בכל הארץ רצו ורכבו למען שחרור החטופים, לציון 100 ימים ל-7.10

עולם ספורט הסבולת התגייס בהמוניו בסוף השבוע. הריצות המשותפות חזרו לנמל תל אביב בהובלת משפחתו של החטוף אביתר דוד. וגם רכיבות השבת הוקדשו לחטופים עם סרט צהוב קשור לאופניים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
הריצה למען החטופים בתל אביב | צילום: ענת קובי

סוף השבוע האחרון בספורט הסבולת היה כולו בסימן ציון 100 ימים בהם 136 חטופות וחטופים נמצאים בשבי חמאס בעזה. המועד העצוב צוין על ידי רצים ורוכבים מכל רחבי הארץ, חלקם ביוזמות מאורגנות משותפות וחלקם ביוזמות עצמאיות.

לכתבות נוספות בנושא:
גם בשלג כבד: מאות רצו בניו יורק למען השבת החטופים
25 ערים ב-4 יבשות: התגייסות עולמית אדירה של קהילות האופניים למען החטופים
צפו: מעל 1,000 רכבו למען השבתה של הטריאתלטית נעמה לוי

בריצה, האירוע המרכזי היה בתל אביב, שם מעל 300 איש רצו יחד ממתחם המגדלור בנמל לכיוון דרום וחזרה. את הריצה המשותפת, שהייתה למסורת בכל החודשים הראשונים של המלחמה, הובילה משפחתו של אביתר דוד בן ה-23 מכפר סבא, שנחטף מפסטיבל המוזיקה NOVA בשעות הראשונות של פלישת חמאס, יחד עם חברו גיא דלאל.

הריצה למען החטופים בתל אביב | צילום: ענת קובי

המשפחה הייתה נרגשת במיוחד למראה ההמונים שהגיעו לרוץ למען המטרה החשובה, ביניהם גם נציגי הוועד האולימפי כולל אלוף אירופה וסגן אלוף העולם לשעבר הקופץ במוט אלכס אברבוך. עילי דוד, אחיו של אביתר, סיפר לשוונג: "כמות התמיכה וההזדהות שקיבלנו מהרצים ממש מרגשת. ההתגייסות מאוד עוזרת ומחזקת את המשפחות, ונותנת כוחות להמשיך ולפעול לשחרור כל החטופים".

לאחר כמה שבועות של הפוגה בריצות המשותפות הללו, בכוונתה של המשפחה להחזיר אותן לפעילות קבועה, לצרף משפחות נוספות, ולרוץ יחד בכל שבת עד שהחטופים יחזרו, ובתקווה שיהיו אלו כמה שפחות שבועות של ריצות משותפות.

הריצה למען החטופים בתל אביב | צילום: ענת קובי

הריצה למען החטופים בתל אביב | צילום: ענת קובי

הרוכבים התגייסו
עולם האופניים התגייס גם הוא לטובת ציון 100 ימים. מאות רוכבים הקדישו את רכיבות השבת שלהן למען החטופים ורכבו עם סרט צהוב על אופניהם, בין אם בקבוצות המסורתיות ובין אם לבדם, בכביש ובשטח כאחד. הרשת הוצפה בתמונות של הסרטים הצהובים עם ההאשטאג #RideToBringThemHomeNow".

היום יגיע השיא של אירוע הרכיבה עם רכיבות המוניות בכל רחבי העולם. בישראל, בשעה 15:00 יארח הוולודרום וקהילת האופניים הישראלית את האירוע המרכזי במפגן אירועי הרכיבה הפומביים בעולם. 136 רוכבים מקרב בני קהילת האופניים שאיבדו חברים בבוקר 7 באוקטובר. רוכבים שנפצעו, יגיעו אף הם ויחברו ל-136 רוכבים שייצגו את החטופים.

שחר שגיב ואופניו עם הסרט הצהוב | צילום: אינסטגרם

בעולם, רשימת הערים בהם ייערכו מחוות כוללת לפחות 25 ערים ורק הולכת ומתארכת: אמסטרדם, קיטו (אקוודור), גואטמלה, בריסל, קליפטון (ניו ג׳רזי), אטלנטה, סן חוזה, מאר דה פלטהֿ ברצלונה, מדריד, לונדון, מיאמי, קייפטאון (דרום אפריקה), אמסטרדם, סיינט לואיס, סן פאולו (ברזיל), סן חוזה בעמק הסיליקון, סנטיאגו דה צ'ילה ועוד ערים רבות שרק מתווספות כמעט מדי שעה.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Lior Y. (@liorye)

יו"ר איגוד האופניים דפנה לנג בכיכר החטופים עם הסרט הצהוב | צילום: אינסטגרם



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג