ של 2020 (קצת באיחור אחרי הסגרים הראשונים של הקורונה) עם ריצה של 10.52 שנ' ב-100 מטרים שלא הוכרה כשיא בגלל רוח גבית קצת גבוהה מעל המותר. באליפות ישראל בסוף יולי הוא כבר הצליח לרוץ יותר מהר מזה עם רוח חוקית וקבע 10.49 שנ'. במקביל הגיע גם השיפור בריצה למרחק הכפול, ואחרי שבסוף יוני הוא גילח שתי עשיריות משיאו עם 21.46 שנ', הוא הצליח לגרד עוש שלוש עשיריות משיאו באליפות ישראל לבוגרים שם ניצח בתוצאה של 21.17 שנ'. כל זה קורה כשהוא בן 16 וכאן כבר מבינים באתלטיקה הישראלית שמדובר בספרינטר עם פוטנציאל ענק.

יוני 2021

עוד לפני יום הולדתו ה-17 בלסינג אפריפה מצליח להגן על התואר שלו בריצת ה-100 באליפות ישראל לבוגרים, כשהפעם הוא קיצץ שתי מאיות משיאו האישי וקבע 10.47 שנ'. בשלב הזה כבר דיברו עליו הרבה והיו ממנו הרבה ציפיות, ואם היו כאלה שציפו לראות אותו משפר את שיאו ב-100 בצורה יותר משמעותית, הם היו צריכים לחכות לביצועים שלו בריצה למרחק הכפול. למען האמת זה קררה עוד לפני אליפות ישראל, כשאפריפה שיפר את שיאו ל-21.07 שנ' באליפות הפועל.

בלסינג אפריפה ומאמנו איגור בלון לאחר הזכייה המאושרת | צילום: באדיבות איגוד האתלטיקה

יולי 2021

בין הסגרים של הקורונה, אפריפה יצא למשימות הבינלאומיות הראשונות שלו. אחרי אליפות מדינות הבלקן בסרביה, הוא השתתף באליפות אירופה עד גיל 20 שנערכה בטאלין שבאסטוניה, ובריצמת המוקדמות שם הוא הצליח לפרוץ את מחסום 21 השניות כשקבע 20.94 שנ'. הוא לא הצליח לשחזר את היכולת הזו בגמר, שם סיים רביעי עם 21.01 שנ'. וזה קרה רק לפני שנה.

אוגוסט 2021

חודש אחרי טאלין התקיימה גם אליפות העולם עד גיל 20 שנדחתה בשנה בגלל הקורונה. אפריפה עלה לחצי הגמר והדהים שם עם תוצאה של 20.49 שנ' שלא יכלה להיחשב לשיא ישראלי בגלל רוח גבית מעט מעל המותר (2.3+ מטרים לשנייה). הוא עלה לגמר שבו סיים במקום השביעי בתוצאה של 21.03 שנ'.

מארס 2022

במסגרת תחרות נוער שהצתקיימה באצטדיון הדר יוסף, אפריפה רמז שזו עומדת להיות שנה מטורפת והרבה לפני השלב שבו הוא אמור להגיע לפיק של העונה הוא קובע תוצאה מדהימה של 20.83 שנ' ב-200 מטרים ובגיל 17 וחצי שובר למעשה את השיא הישראלי לבוגרים של דימיטרי גלושצ'נקו (20.86 שנ') עם 20.83 שנ'.

מאי 2022

אפריפה מוזמן להשתתף בתחרות במסגרת הסבב הביניבשתי בניירובי שבקניה ובאותו האצטדיון שבו כמעט שבר שיא ישראלי שלא אושר בגלל הרוח, הוא עושה את זה שוב והפעם עם 20.52 שנ' אבל הרוח שוב חזקה מדי בניירובי ואין שיא חדש.

יוני 2022

בתחרויות של אפריפה בישראל הרוחות לא חזקות מדי ובאליפות ישראל לנוער הוא שובר בפעם השנייה את השיא הישראלי לבוגרים וקובע 20.71 שנ'. באותה אליפות הוא גם משפר את שיאו ב-100 מטרים ל-10.36 שנ'. חולפים שלושה שבועות וחצי עד לאליפות ישראל לבוגרים שנערכה בגבעת רם בירושלים, ושם אפריפה מגלח מאית נוספת משיאו וקובע 20.70 שנ'. בנוסף, הוא משפר את שיאו ב-100 מטרים שוב והפעם ל-10.34 שנ'.

יולי 2022 

אפריפה יוצא לגרמניה לתחרות הכנה לקראת אליפות העולם, שם הוא פוגש את הדרום אפריקני בנג'מין ריצ'רדסון שנחשב לאחד הספרינטרים הטובים בעולם עד גיל 20, ומנצח אותו בריצת ה-200 עם שיא ישראלי חדש והפעם 20.55 מ', היה מהיר מריצ'רדסון במאית השנייה.

אוגוסט 2022

אפריפה מגיע בפעם השנייה לאליפות העולם עד גיל 20 שגם תהיה האחרונה שלו וזו ההזדמנות הגדולה להטביע חותם. הוא עושה את זה כבר במוקדמות כשהוא מקצץ 18 מאיות משיאו הישראלי וקובע 20.37 שנ'. בחצי הגמר הוא פוגש שוב את ריצ'רדסון הדרום אפריקני והפעם משאיר לו עשן, עם שיפור של עוד שתי עשיריות לשיא החדש והפעם זה כבר 20.17 שנ'. אפריפה עולה לגמר כשהיחיד שיהיה שם מהיר יותר ממנו הוא העילוי מבוצוואנה לטסילה טבוגו, שהופך את עצמו אחרי ריצת ה-100 למי שעונה לכינוי "היורש של בולט".

בארץ כבר התחילו לחשב את הסיכויים למדליית הכסף, אבל בגמר אפריפה הולך עד הסוף ובעשרות המטרים האחרונים מצליח להפתיע מאחור את טבוגו. השניים מסיימים באותה תוצאה מדהימה של 19.96 שנ' ואפריפה הוא זה שמנצח בפוטו פיניש. זו לא הפעם הראשונה שלישראל יש אלוף עולם באתלטיקה עד גיל 20 (יונתן קפיטולניק עשה את זה שנה לפני כן בניירובי), אבל זו הפעם הראשונה שבה ספרינטר ישראלי מנצח בתחרות בסדר גודל כזה, הפעם הראשונה שבה אתלט ישראלי פורץ מחסום כל כך קשה (20 שניות ב-200 מטרים), והפעם הראשונה שבה אתלט ישראלי קובע שיא אליפות עולם חדש.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג