בין ניצחונות לפרישות: סיכום 2023 בטריאתלון למרחקים ארוכים

הסגנית שהפכה סוף סוף לאלופה, הפורשים שמזמן הפכו לאגדה, ספורטאי העל שהתעלו ברגע האמת וגם אלו שלא עמדו בציפיות. דוד פלד סיכם את השנה החולפת בעלית ונשאר עם טעם של עוד
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
יאן פרודנו, לוסי צ'ארלס, סאם ליידלו, דניאלה ריף | תמונות: Wikimedia, טוויטר

במערכת שוונג ביקשו ממני לסכם את 2023 בטריאתלון למרחקים ארוכים, אז בין משמרת למשמרת בחמ"ל ישבתי ועשיתי משהו שאני מאוד אוהב – לסכם! שנת 2023… מה נאמר עלייך? התחלת ממש אחלה, המשכת לא רע בכלל, וביאסת לגמרי לקראת הסוף… אהה אנחנו מדברים על טריאתלון?

לכתבות נוספות בנושא:
מפגש מאמנות ומאמנים ראשון התקיים לקראת צ'אלנג' ישראמן 2024
מה יותר קשה – לידה או איש ברזל?
מבוקר של מלחמה עד הדמעות והדגל: הישראליות באליפות העולם באיש ברזל

שנת 2023 הייתה שנה מעניינת מאוד עבורי בעולם הטריאתלון, בעיקר כי היא סימלה את שנתם האחרונה בענף של שניים מהגדולים ביותר בהיסטוריה, ומהחביבים עלי באופן אישי – סבסטיאן קינלה ויאן פרודנו. יחד יש לשני הגרמנים 4 זכיות באליפות העולם באיש ברזל בקונה, 4 זכיות באליפות העולם בחצי איש ברזל, מדליית זהב אולימפית, ואין ספור ניצחונות בתחרויות איש ברזל וחצי איש ברזל לאורך הקריירות הענפות שלהם.

דוד פלד עם סבסטיאן קינלה | צילום: פרטי

סיום של קריירה של ספורטאי אהוב זה תמיד אירוע עצוב, ובטח כשמדובר בשניים מהגדולים ביותר בהיסטוריה של התחום – האחד שזכה בכל מדליה אפשרית ושבר כמעט כל שיא אפשרי, והשני ששינה את הדרך שבה ספורטאים מתאמנים ומתחרים וגרם לנו להבין שחייבים לדעת לרכוב מדהים כדי שיהיה לך סיכוי באיש ברזל.

לשמחתי היה לי העונג לפגוש את שניהם לקראת איירונמן טבריה בשנה שעברה, ואף הכבוד העצום של לחלוק את המסלול עם אחד מהם ("לחלוק"… הייתי כמעט פי 2 זמן מקינלה על המסלול).

שנת 2023 הייתה עמוסה גם בתחרויות מפתיעות ולא צפויות!

וכמובן שאני לא יכול שלא להתחיל עם אהובת ליבי – לוסי צ'ארלס ברקלי! סוף כל סוף, אחרי 4 פעמים רצופות בהן סיימה את אליפות העולם באיש ברזל על המדרגה השנייה בפודיום, הצליחה לוסי לחבר את שלושת הענפים ליום מושלם והצליחה לנצח את אליפות העולם! את שאר הפודיום תפסו שתי ספורטאיות מדהימות (שגם עליהם עוד נדבר פה) אנני האוג ולאורה פיליפ הגרמניות (אין ספק שגרמניה היא מעצמת טריאתלון).

לוסי צ'ארלס-ברקלי מנצחת בקונה | צילום: אינסטגרם

עוד בגזרת הנשים, סבב ה PTO Open לא אכזב כלל, בו ראינו את אשלי ג'נטל מפציצה בתוצאות וביצועים מהמרשימים בענף כאשר ניצחה את התחרות באסיה, והייתה הסגנית בתחרות האמריקאית והאירופאית.

ספורטאית נוספת שגרמה לי לשבת על קצה הכיסא היא לא אחרת מאשר קאט מת'יוס, שניצחה את חצי איש הברזל בבחריין בפער מצומצם של 36 שניות, סיימה במקום השלישי בחצי איש הברזל באושנסייד, ניצחה את איירונמן טקסס וכמובן סגנית אלופת העולם במקצה חצי איש ברזל.

ספורטאית נוספת שבלטה השנה היא אימוג'ין סימונס שניצחה בצ'אלנג' מיורקה, ברצלונה, וולש, וקאגנס סור-מר, ואף השלימה את הפודיום מאליפות העולם בחצי איש ברזל כאשר זכתה במקום השלישי.

טיילור ניב לא התחרתה השנה הרבה בסבב של המרחקים הארוכים, אבל כשהיא מתחרה – היא מתחרה! טיילור ניצחה השנה את מקצה חצי איש הברזל בבולדר, זכתה ב PTO US Open, ואף השלימה שנה מעולה עם ניצחון חד משמעי באליפות העולם בחצי איש ברזל, כזה שלא משאיר צל של ספק על מי צריך להסתכל כאשר היא מופיעה על קו הזינוק!

 

הצגת פוסט זה באינסטגרם

 

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Taylor Knibb‎‏ (@‏‎taylorknibb‎‏)‎‏

שתי ספורטאיות שכבר הזכרתי מקודם – לאורה פיליפ ואנני האוג – הראשונה שניצחה את איירונמן דרום אפריקה, את חצי איירונמן טאלין, הגיעה במקום השלישי בצ'אלנג' רות', וכאמור סגרה את הפודיום בקונה באליפות העולם באיש ברזל. השניה ניצחה את צ'אלנג' גראן-קנריה, PTO European Open, וחצי איש הברזל בלנזרוטה, והייתה הסגנית מ-PTO Asian Open, מצ'אלנג' רות', וכפי שכבר אמרנו מאליפות העולם בקונה.

הטריאתלטית האישה הגדולה בכל הזמנים דניאלה ריף עם שנה קצת מאכזבת מבחינתה כאשר ניצחה "רק" את מקצה חצי איש הברזל בשוויץ ארץ מולדתה, ואת צ'אלנג' רות'.

אצל הגברים יש לנו את זוג הפורשים יאן פרודנו האדיר, שכבר רבות כתבתי עליו, שניצח השנה את חצי איש הברזל באנדורה, ואת ה PTO US Open, ואת סבאסטיאן קינלה שלקח את המקום השלישי בצ'אלנג' וואנקה, וניצח את צ׳אלנג׳ זאראוזקו.

יאן פרודנו מנצח באליפות ארה"ב | צילום: PTO

הנרווגי הבכיר והאלוף האולימפי קריסטיאן בלומנפלט התמקד השנה בהשגת הקריטריון האולימפי לפריז 2024, ועל כן התחרה בעיקר בסבב ה-PTO, שם הגיע למקום השלישי ב US Open, מקום שני ב-European Open, וניצח באופן משכנע את ה Asian Open. חברו למדינה גוסטב אידן התמקד גם הוא בהשגת הקריטריון האולימפי, ולא עשה תוצאה משמעותית במרחקים הארוכים, כאשר לא סיים את ה-PTO Asian Open.

מגנוס דיטלייב הדני הענק ממשיך את המגמה המדהימה של השנתיים האחרונות, ומצליח להשיג תוצאות מרשימות ביותר כאשר הוא מנצח את צ'אלנג' רות', ומסיים במקום השלישי ב-PTO European Open ובאליפות העולם באיש ברזל בניס.

פטריק לנגה אלוף העולם פעמיים מ-2017 ו-2018 ומנצח איירונמן טבריה אשתקד, לומד מהלך מהספר של לוסי צ׳ארלס-ברקלי ומתמקם חזק על המדרגה השנייה בפודיום בחצי איש הברזל בקראיצ'גאו בגרמניה, בצ'אלנג' רות' ואפילו באליפות העולם בניס!

וכדי לסגור את הפודיום מאליפות העולם בניס, אי אפשר שלא לדבר על המנצח הגדול סאם ליידלו הצרפתי!
לליידלו היו השנה תהפוכות רבות כאשר זינק ולא סיים את איירונמן לנזרוטה ו-PTO Asian Open, סיים "רק" במקום השמיני בצ'אלנג' רות', אבל הצליח לעמוד בראש הפודיום בצ'אלנג' גרנד קנריה, צ'אלנג' לונדון, וניצח באופן מאוד משכנע את אליפות העולם.

סאם ליידלו | צילום: טוויטר

סאם לונג האמריקאי מתמקד השנה במרחק חצי איש הברזל כאשר זינק לתחרות ארוכה אחת בלבד, וגם אותה לא סיים. לעומת זאת, את התחרויות לחצי המרחק בסנט ג'ורג', בולדר וגולף קוסט הוא מנצח, ומסיים במקום השלישי בחצי המרחק באינדיאנה וולס ומרילנד.

אי אפשר להזכיר את סאם לונג בלי להזכיר שלושה ספורטאים נוספים – בן קאנוט, שהתוצאה הבולטת שלו השנה היא מקום שלישי בצ'אלנג' רות', וג'ייסון ווסט שסיים במקום השלישי את ה-PTO asian open, במקום השני את PTO US Open ואת חצי איש הברזל באושנסייד, ומנצח בעזרת ריצה ששורפת את המסלול בחצי איש ברזל בלוס קאבוס ובקלאש מיאמי.

השלישי הוא חברו הטוב של סאם, ליונל סנדרס הקנדי עם סיפור החיים המדהים. סנדרס, לאחר שנה לא מבריקה במרחקים הארוכים, עם הצלחות לא רעות בכלל בחצי המרחק עם מקום שלישי בחצי איירונמן אוגוסטה, מקום שני חצי איש הברזל במישיגן, גולף קוסט ובולדר, ומנצח את חצי איירונמן באורגון.

 

הצגת פוסט זה באינסטגרם

 

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Lionel Sanders‎‏ (@‏‎lsanderstri‎‏)‎‏

ואי אפשר לסגור את הרשימה בלי לדבר על ההפתעה של העונה מבחינתי – ריקו בוגן הצעיר (נולד בשנת 2000!) שסיים במקום השלישי את צ'אלנג' צרפת, ומנצח את חצי איש הברזל בקראיצ'גאו על מנת לכרטס את הסלוט לאליפות העולם בחצי איש ברזל, ובביצוע פנומנלי שכנראה אף אחד לא ציפה לו מנצח את האליפות בפינלנד וזוכה בתואר אלוף העולם.

אז הסתיימה לה עוד שנה של תחרויות, של זיעה, של מאבקים, ושל מתח.
מי ייתן והשנה הבאה תהיה מוצלחת יותר מקודמתה. בכל ההיבטים. וגם בטריאתלון.

 


 

הכותב: דוד פלד | טריאתלט, איש ברזל, חוקר בתחום ההנדסה והפיזיולוגיה של המאמץ, מאמן בתחום הטריאתלון וספורט הסבולת



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג